Halvparten av oss les avisa på mobilen
Totalt ser og les over 60 prosent av befolkninga over 12 år innhald frå media på nett. Mediehusa har framleis ei høg og stabil dekning på 78 prosent på landsbasis, godt hjelpt av auken på mobil. Papiravisene blir stadig mindre lesne. Totalt les 40 prosent av befolkninga papiraviser, noko som er ein nedgang på 9,6 prosent frå 2017 til 2018.
VG størst på nett - Aftenposten størst i opplag
VG er klart størst på nett med over to millionar daglege brukarar. På plassane bak følgjer NRK, Dagbladet og TV 2 som alle har over ein million daglege brukarar.
Aftenposten er Noregs største mediehus med eit samla opplag på nesten 260 000. Dette inkluderer laussal, papir og nettutgåve. På andre plass kjem VG med 238 000, der VG+ utgjer 167 000 av opplaget. Dagbladet kjem på tredje plass med eit opplag på litt 86 000, medan Bergens Tidende kaprar fjerdeplassen med over 83 000 i opplag.
VG+ er opplagsvinnar med ein opplagsauke på 15 278, etterfølgt av Adresseavisen som aukar med 2 674 i opplag. Nettavisen aukar med 2 433 i opplag.
Riksavisene aukar mest i opplag
Sjølv om det er opplagsvekst i alle aviskategoriar, er det dei riksspreidde nyheitsavisene som går mest fram etterfølgt av storbyavisene.
Det reine digitalopplaget aukar med 14 prosent til nesten 806 000, mens det reine papiropplaget går ned med seks prosent. Papirutgåvene inngår framleis i 65 prosent av det totale opplaget.
Totalopplaget er no på 2,27 millionar (netto opplag) og går fram med 2,2 prosent for aviser tilslutta MBL og Landslaget for lokalaviser (LLA) frå første til andre halvår i 2018. Frå 2018 blir opplagstala rapporterte med nytt regelverk.
Nøkkelord
Kontakter
Nina BjerkeRådgiver, avdeling for kommunikasjon, rådgivning og analyse
Tel:41934154nina.bjerke@medietilsynet.noBilder
Om Medietilsynet
Medietilsynet skal bidra til å realisere statens mediepolitiske mål. Våre hovedoppgaver er å fremme demokrati og ytringsfrihet gjennom mediemangfold og kritisk medieforståelse. Vi veileder om barn og unges bruk av digitale medier, setter aldersgrenser for kinofilm, forvalter støtteordninger, behandler søknader om og fordeler pressestøtte og fører tilsyn med kringkasting. Tilsynet er underlagt Kulturdepartementet.
Følg pressemeldinger fra Medietilsynet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Medietilsynet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Medietilsynet
Færre brudd på reklamereglene hos norske tv-kanaler16.4.2024 06:50:00 CEST | Pressemelding
Norske tv-kanaler er blitt flinkere til å følge reklameregler. Det viser Medietilsynets store vårkontroll med TV 2, NRK, TVNorge og VGTV.
16 nye aviser søker om produksjonstilskudd15.4.2024 06:50:00 CEST | Pressemelding
174 aviser har i år søkt om produksjonstilskudd til nyhets- og aktualitetsmedier. Blant de nye søkerne er det både lokalaviser og aviser med hele landet som nedslagsfelt.
Filmdistributør får åtvaring frå Medietilsynet for feil aldersgrense12.4.2024 11:13:15 CEST | Pressemelding
Medietilsynet meiner at kinofilmen «Døde menn går på ski» hadde for låg aldersgrense og gir distributøren ei åtvaring. Grensa er no endra frå 12 til 15 år.
Medietilsynet: Nødvendig med en strategi mot desinformasjon8.4.2024 13:14:18 CEST | Pressemelding
Kunstig skapt innhold, økt politisk konflikt og rask spredning av desinformasjon i sosiale medier aktualiserer behovet for en strategi mot desinformasjon, mener direktør Mari Velsand i Medietilsynet. I helgen varslet regjeringen at det skal utvikles en slik strategi.
Forbod mot reklame i radio og tv i påska21.3.2024 06:50:00 CET | Pressemelding
Radio- og tv-kanalane har ikkje lov til å sende vanleg reklame langfredag og 1. påskedag. Mange av kringkastarane vel å gi bort reklameplassen til ideelle organisasjonar denne dagen.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom