Haagensen til universitets-VM i Japan

VM i karate for universiteter blir holdt i Kobe i Japan, 19.-22.juli. Fra Norge deltar Christian Haagensen fra Sakura Karateklubb i individuell kata senior.

Haagensen konkurrerte i universitets-VM i Portugal for to år siden, men traff dessverre ikke med formen. Denne feilen har blitt korrigert for å prestere på et høyere nivå under årets konkurranse. Dermed har det vært en to års lang oppkjøring med planlagte konkurranser og bedre trening for å nå målet om å ta medalje i Japan. Etter forrige VM har 24-åringen vunnet to sølv i NM, bronse i nordisk mesterskap i Estland og bronse i Elite Open Karate Championships i London. Alt i individuell WKF-kata for senior.

Egentrening

Det er en svært dedikert idrettsutøver som skal konkurrere under det norske flagget i Japan. Haagensen har 3. dan fra WKF og er akkurat ferdig med siste året på master i kiropraktikk i England. De siste fem årene har han trent på egenhånd ved siden av studiene. Tett oppfølging med film, treningsleirer og rehabilitering fra støtteapparat som består av Shihan Robert Hamara og Sempai Arne Wallan fra Sakura KK, og behandlere på NEMUS Storo/Bjølsen og AECC UC klinikken er nordmannen klar for utfordringer i verdensklasse.

Haagensen sier han føler seg godt forberedt og klar for å representere Norge igjen i sitt siste universitets-VM!