Gull til Richard André Ordemann i Klubb-EM i taekwondo

Richard André Ordemann fra Tøyen Taekwondo klubb tok en gullmedalje i dag i taekwondo-EM for klubblag.

Richard André Ordemann. Foto: Carl Celius

Landslagsutøveren som konkurrerer i -80 kg klassen slo Tengiznayev fra Kazakhstan 8-4 i sin første kamp, før han vant 8-3 mot Demirci fra Tyrkia. I semifinalen ventet Harchegani fra Aserbadsjan som vant OL-kvalifiseringen i klassen for få uker siden. Richard overbeviste og vant semifinalen 12-7 og da finalemotstanderen hans trakk seg, ble det gullmedalje på Richard André Ordemann.

Dette er Richards andre medalje i Tyrkia. Søndag 14. februar tok han en bronsemedalje i Tyrkisk Open som ble arrangert på samme sted som klubb-EM.

Richard André Ordemann. Foto: Carl Celius

Norges Kampsportforbund (NKF) er det niende største særforbundet under Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF). Forbundet er lokalisert på Ullevål stadion i Oslo. NKF organiserer over 20 kampidretter, hvorav karate, taekwondo, jujutsu, wushu og kendo er de fremste konkurranseidrettene.