HAVSUN – CONTROL

22 år gamle HAVSUN fra Bergen er et nytt og spennende navn på den skandinaviske pop/urban-scenen. Med et elektronisk og lekent lydbilde, blandet med urbane pop-elementer, klarer HAVSUN å skille seg fra andre elektroniske artister. I slutten av april slapp han debutsingelen «Pillow», en deilig elektronisk sommerlåt. På vokal hadde han fått med seg årets Urørtfinalist Hanne Mjøen. Nå er HAVSUN klar med ny singel «Control».

Hele låten er bygget rundt usikkerheten Håvard følte da han takket nei til skoleplass og satset på karriere som soloartist. Han inngikk avtale med management og ting skjedde veldig kjapt etter det. Plutselig gikk han i møter med plateselskap og diskuterte avtaler, og business aspektet og seriøsiteten var noe han kjente veldig på kroppen da det var kort tid fra han laget musikk på gutterommet som en hobby, til han ble sendt ut på sessions i utlandet for å skrive "hits" i regi av plateselskapet.

HØR HAVSUN - "CONTROL" HER

Håvard følte han ikke hadde kontroll når han skulle i sessions, dette var noe som var utenfor komfortsonen hans. Han var fortsatt fersk i låtskriving, ny i bransjen og ny på sessions. «Control» ble skrevet på hans aller første session, i Stockholm med to svenske låtskrivere han ikke kjente fra før. Når han kom til session hadde han aldri tatt opp vokal selv og følte at han absolutt ikke hadde kontroll ettersom han ble kastet ut i det. Før de satte i gang session pratet de om dette og hvordan man kanskje ikke alltid kan være forberedt på musikkbransjen og at alle sammen har startet en plass. Denne samtalen inspirerte gutta til å skrive teksten til «Control». Alle har vel opplevd på et eller annet tidspunkt i livet å ikke være klar/forberedt til noe, om det er skole, jobb, kjærlighet, valg man må ta etc. Men å gå utenfor komfortsonen sin er noe alle har godt av, men det er alltid litt skummelt å kjenne på følelsen av å ikke ha full kontroll. Man må tørre å satse (I give you control over me) for å komme dit man vil.

Målet med instrumentalen var å ha en låt med skikkelig god driv og fremdrift, og den ble nok inspirert av det svenske soundet (Robyn) fordi han skulle til Stockholm for å jobbe med svenske låtskrivere. «Control» er en happy låt som betyr mye for Håvard fordi den er fra hans første session hvor han vokste mye på erfaring og fordi den viser litt bredde i hvem han er som produsent.

Nyhetsbrev fra Universal Music15.3.2019 13:49:34 CETPressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: The Rolling Stones offentliggjør Honk! CLMD teamer opp med Madcon! Lil Halima regisserer egen musikkvideo Ny låt fra Elly Ekko Klassiske favoritter til Pipfest 2019 Emeli Sandé er klar med låten "Sparrow". Det er syv år siden hun slapp debutalbumet som inkluderte "Next To Me", “Read All About It Part. III” og flere godbiter. Sommeren 2019 slipper hun nytt album! HRVY er ute med sin nye låt "I Told You So" i dag, som allerede er listet på mp3 i Norge. For ikke lenge siden var han i Oslo på besøk, og gjorde en minikonsert – og vi håper at han snart kommer tilbake igjen. TDEs kredible rapper Schoolboy Q er ute med singelen "Numb Numb Juice", som blir å finne på hans kommende og høyt ettertraktede album! Daddy Yankee har slått seg sammen med Snow og sammen har de sluppet låten "Con Calma". Musikkvideoen er allerede sett over 350 millioner ganger, og er den mest sette video to uker på rad på Youtube. Se den her! Nashville-baserte Laur

CLMD teamer opp med Madcon!15.3.2019 13:02:00 CETPressemelding

CLMD har teamet opp med Madcon for å levere den kommende sommerens anthem "Anything". Etter suksessen med hitlåten "Trouble", leverer nå norske artist og produsent CLMD (aka Martin Danielle) hans splitter nye låt “Anything”, sammen med talentene i den populære duoen Madcon. Sammensmeltingen av CLMD’s melodiske pop-dance stil og den lett gjenkjennelige vokalen til den norske duoen resulterer i “Anything” – en upbeat, partystarter av en låt hvor alt ligger til rette for å dominere radiospillinger globalt gjennom den kommende sommeren. Den høyt anerkjente produsenten har den siste tiden jobbet som mentor i TV2 programmet The Voice, har smakt på internasjonal suksess over hele kloden mens han turnerte med Swedish House Mafia legenden Steve Angello på hans «SIZE Matters» USA-turne og har hatt mange radiorotasjoner globalt, blant annet på radiostasjoner som BBC Radio One, Sirius XM, Kiss FM and Capital FM. Han blir kalt “Norways Finest” av den legendariske DJ- og kringkasteren, Pete Tong og