Haugen’s Glass-Service på vei til Glassmester 1

I fjor kjøpte Glassmester 1 Gruppen Bærum Glassmesterforretning. Nå satser kjeden videre og har sikret seg opsjon på alle aksjene i Haugen’s Glass-Service AS. – Vi skal styrke oss i Oslo og Akershus, og i de andre store byene i Norge, sier markeds- og kjedesjef Tomm Walter Larsen.

Glassmester 1 Kjeden vil fra 1.1 2019 da bestå i av 13 virksomheter. Fire avdelinger eies av kjeden (Fjellhammer, Ensjø, Ulven og Bærum) og altså Haugen’s Glass-Service AS på Vøyenenga i Akershus.

I tillegg til disse er ni andre glassmestere eller -montører knyttet til kjeden gjennom frivillig medlemskap.

– Gjennom oppkjøpet styrker Glassmester 1 sin posisjon i Oslo og Akershus, som en totalleverandør av glass-, interiør- og fasadeprodukter. Vår strategi er å eie og drive virksomheter i de store byene. Samtidig ønsker vi å styrke kjedekonseptet og merkevaren ved å tilby medlemskap til selvstendige bedrifter, sier markeds og -kjedesjef Tomm Walter Larsen i Glassmester 1 Kjeden.

– Hva med konkurranseforholdet mellom egne eide forretninger og medlemsbedrifter?

– Alle avtaler beskriver klare geografiske avgrensninger. Vi etablere ikke egne forretninger der våre medlemmer er lokalisert, eller i motsatt tilfelle tilbyr vi ikke medlemskap til selvstendige bedrifter der vi selv eier virksomhet, sier Larsen.

Når Haugen’s Glass-Service AS innlemmes i Glassmester 1 Kjeden blir alle ansatte med på overgangen.

– Jim Haugen blir med videre som partner og blir salgs- og utviklingssjef i kjeden. Han blir også en del av lederteamet i Glassmester 1, sier Larsen.

Jim Haugen har ikke vært tilgjengelig for en kommentar.