Håvard Lilleheie selger kanon på Finn.no
I forbindelse med sesongpremieren av "Science of Stupid" førstkommende søndag, selger programleder Håvard Lilleheie Norges første kjendiskanon på Finn.no:
http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=63715024
I mars i år lot Lilleheie seg skyte ut av kanonen i et forsøk på å bli Norges første menneskelige kanonkule. Selv om utskytningen var vellykket, kommer han ikke til å prøve seg på lignende stunt igjen, og har nå lagt kanonen ut for salg.
Inntektene fra salget skal gå til Forskerfabrikken, som jobber for å fremme forskning og nysgjerrighet hos barn og unge.
Ble Norges første menneskelige kanonkule
Fredag 13. mars kunne Håvard Lilleheie smykke seg med tittelen Norges første menneskelige kanonkule, etter at han ble skutt ut av kanonen på Jernbanetorget i Oslo. Dette skjedde i anledning premieren av det populære programmet "Science of Stupid" på National Geographic Channel, hvor Lilleheie er programleder.
Vitenskapen bak feilslåtte stunt
"Science of Stupid" er programmet som samler noen av de beste, feilslåtte stuntene som er fanget på kamera, og bruker vitenskap for å vise hva som gikk galt. Ved å se nærmere på stuntene i et fysikk-, kjemi- og biologi-perspektiv, får seerne en detaljert forklaring på graden av dumhet som er involvert i disse forsøkene. Målet er at seerne både underholdes og samtidig lærer ved å se på andres feil.
"Science of Stupid" har sesongpremiere førstkommende søndag klokka 22.00 på National Geographic Channel.
Nøkkelord
Kontakter
Tonje ØvervollPressekontakt
Tel:+47 948 22 471tonje.overvoll@fox.comBilder
Lenker
Om National Geographic
Smart TV på sitt beste. National Geographic gir deg programmer som vekker interesse og pirrer nysgjerrigheten din, og vi er etterrettelige i alt vi gjør. National Geographic er en troverdig og engasjerende TV-kanal med lange tradisjoner, som formidler smart underholdning. For oss handler TV om både kunnskapsformidling og underholdning – du lærer alltid noe nytt av å se på National Geographic og kanalen passer for hele familien. Du kjenner igjen den gule firkanten vår som et stempel for kvalitet, og du finner oss på skjermen verden over. National Geographic er tilgjengelig i over 440 millioner husholdninger i 171 land og på 45 språk.
Følg pressemeldinger fra National Geographic
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra National Geographic på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra National Geographic
– Mange idiotiske valg gjøres av norske sjåfører nå på høsten!1.10.2019 10:05:00 CEST | Pressemelding
Høstferien er her, og dermed også kjøring på snøbelagte og glatte fjellveier. De norske bilbergerne fra National Geographics serie «Vinterveiens helter» gir deg sine seks beste råd for vinterkjøring.
Notre-Dame: Kampen mot brannen9.9.2019 11:15:00 CEST | Pressemelding
Ny dokumentar går tett på den tragiske brannen som rammet Notre-Dame 15. april 2019 og viser hvordan redningsarbeidet utspilte seg minutt for minutt, i den syv timer lange kampen. «Notre-Dame: Kampen mot brannen» har premiere 15. september kl. 22.00 på National Geographic.
Stjernespekket dramaserie om ebolavirusets inntreden på amerikansk jord6.9.2019 12:00:00 CEST | Pressemelding
Emmy- og Golden Globe-vinner Julianna Margulies innehar hovedrollen i National Geographics nye miniserie «The Hot Zone», som forteller historien om ebolautbruddet i USA i 1989. «The Hot Zone» har Norgespremiere søndag 22. september kl. 21.00.
Hugh Jackman, Pharrell Williams og andre superstjerner redder verden i ny dokumentarserie3.9.2019 15:45:00 CEST | Pressemelding
Hugh Jackman, Pharrell Williams og Usher er noen av superstjernene som dukker opp i National Geographics nye dokumentarserie, som fokuserer på å løse de største verdensproblemene. «Verdensløftet» har premiere fredag 6. september kl. 19.00 på National Geographic.
«Vinterveiens helter» returnerer2.9.2019 09:00:00 CEST | Pressemelding
Den internasjonale seersuksessen med de norske vinterheltene er tilbake med ny sesong. «Vinterveiens helter» sesong 4 har premiere torsdag 3. oktober kl. 22.00 på National Geographic.