EniroEniro

Gule Sider med mer lokalt innhold

Grunnleggende data er ikke lenger nok når vi søker etter steder, produkter og tjenester. Vi forventer relevant lokalt innhold som kan inspirere oss. Gule Sider møter nå brukernes behov ved å la brukerne oppdage nærheten – uavhengig av hvilken skjerm de søker fra.

Hittil har Gule Siders mye brukte lokale søketjeneste tatt utgangspunkt i at brukerne vet hva de leter etter. Nå beriker Gule Sider søket med data som lar brukerne oppdage nærområdet de befinner seg i - eller søker etter.

Når du er inne på kartet på gulesider.no kan du klikke på “Oppdag nærheten” og finne inspirasjon til nye oppdagelser om lokalområdet du befinner deg i. Butikker, restauranter og andre tjenesteleverandører vises kategorisert, og lenker til Wikipedia-artikler gir deg informasjon om ting og steder i nærheten. Du kan lese brukertips fra andre brukere og fra Facebook får du også oversikt over kommende lokale arrangementer.

- Frem til nå har dette dynamiske lokale innholdet kun vært tilgjengelig i appen vår, men nå lanserer vi funksjonen på alle plattformer slik at du kan oppdage nærheten også når du søker fra desktop. Med dette tillegget til våre lokale søketjenester styrker vi ytterligere Eniros posisjon som den lokale guiden, sier Magnus Fredén, produkteier mobil i Eniro.

Den nye funksjonen er tilgjengelig på Gule Sider, uavhengig av hvilken skjerm du søker fra. Hvis du søker fra desktop vil ”Oppdag nærheten”-funksjonen gi deg inspirasjon og informasjon basert på stedet du søker etter. Hvis du søker fra mobilen vil innholdet som vises være basert på hvor du befinner deg.

Magnus Fredén, produkteier mobil, Eniro
(+46) 70 379 1297/ magnus.freden@eniro.com

Eniro er den lokale guiden og den naturlige digitale markedsføringspartneren for bedrifter i Norden. Med den beste lokale kunnskapen og en digital produktportefølje inspirerer Eniro til lokale oppdagelser og får lokalsamfunn til å blomstre. Eniros data er tilgjengelig på Internett og mobile tjenester, og som nummeropplysningstjenester på telefon og sms. Enirokonsernet har 8 millioner ukentlige brukere som hver uke gjør 14 millioner søk. Konsernet har rundt 1600 ansatte, og opererer i Norge, Sverige, Danmark, Finland og Polen. Selskapet er notert på Nasdaq Stockholm (ENRO) og har sitt hovedkontor i Stockholm. Mer om Eniro på enirogroup.com.