Danske BankDanske Bank

Helse Midt-Norge til Danske Bank

Helse Midt-Norge har valgt Danske Bank som ny hovedbank for de neste fire årene. Danske Bank vant anbudsrunden foran DNB og Sparebanken SMN.

- I anbudskonkurransen om ny bankforbindelse for Helse Midt-Norge kom Danske Bank best ut.  Vi ser fram mot et godt samarbeid med banken, sier Stig Slørdahl administrerende direktør i Helse Midt-Norge RHF.

- Helse Midt er en viktig signalkunde og av de mest attraktive offentlige kundene i vår region.  Vi er svært glad for at vi nok en gang har fått tilliten, sier konserndirektør for Bedriftsmarked, Bent R. Eidem. Helseforetaket var også kunde i Danske Bank fra 2002 til 2012.

- Som en av Nordens ledende banker har Danske Bank et tilbud som passer meget godt for store organisasjoner som Helse Midt-Norge, med et høyt transaksjonsvolum og behov for komplekse banktjenester, sier Eidem.

Avtalen gjelder for fire år med opsjon på to nye år. Danske Bank ble i samme anbudsrunde også tildelt kontrakten med Helse Sør-Øst.

Helse Midt-Norge består av fem helseforetak og har ansvar for spesialisthelsetjenester til befolkningen i Møre og Romsdal, Nord-Trøndelag og Sør-Trøndelag. I tillegg kommer Helse Midt-Norge IT som en enhet i det regionale foretaket.
Foretaksgruppen sysselsetter 22 000 ansatte og har en samlet inntekt på omlag 20 milliarder kroner.

Danske Bank er Norges tredje største næringslivsbank og nest største finanskonsern i Norden med nærmere 400 kontorer og virksomhet i Sverige, Finland, Estland, Latvia, Litauen, Nord-Irland, Irland, England, Tyskland, Polen, Luxembourg, Russland og New York, i tillegg til Danmark og Norge.

Bent R. Eidem, Konserndirektør Bedriftsmarked i Danske Bank, tlf. 905 73 363

Bjørn Peckel, Leder Offentlig sektor i Danske Bank, tlf. 951 53 533