Gullsnutten 2017 - kåring av årets internettstjerner på NRK3

Norges superstjerner på internett skal hylles i årets utdeling av Gullsnutten og feire hva som er mulig med et kamera, et talent og konto på YouTube, Facebook eller Instagram. Lars Berrum er programleder og det skal deles ut priser i åtte kategorier i sendingen på NRK3 lørdag 1. april.

Gullsnutten arrangeres for tredje år på rad. I fjor vant stjerner som Noobwork, Makeupmalin, Alan Walker og PrebzogDennis. I år er det nye 32 nominerte i åtte kategorier, i tillegg til hederprisen Årets YouTuber. De nominerte kommer fra flere steder i landet: Skien, Nittedal, Oslo, Hokksund, Røyken, Karmøy, Bergen, Porsgrunn, Holmestrand, Nesodden og Bamle

I år skal priser deles ut til Årets gamer, Årets livsstil og Videoblogger, Årets skjønnhet og sminke, Årets musikk, Årets morsomste, Årets meningsbærer, Årets video, Årets stjerneskudd og Årets YouTuber.

Nominerte er både etablerte stjerner og nye stjerneskudd blant Norges nyeste kjendiser - de som lager videoer på internett.

Årets Gamer

Randulle – Skien

Noobwork – Nittedal

Truls – Oslo

Addexio – Karmøy

Årets Sminke og skjønnhet

Celina Karine – Oslo

Agnes Lovise – Oslo

Eveline Karlsen – Skien

Stina.blogg.no – Hokksund/Sandefjord

Årets Livsstil og Videoblogger

Amalie Olsen – Vestfold

MAKEUPMALIN – Holmestrand /Oslo

Prebz og Dennis - Bergen + Bamle

Hanna-Martine – Sarpsborg

Årets Meningsbærer

Daniel Simen – Porsgrunn

Kristin og Dennis – Bergen/Stavanger

Nellie – Oslo

Årets Video

FlippKlipp Studio – Prebz og Dennis vs Baibai & Huginn - Ville Veier #1 – Nesodden

Celina Karine – Min historie - jeg var dødssyk

Gutterommet - Draw My Life – Nittedal

Emma Ellingsen - Q&A :: Jeg ble født gutt!

Årets Stjerneskudd

Amalie Olsen - YouTube

Randulle

Murdrocks

Stina Talling – Bergen

Årets Morsomste

Murdrocks

Prebz og Dennis

Randulle Piateed – Bergen

Årets Musikk

Alan Walker – Bergen

PelleK  Ledelsen  - Oslo

YLTV – Røyken

Lars Berrum har også med seg Herman Flesvig, Dex Carrington, Makeupmalin og Daniel og Simen i studio, og dette skal bli en fest for alle som liker YouTube-stjerner og som følger med på hva unge mennesker lager selv i sosiale medier.