Håkon Halvorsen Wik (25) kan bli sjef for over 700.000 mennesker

I august har Adecco Norge hatt gleden av å ha studenten Håkon som landssjef. Nå kan han også bli sjef for hele Adecco-konsernet globalt i en måned. 117.500 søkte på sommerjobben som konsernsjef på globalt nivå, og Håkon har nå gått videre til topp 10 og skal delta på «bootcamp».

Håkon Halvorsen Wik er topp 10 i kampen om global topplederjobb i Adecco!

Topp 10 blant 117.500 søkere

10 unge ledere skal nå konkurrere om verdens mest attraktive sommerjobb, Alain Dehazes stilling som toppsjef for hele Adecco-konsernet globalt. Blant 117.500 søkere er Håkon Halvorsen Wik topp 10 og skal gjennomføre en «bootcamp» i Paris 11.- 14. september. Én kandidat vil få muligheten til å være øverste leder i én måned for verdens ledende selskap innen bemanning og HR-løsninger.

«Jeg er veldig stolt av Håkon som har klart å hevde seg så sterkt i denne konkurransen. Han har levert gode resultater som konsernsjef i sommer, og jeg er ikke litt i tvil om at han har store muligheter til å nå helt til toppen.», sier Torben Sneve, konsernsjef i Adecco Norge.

I sommer har 48 unge ledertalent jobbet som konsernsjefer i sine respektive land. De har i tillegg gjennomgått flere oppgaver for å bli vurdert til den globale topplederstillingen, deriblant levert et innovasjonsprosjekt og analyse av Adecco på globalt nivå.

De 10 kandidatene som har gått videre til “bootcamp” er:

• Håkon Halvorsen Wik, Norge
  • Maxime Le Tellier, Frankrike
  • Ann-Sophie Kowalewski, Tyskland
  • Edmund Broadhead, Storbritannia
  • Valeria Meléndez, Peru
  • Eksakul Charoensupkul, Thailand
  • Sydney Rieckhoff, USA
  • David Torres Riaño, Colombia
  • Lo An Lin, Taiwan
  • Yulian Silyanovski, Bulgaria

CEO for One Month – et globalt konsept utviklet i Norge

Adeccos initiativ «CEO for One Month» er et norsk konsept som ble lansert i 2011. For fire år siden ble det rullet ut til hele Adecco-konsernet globalt, og er nå en del av “Way to Work”-programmet. De siste fire årene har 120 kandidater fått muligheten til å være konsernsjefer i sine respektive land. Hvert år er det en eksepsjonell kandidat som bli valgt til å være CEO for hele Adecco-konsernet. I fjor var det 54.000 søkere til stillingen globalt, i år var det over 117.500. Nå har vår egen Håkon Halvorsen Wik gått videre til «bootcamp», og er blant 10 toppkandidater som nå kjemper om den aller gjeveste sommerjobben.

Website: www.adeccowaytowork.com/ceo1month-en
Facebook: www.facebook.com/AdeccoWaytoWork
Youtube: https://www.youtube.com/user/AdeccoWaytoWork

Adecco-konsernet globalt

• 700.000 medarbeidere på jobb hver dag
  • Over 33.000 ansatte
  • 5100 kontorer i over 60 land
  • Hovedkontor i Zürich
  • Adecco er Fortune Global 500 selskap
  • Omsetning EUR 22.708 millioner (2016)
  • Globale merkenavn: Adecco, Badenoch & Clark, Lee Hecht Harrison, Modis, Pontoon, Spring Professional og Adia

Håkon Halvorsen Wik er topp 10 i kampen om global topplederjobb i Adecco!
Håkon Halvorsen Wik har vært konsernsjef for Adecco i sommer. Han hadde også internship for DNB i London i juli. Nå kan han bli global toppsjef i Adecco i en måned.