Harald A. Møller viser nyheter i Arendal

Under Arendalsuka får besøkende et eksklusivt innblikk i fremtidens mobilitet, ved Harald A. Møllers stand. Der står to ettertraktede biler som aldri tidligere er utstilt på norsk jord: Audi e-tron prototype og konseptbilen ŠKODA VISION-E.

Audi e-tron prototype på Arendalsuka.

Harald A. Møller AS er stolt sponsor av Arendalsuka for sjette år på rad. Som en av Norges viktigste møteplasser for norsk næringsliv, norske politikere, media og organisasjoner er Arendalsuka en naturlig prioritert arena for Harald A. Møller. Under årets arrangement har man fått anledning til å presentere to biler som i stor grad viser hvilken retning man ønsker for fremtidens mobilitet.

Audi e-tron prototype får sin verdenspremiere i produksjonsklar utgave denne høsten. Tusenvis av nordmenn står på venteliste for elbilen, som kombinerer stor plass med lang elektrisk rekkevidde. Konseptbilen ŠKODA VISION-E viser med all tydelighet at også ŠKODA skal være med å utforme en bærekraftig mobilitet for fremtiden.

Harald A. Møller avholder sitt arrangement tirsdag 14. august klokken 11.00 på Blom restaurant i Arendal. Seminaret og debatten om elektrisk mobilitet og ladeinfrastruktur arrangeres sammen med Posten og ZERO. Går vi fra rekkeviddeangst til ladeangst? Hvordan blir utbyggingen av infrastruktur for fremtidens mobilitet? Dette er noen av spørsmålene man søker å besvare, og utfordre nasjonale politikere på. I tillegg presenterer Harald A. Møller AS sammen med Kantar TNS en fersk undersøkelse om ladeinfrastruktur under Arendalsuka.

Audi e-tron tar regenerering til nye høyder8.8.2018 14:00Pressemelding

Prototypen av Audi e-tron kombinerer enorme krefter med høy effektivitet. Med hele 300kW akselererer den heleltriske SUVen fra null til 100 km/t på under seks sekunder. I følge den nye WLTP-standarden, får den også en rekkevidde over 400 km ved fullading. En viktig årsak til den lange rekkevidden, er det innovative og markedsledende regenereringskonseptet Audi har utviklet for e-tron. Den helelektriske SUVen beviste nettopp dette i legendariske Pikes Peak i Colorado i forrige uke.