Heisen står stille hos Sector Alarm – høy puls for en god sak

I dag er det et år siden Sector Alarm startet samarbeidet med Aktiv mot kreft. De ansatte hos Sector Alarm har hatt et aktivt år og dermed sikret tilskudd til Aktiv mot kreft sitt viktige arbeid. Så høy aktivitet har det vært at en Sector Alarm-medarbeider faktisk har slått flere fra «Norgeseliten» i det prestisjetunge trappeløpet på Storo.
Casper Ruud, Aleksander Holter og Daniel Stock stiller alle på startstreken i dagens løp.

Dagen vil bli markert med et stjernespekket felt på startstreken i høstsemesterets første trappeløp. Blant stjernene som stiller til start er Norges nye tennisyndling Casper Ruud. Han skal få bryne seg på rekorden til Sector Alarms egen Aksel Lamache.

- Vi er svært fornøyde med fortsatt å ha med Sector Alarm på Fadderlaget. Selskapet har vist at de bruker samarbeidet aktivt, noe som er bra for dem og som bidrar til mange gode ambassadører for Aktiv mot kreft. I forbindelse med trappeløpet er det jo også gøy å se at egne medarbeidere er så aktive at de slår toppidrettseliten. Aktive medarbeidere gir god støtte til vårt arbeid, sier Helle Aanesen som er daglig leder i Aktiv mot kreft.

Vinn – Vinn

Trappeløp har på mange måter blitt selve symbolet på Sector Alarms samarbeid med Aktiv mot kreft. I tillegg til tennisstjernen Casper Ruud og Sector Alarms egne medarbeidere stiller skiløper Daniel Stock og Kristin Størmer Steira på startstreken mandag 15. august klokken 12.00.

Et av mange elementer for å øke oppmerksomheten rundt betydningen av fysisk aktivitet har vært fokus på å ta trappen istedenfor heisen opp til selskapets kontorlokaler i 8. og 9. etasje i høyblokka på Storo.

-Hovedmålsettingen med samarbeid har vært og er fortsatt å støtte en god sak. I tillegg har samarbeidet gitt økt fokus på fysisk aktivitet internt. Jeg håper og tror vi nå har litt mer energiske og litt friskere medarbeidere. I tillegg får vi stadig tilbakemeldinger fra medarbeidere som synes det er bra at vi støtter kreftsaken. Dette er altså en skikkelig vinn-vinn situasjon, sier administrerende direktør Viggo Skeisvoll i Sector Alarm. - Vi er også imponert over det arbeidet og de resultater som Aktiv mot kreft har fått til. Det gir inspirasjon!

Fakta om Aktiv mot kreft:

• Aktiv mot kreft ble etablert av Grete Waitz og Helle Aanesen i november 2007, og har som mål å fremme fysisk aktivitet og å støtte kreftsaken.
  • Stiftelsen får inntekter gjennom friske menneskers fysiske aktivitet, og støtten brukes til å tilrettelegge for økt fysisk aktivitet og livskvalitet for kreftpasienter.
  • Dette oppnår stiftelsen gjennom å etablere treningssentre – Pusterom – ved landets kreftsykehus.
  • Aktiv mot kreft har i samarbeid med Norges Idrettshøgskole og Oslo Universitetssykehus laget et videreutdanningsemne for å øke kompetansen på trening av pasienter etter kreftbehandling utenfor sykehusene. Disse kalles AKTIV-instruktører og utdannes ved NIH.
  • I tillegg støtter Aktiv mot kreft forskningsprosjekter som studerer betydningen av fysisk aktivitet på spesifikke kreftformer og har finansiert PET/CT-skanner og annet medisinsk utstyr til norske sykehus.

Noen tider i trappen:

Aksel Lamache, Sector Alarm