Her er årets beste Circle K-stasjoner

De selger store mengder mat og drikke, har de beste kampanjene og de mest fornøyde kundene. Circle K Elvebakken i Finnmark, Circle K Vikeså i Rogaland og Circle K Klett i Trøndelag er kåret til årets stasjoner.

GLADE MOTTAKERE. Representanter fra de tre stasjonene Circle K Elvebakken, Circle K Vikeså og Circle K Klett er oppe på scenen for å motta sine priser. Foto: Killian Munch / Circle K Norge

– Alle tre har levert fantastiske resultater på en rekke områder. Stasjonene er best på aktiviteter, medarbeiderutvikling, systematisk HMS-arbeid og kundeopplevelser, og de er alle flotte bidragsytere i sitt distrikt, sier Christoffer Sundby, administrerende direktør i Circle K Norge.

Kåringene skjedde under Circle Ks medarbeidersamling i Oslo i mai.

Magedans på Elvebakken

Circle K Elvebakken ble kåret til årets beste selskapseide stasjon. Daglig leder Anne Valborg Haugland mottok prisen fra direktør Christian Louis Granly, som var full av lovord om stasjonen i nord.

– Anne er en foregangskvinne som brenner for gode kundeopplevelser og samarbeid mellom stasjonene i kjeden. Hun er ofte å finne ute blant kundene, alltid på jakt etter nye muligheter for vekst, sier Granly.

Anne Valborg Haugland ble uteksaminert fra Circle Ks talentprogram i 2012, og tok over stasjonen på Elvebakken 1. mai 2016. Hun har også gjort Circle K Elvebakken til en døgnåpen stasjon, noe som har økt matsalget med 42 prosent. Og da stasjonen ble omprofilert fra Statoil til Circle K i fjor sommer, var det magedans og full fest i Alta.

Storsatsing i Vikeså

Det var direktør Gard Inge Olstad som delte ut prisen for beste stasjon i regionen øst og sør i Norge. Den gikk til Circle K Vikeså, der Mari Sele Falkum er daglig leder.

– Mari og hennes medarbeidere jobber målrettet, er gode på gjennomføring av aktiviteter og ligger alltid høyt oppe på konkurranser. Stasjonen ligger også helt i toppen i landet på tilbakemeldinger fra kundene, sier Olstad.

Falkum, som var en del av talentkullet som ble uteksaminert i 2015, overtok stasjonen sør for Stavanger i fjor vinter. Siden den gang har Circle K Vikeså gjort flere store konseptinvesteringer i mat og kaffe, noe som har resultert i en kraftig salgsøkning.

Kundeeksplosjon på Klett

Blant stasjonene i Midt- og Nord-Norge samt på Vestlandet var det Circle K Klett som gikk helt til topps. Trønderstasjonen hadde en vekst på imponerende 63 000 kunder i fjor, og oppnådde også en imponerende økning i salg av mat og drikke.

– Circle K Klett og franchisetaker Roger Svaan har hovedæren for at Circle K fikk markedsprisen av Rosenborg BK i konkurranse med klubbens andre nettverkspartnerne. Og etter Robbie Williams-konserten på Granåsen i fjor sommer solgte stasjonsgjengen varm mat for 50 000 kroner i løpet av halvannen time. Da stiller du meget godt forberedt, uttaler direktør Ronny Fiskerstrand.

Circle K Vikså i Rogaland er Årets Stasjon i Circle K.
Circle K Elvebakken i Finnmark er Årets Stasjon i Circle K. Foto: Killian Munch
Circle K Klett i Trøndelag er Årets Stasjon i Circle K. Foto: Killian Munch