Sponsor Insight

Håndballjentene har best omdømme av landslagene i Norge – Vi er stolte og ydmyke!

Mandag kveld startet mesterskapet for håndballjentene. En helt fersk undersøkelse fra analyse- og rådgivningsselskapet Sponsor Insight viser at håndballjentene er i en unik posisjon blant landslagene i Norge. Hele 60% av befolkningen har et positivt inntrykk av håndballjentene. Konklusjonen er, Norge elsker håndballjentene!

Fotograf: Svein Andre Svendsen/NHF

Sponsor Insights kartlegging viser at håndballjentene er det landslaget som har best omdømme i Norge. Målingen viser at 60% av befolkningen har et positivt inntrykk av håndballjentene, noe som er ny rekord.

-Håndballjentene har hatt en positiv utvikling i omdømme og interesse, og hittil i 2016 er det beste resultatet som noensinne er målt. Det unike er at de har en like sterk posisjon hos både menn og kvinner, sier Vegard Arntsen, daglig leder i Sponsor Insight.

Generalsekretær i Norges Håndballforbund, Erik Langerud, er stolt og ydmyk over befolkningens klare tale. – Dette er veldig hyggelig for håndballfamilien og for håndballjentene. Vi tar med oss dette inn i mesterskapet og skal gjøre vårt ytterste for å beholde folkets gunst.

Hovedsamarbeidspartneren til Norges Håndballforbund, Gjensidige, har vært stolt hovedsponsor av håndballjentene i 25 år og liker godt det de hører. – Håndballjentene har alltid hatt en sterk posisjon, og det er gledelig for oss som hovedsponsor at dette bare blir bedre og bedre, og at de vinner hjertene til det norske folk, sier Stian Grøstad, sponsorsjef i Gjensidige.

Om undersøkelsen

Sponsor Insights interesse- og omdømmetracker er gjennomført av et landsrepresentativt utvalg av befolkningen i perioden januar – november 2016.  4113 respondenter har besvart undersøkelsen.

Erik Langerud
Generalsekretær, Norges Håndballforbund

Stian Grøstad
Sponsorsjef, Gjensidige Forsikring

Fotograf: Svein Andre Svendsen/NHF

Om Sponsor Insight

Sponsor Insight
Glads vei 20

476 20 700https://www.sponsorinsight.no

Sponsor Insight er Nordens største analyse- og rådgivningsselskap innen sportsmarkedsføring, sponsing og events. Selskapet ble etablert i 2006 av en gruppe bestående av Nordens mest erfarne sponsoranalytikere. Sponsor Insight Nordic har ca. 30 medarbeidere og rundt 500 oppdragsgivere. Virksomheten dekker Norden gjennom våre selskaper i Norge, Sverige og Finland.

Følg saker fra Sponsor Insight

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Sponsor Insight på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Sponsor Insight