Hareide til Skavlan: - I dag fikk jeg en skikkelig i fleisen

- Jeg har ikke bedt til gud om å vinne. Det er litt for smått for vår herre, sier Knut Arild Hareide i kveldens «Skavlan» på TV 2.

Knut Arild Hareide intervjues nå av Fredrik Skavlan. Dette vises som en del av kveldens «Skavlan» på TV 2 kl. 21.25. Foto: Espen Solli, TV 2.

Et av Norgeshistoriens største politiske dramaer er over. KrF har valgt å gå i forhandlinger med Erna Solberg sin regjering, og dermed har Knut Arild Hareide gitt beskjed om at han går av som leder av KrF. Akkurat nå intervjues han av Fredrik Skavlan på Gardermoen.

I intervjuet som vises som en del av «Skavlan» på TV 2 i kveld kl. 21.25 forteller Hareide blant annet om hva han tror står i avisene i morgen.

- Jeg tror de vil si at jeg står for noe! sier Hareide i intervjuet med Fredrik Skavlan.

Hareide forteller også at de siste månedene har fått fram en kraft i ham som han ikke har kjent på før.

- Faren min har alltid sagt at Knut Arild, han har aldri hatt ett opprør.

- Kanskje var dette mitt opprør? spør Hareide...

Intervjuet kan sees i sin helhet på TV 2 kl. 21.25 nå i kveld.

De øvrige gjestene i kveldens «Skavlan» på TV 2 er:

John Ajvide Lindqvist er den skandinaviske grøsserkongen, en slags svensk Stephen King, prisbelønnet og kritikerrost for bøker som «La den rette komme inn», «håndtering av udøde» og «menneskehavn». Nå er han aktuell med Sveriges Oscar-bidrag «Grensen», en film basert på hans novelle med samme navn. Før Lindqvist ble forfatter jobbet han i en årrekke som tryllekunstner og stå-opp-komiker, fredag kommer han til Skavlan.

Stephen Hawking var fysikeren som ble en popkulturell verdensstjerne. Han døde i mars, 76 år gammel etter ha kjempet hele sitt voksne liv mot sykdommen ALS. Datteren Lucy Hawking er med oss fra London og forteller en historie om en barndom som var alt annet enn normal.

Eksklusivt på TV 2 Sumo vises også intervju med:

«Verdens beste lærer» blir hvert år kåret i den internasjonale «Global Teacher Prize». Årets vinner er britiske Andria Zafirakou, som til daglig jobber i et av Londons fattigste og mest utsatte områder. Hun har lykkes med å hjelpe sine elever frem til fantastiske resultater.

Sanna Nielsen slo gjennom som artist allerede som 11-åring. Hun har deltatt syv ganger i den svenske Melodifestivalen, og også vært med i Eurovision Song Contest. Sanna har gitt ut en rekke plater, samt ledet det superpopulære allsangprogrammet «Allsang på Skansen». Snart er hun aktuell med showet «Mitt Sanna jag».

Jan-Petter DahlPR- og mediesjef

Kontaktperson for spørsmål fra media rundt programmene som sendes på TV 2-kanalene. Pressekontakt for Skavlan, Nyhets- og sportsprofiler, sportseventer og Allsang på Grensen.

928 60 363jan-petter.dahl@tv2.no

Katrine WergelandPR- og medierådgiver

Pressekontakt for Skavlan, The Voice, Hjertebarna, Min første ferie, Åsted Norge, Tid for hjem og værprofiler.

913 91 114 / 55 90 80 10kwe@tv2.no

Slik blir julen på TV 2 og TV 2 Sumo12.11.2018 14:31Pressemelding

TV 2 starter nedtellingen til jul med flere julekalendere; «Tinkas juleeventyr» som er god underholdning for hele familien, og to eldre julekalender-klassikere. Hele desembermåned er fylt med underholdning med inspirasjon til juleforberedelsene, julekonserter og juleaksjoner. På sendeplanen står også flere filmklassikere som hører julen til, julehumor, romjulskrim og mye mer. Her presenteres noe av det TV 2-seerne kan vente seg i desembermåned!