Eniro

Hedrer lokale helter i ny kampanje

22.8.2016 10:34 | Eniro

Del

I dag lanserer Gule Sider kampanjen «Min historie – ditt nabolag» som skal sette fokus på små lokalbedrifter og deres betydning for lokalmiljøet.

– Blant de største lokale heltene finner vi dedikerte bedriftseiere som har gjort sin lidenskap til levebrød og som er med på å gi sitt lokalmiljø særpreg. Disse vil vi feire med en kampanje som fokuserer på hvem de er og hva de gjør som får lokalmiljøet til å blomstre, forteller Erik Neergaard, marketingsjef i Gule Sider.

De utvalgte bedriftene blir presentert gjennom videoer og bilder i Gule Sider sine sosiale kanaler og på forsiden av gulesider.no. I første omgang får vi høre historiene til 25 lokale helter fra Stor-Oslo, men allerede om noen måneder blir antallet fordoblet til 50. Fra årsskiftet blir kampanjen utvidet med historier fra andre byer. Målet er at kampanjen skal spre seg over hele landet.

Gamle historier i moderne innpakning

– I stedet for å ta lokale forretninger for gitt, selv om de har vært der i over 100 år, gjør vi det motsatte. Vi går tett på og deler forretningslivets ekte historier fra kjellere, bakgårder og butikklokaler, sier Nergaard som håper kampanjen vil sørge for økt bevissthet rundt viktigheten av å bevare det gamle og originale .

– Gule Sider ble etablert for å hjelpe bedrifter med å skaffe kunder og dermed støtte deres drift. Det er vårt bidrag til å få lokalmiljøet til å blomstre, og det vi ønsker å understreke med denne kampanjen, legger han til.

«Min historie - ditt nabolag» er utviklet i samarbeid med Patchwork Group, som også har produsert videoer og bilder med de utvalgte bedrifter.

– Vi er stolte over at den ledende søkevirksomheten for personer og virksomheter i Norden har valgt Patchwork Group til å styrke sine merkevarer - Gule Sider i Norge, Eniro i Sverige og Krak i Danmark. Strategiarbeidet bak denne skandinaviske kampanjen er utviklet på vårt hovedkontor i tett samarbeid med Eniro, men det er fra våre lokale nordiske kontorer kampanjen for alvor har fått liv. Det er helt avgjørende for kampanjens resultater at vi kan forankre kommunikasjonsinnsatsen lokalt og alltid være i nærheten, sier Merethe Nyvold Johannesen, CEO i Patchwork Norge.

Følg kampanjen i sosiale medier:

Facebook: https://www.facebook.com/gulesider

Instagram: @gulesider

Se eksempler på de lokale heltenes historier:

For mer informasjon: 
Erik Neergaard, Marketing Manager
Mobil 481 09 920/ e-post erik.neergaard@eniro.no

Om Eniro

Eniro
Eniro
Langkaia 1
0150 Oslo

http://www.enirogroup.com

Eniro er den lokale guiden og den naturlige digitale markedsføringspartneren for bedrifter i Norden. Med den beste lokale kunnskapen og en digital produktportefølje inspirerer Eniro til lokale oppdagelser og får lokalsamfunn til å blomstre. Eniros data er tilgjengelig på Internett og mobile tjenester, og som nummeropplysningstjenester på telefon og sms. I Norge står Eniro bak søketjenestene Gule Sider og Proff.

Enirokonsernet har 8 millioner ukentlige brukere som hver uke gjør 14 millioner søk. Konsernet har rundt 1600 ansatte, og opererer i Norge, Sverige, Danmark, Finland og Polen. Selskapet er notert på Nasdaq Stockholm (ENRO) og har sitt hovedkontor i Stockholm. Mer om Eniro på enirogroup.com.

Følg saker fra Eniro

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Eniro på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Eniro

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom