HAVSUN – CONTROL

22 år gamle HAVSUN fra Bergen er et nytt og spennende navn på den skandinaviske pop/urban-scenen. Med et elektronisk og lekent lydbilde, blandet med urbane pop-elementer, klarer HAVSUN å skille seg fra andre elektroniske artister. I slutten av april slapp han debutsingelen «Pillow», en deilig elektronisk sommerlåt. På vokal hadde han fått med seg årets Urørtfinalist Hanne Mjøen. Nå er HAVSUN klar med ny singel «Control».

Hele låten er bygget rundt usikkerheten Håvard følte da han takket nei til skoleplass og satset på karriere som soloartist. Han inngikk avtale med management og ting skjedde veldig kjapt etter det. Plutselig gikk han i møter med plateselskap og diskuterte avtaler, og business aspektet og seriøsiteten var noe han kjente veldig på kroppen da det var kort tid fra han laget musikk på gutterommet som en hobby, til han ble sendt ut på sessions i utlandet for å skrive "hits" i regi av plateselskapet.

HØR HAVSUN - "CONTROL" HER

Håvard følte han ikke hadde kontroll når han skulle i sessions, dette var noe som var utenfor komfortsonen hans. Han var fortsatt fersk i låtskriving, ny i bransjen og ny på sessions. «Control» ble skrevet på hans aller første session, i Stockholm med to svenske låtskrivere han ikke kjente fra før. Når han kom til session hadde han aldri tatt opp vokal selv og følte at han absolutt ikke hadde kontroll ettersom han ble kastet ut i det. Før de satte i gang session pratet de om dette og hvordan man kanskje ikke alltid kan være forberedt på musikkbransjen og at alle sammen har startet en plass. Denne samtalen inspirerte gutta til å skrive teksten til «Control». Alle har vel opplevd på et eller annet tidspunkt i livet å ikke være klar/forberedt til noe, om det er skole, jobb, kjærlighet, valg man må ta etc. Men å gå utenfor komfortsonen sin er noe alle har godt av, men det er alltid litt skummelt å kjenne på følelsen av å ikke ha full kontroll. Man må tørre å satse (I give you control over me) for å komme dit man vil.

Målet med instrumentalen var å ha en låt med skikkelig god driv og fremdrift, og den ble nok inspirert av det svenske soundet (Robyn) fordi han skulle til Stockholm for å jobbe med svenske låtskrivere. «Control» er en happy låt som betyr mye for Håvard fordi den er fra hans første session hvor han vokste mye på erfaring og fordi den viser litt bredde i hvem han er som produsent.

Sam Smith tilbake med Dancing With a Stranger11.1.2019 15:58Pressemelding

Sam Smith gjør et stort comeback med sin nye singel “Dancing With a Stranger” med Normani. Den sterke popballaden er første nye musikk fra Sam Smith i 2019, og følger opp samarbeidet med Calvin Harris på megahiten “Promises”. Normani gjorde stor suksess med gruppen Fifth Harmony, og lanserte en solokarriere i fjor med låten “Love Lies” med Khalid. Sam Smiths forrige album The Thrill of it All (2017) gikk rett til topps på albumlisten og har plassert platina i Norge. I april i fjor spilte Sam Smith for et utsolgt Telenor Arena. Om den nye låten sier Sam Smith: “I’m so excited for everyone to hear “Dancing With a Stranger,” which I wrote on The Thrill Of It All tour last year. For me it bottles everything I was feeling whilst juggling my personal life and touring. It is also such a beautiful moment for me as I’m a huge, huge fan of Normani and everything she is. I’m so excited to watch her light shine. I hope everyone enjoys hearing this song as much as I do.” Normani fortsetter: “I’m tr

James Blake med nytt album10.1.2019 16:46Pressemelding

James Blake er klar med nytt album fredag 18. januar. Det nye albumet har fått tittelen Assume Form. Blant dem som bidrar på albumet finner man André 3000, Travis Scott, ROSALÍA, Metro Boomin og Moses Sumney. Han har tidligere jobbet med artister som Kendrick Lamar, Beyoncé, Jay Z, Mount Kimbie, Bon Iver, Chance The Rapper, Frank Ocean og bidratt på filmmusikken til The Black Panther. Han har også hatt kunsterisk samarbeid med Quentin Blake og Natalie Portman. Han har vunnet den prestigetunge Mercury-Prize og vært Brit og Grammy nominert. Til sommeren kan han oppleves live på Primavera Sound.

Temmpo - Cassette4.1.2019 09:52Pressemelding

Etter å ha etablert en karriere som låtskriver og produsent for andre artister, gikk multitalentet Temmpo solo i 2016. I dag er han klar med sin sjette singel, “Cassette”, en emosjonell og ærlig akustisk ballade. “Cassette” handler om en kjærlighet mellom to mennesker, en sommerflørt, som de begge vet at er en midlertidig ting. Med en enkel akustisk gitar, svevende falsettmelodier og ærlig tekst, er dette som en mixtape-kassett med blandede følelser. HØR TEMMPO - "CASSETTE" HER Australskfødte Tonino Speciale jobber fra Tileyard Studios i London. Studioet har blant annet vært utgangspunkt for pros“Cassette” handler om en kjærlighet mellom to mennesker, en sommerflørt, som de begge vet at er en midlertidig ting. jekter som Sigala og Ella Eyre, og det var her Temmpo ble lært opp i DJ-kunsten av selveste Prodigy. Speciale startet karrieren som låtskriver for artister som Felix Jaehn, Nicky Romero, Markus Schulz og Anton Powers for å nevne noen. Han har også vært med på å skrive hitsingler

Ny, smooth single fra EHI og Blen4.1.2019 09:44Pressemelding

EHI fra Groruddalen er tilbake med singelen «Faller» den 4. januar. Låten er et samarbeid med den svenske RnB/Soul &Pop-vokalisten Blen og laget i samarbeid med Autumn Rowe, Kim Ofstad og BPM (Dua Lipa, Fetty Wap, Musiq Soulchild). Med en helt unik stemme og formidlingsevne, debuterte EHI hos Universal Music Norway med «Tanker» i mars. Nå er han tilbake med «Faller» hvor han har med seg Blen som er signert til et av de største hiphop/urban-lablene i Sverige, Redline Recordings. Blen har sluppet låter med en rekke artister i den svenske hiphop-eliten, turnért i Sverige i flere år, og var på «Allsång på Skansen» tidligere i år. - “Jeg skrev denne sangen mot slutten av forholdet med eksen min. Selvom jeg ikke turte å innrømme det for meg selv der og da så visste jeg at det var slutt mellom oss. Jeg tror vi begge viste at det var slutt, men man holder igjen fordi det har vært så bra, så trygt, og så enkelt! Jeg satt igjen med den følelsen som jeg skriver om i første vers at «for vi er så n