Halvparten av sommerreisene fra Rygge er solgt

Halvparten av årets sommerreiser fra Rygge er solgt, og det er Rhodos som er det mest populære reisemålet. Det melder Norges største feriearrangør, Ving.

POPULÆRT: Rhodos er sommerens feriefavoritt hos østfoldingene.

- Mange husker nok fremdeles fjorårets begredelige sommervær og har vært tidlig ute for å sikre seg i alle fall et par uker med sol og sommervarme i år, sier informasjonsansvarlig Elisabeth Larsen-Vonstett i Ving.

Gresk favoritt

Det er Rhodos som er østfoldingenes charterfavoritt denne sommeren, med Mallorca som en god nummer to.

- Rhodos er en gammel klassiker som har vært gjennom en stor ansiktsløftning de siste årene. I dag finnes det noe for enhver smak på ferieøya, ikke minst et stort utvalg av førsteklasses hoteller, fortsetter Larsen-Vonstett. Hun tilbragte deler av fjorårets sommerferie på det populære familiehotellet Sunwing Kallithea, litt øst for Rhodos by.

- Med leiebil var det enkelt å utforske  strender og badeviker, vi besøkte Lindos og var flere kvelder i Rhodos by. Der er det mange gode restauranter som serverer nydelige, greske spesialiteter, forteller hun.

Svak krone påvirker ikke ferieplanene

I følge Larsen-Vonstett er det lite som tyder på at den svake kronen har lagt noen demper på årets ferieplaner.

- Den årlige familieturen til varmere strøk har blitt en innarbeidet tradisjon for mange. Det er nok andre forbruksvarer som sofa og bil som heller prioriteres bort til fordel for sommerferien, tror hun.

POPULÆRT: Rhodos er sommerens feriefavoritt hos østfoldingene.
BARNEFRITT: Voksenhotellet Sunprime Miramare er et av Vings aller best likte hotell på Rhodos.

Ving-gruppen med nytt rekordresultat – befester stillingen som markedsleder22.11.2017 12:44Pressemelding

Thomas Cook Northern Europe, også kalt Ving-gruppen, hvor blant annet Ving i Norge og Sverige inngår, leverer sitt beste resultat noensinne. Gruppens driftsresultat ble 1.461 millioner svenske kroner for regnskapsåret oktober 2016 – september 2017. Samtidig befester Vinggruppen sin stilling som markedsleder blant reisearrangørene, både med egne fly og med rutefly. Også morselskapet Thomas Cook Group kan vise til et forbedret resultat.