Håkon Halvorsen Wik (25) kan bli sjef for over 700.000 mennesker

I august har Adecco Norge hatt gleden av å ha studenten Håkon som landssjef. Nå kan han også bli sjef for hele Adecco-konsernet globalt i en måned. 117.500 søkte på sommerjobben som konsernsjef på globalt nivå, og Håkon har nå gått videre til topp 10 og skal delta på «bootcamp».

Håkon Halvorsen Wik er topp 10 i kampen om global topplederjobb i Adecco!

Topp 10 blant 117.500 søkere

10 unge ledere skal nå konkurrere om verdens mest attraktive sommerjobb, Alain Dehazes stilling som toppsjef for hele Adecco-konsernet globalt. Blant 117.500 søkere er Håkon Halvorsen Wik topp 10 og skal gjennomføre en «bootcamp» i Paris 11.- 14. september. Én kandidat vil få muligheten til å være øverste leder i én måned for verdens ledende selskap innen bemanning og HR-løsninger.

«Jeg er veldig stolt av Håkon som har klart å hevde seg så sterkt i denne konkurransen. Han har levert gode resultater som konsernsjef i sommer, og jeg er ikke litt i tvil om at han har store muligheter til å nå helt til toppen.», sier Torben Sneve, konsernsjef i Adecco Norge.

I sommer har 48 unge ledertalent jobbet som konsernsjefer i sine respektive land. De har i tillegg gjennomgått flere oppgaver for å bli vurdert til den globale topplederstillingen, deriblant levert et innovasjonsprosjekt og analyse av Adecco på globalt nivå.

De 10 kandidatene som har gått videre til “bootcamp” er:

• Håkon Halvorsen Wik, Norge
  • Maxime Le Tellier, Frankrike
  • Ann-Sophie Kowalewski, Tyskland
  • Edmund Broadhead, Storbritannia
  • Valeria Meléndez, Peru
  • Eksakul Charoensupkul, Thailand
  • Sydney Rieckhoff, USA
  • David Torres Riaño, Colombia
  • Lo An Lin, Taiwan
  • Yulian Silyanovski, Bulgaria

CEO for One Month – et globalt konsept utviklet i Norge

Adeccos initiativ «CEO for One Month» er et norsk konsept som ble lansert i 2011. For fire år siden ble det rullet ut til hele Adecco-konsernet globalt, og er nå en del av “Way to Work”-programmet. De siste fire årene har 120 kandidater fått muligheten til å være konsernsjefer i sine respektive land. Hvert år er det en eksepsjonell kandidat som bli valgt til å være CEO for hele Adecco-konsernet. I fjor var det 54.000 søkere til stillingen globalt, i år var det over 117.500. Nå har vår egen Håkon Halvorsen Wik gått videre til «bootcamp», og er blant 10 toppkandidater som nå kjemper om den aller gjeveste sommerjobben.

Website: www.adeccowaytowork.com/ceo1month-en
Facebook: www.facebook.com/AdeccoWaytoWork
Youtube: https://www.youtube.com/user/AdeccoWaytoWork

Adecco-konsernet globalt

• 700.000 medarbeidere på jobb hver dag
  • Over 33.000 ansatte
  • 5100 kontorer i over 60 land
  • Hovedkontor i Zürich
  • Adecco er Fortune Global 500 selskap
  • Omsetning EUR 22.708 millioner (2016)
  • Globale merkenavn: Adecco, Badenoch & Clark, Lee Hecht Harrison, Modis, Pontoon, Spring Professional og Adia

Håkon Halvorsen Wik er topp 10 i kampen om global topplederjobb i Adecco!
Håkon Halvorsen Wik har vært konsernsjef for Adecco i sommer. Han hadde også internship for DNB i London i juli. Nå kan han bli global toppsjef i Adecco i en måned.

6 verdifulle erfaringer du får av å spille dataspill12.12.2017 08:00Blogginnlegg

Da spillkonsollene ATARI og Commodore 64 ble populære på begynnelsen av 80-tallet var jeg veldig ung. På den tiden var spillindustrien liten, og de som spilte var ofte ganske nerdete. Med tiden har dette utviklet seg enormt, og ordet «nerd» er ikke lenger negativt ladet. E-sport har heller blitt en milliardindustri for alle aldersgrupper. Jeg brukte mye tid på dataspill i oppveksten, og fortsatte med dette da jeg selv fikk barn.

Ensomt på toppen29.11.2017 08:00Blogginnlegg

Oscar Wilde sa en gang: «Det er bare én ting i verden som er verre enn at folk snakker om en, og det er at folk ikke snakker om en». Som øverste sjef i en bedrift er det nærmest umulig å ikke bli snakket om, men kanskje mer interessant – hvor lett er det å være seg selv? Hvordan sikre at en styrer skuta med stødig hånd uten å miste seg selv? La oss se litt nærmere på denne topplederrollen, samtidig som vi lar Oscar Wilde styre overskriftene.