Byggestart på Holmlia senter

Fredag 16. august inviterer OBOS, Bydel Søndre Nordstrand og Rådhuset til offisiell byggestart på Holmlia senter.

I 2021 skal et nytt og utvidet senter på Holmlia stå klart. Nye torg, butikker og serveringssteder skal gjøre senteret til en levende møteplass for bydelens beboere. Betonmast Oslo AS er entreprenør.

Fredag 16. august inviteres det til offisiell byggestart på Holmlia Senter. Konsernsjef i OBOS, Daniel Kjørberg Siraj, Byrådsleder Raymond Johansen og Bydelsdirektør for Søndre Nordstrand, Monica Nordmoen vil være tilstede og skal bidra til markeringen. Rundt 70 leietakere og bydelsrepresentanter er invitert for å ta del i en seremoniell markering på byggestart.

Mer enn kjøpesenter

Holmlia senter skal bli et levende samlingspunkt for bydelen, ikke bare et kjøpesenter. Det er derfor planlagt tre torg, nye møteplasser, kafe, bibliotek og handelstilbud. I tillegg vil Bydel Søndre Nordstrand flytte inn i de øverste etasjene på senteret og samle sin virksomhet og sitt tjenestetilbud der. Kommunens ambisjon er at deres møtelokaler også kan være tilgjengelige for andre lokale brukergrupper utenom åpningstiden. Dette vil være et viktig bidrag til forenings- og kulturlivet på Holmlia.

– Holmlia senter åpnet for snart førti år siden, i 1982. Det er derfor på tide med en modernisering og vi er sikre på at prosjektet vil bidra til et vesentlig løft og fornyelse av sentrumsområdet på Holmlia, sier Geir Graff-Kallevåg, direktør for utvikling og bygging i OBOS Eiendom.

– Hele området moderniseres og bygges slik at det gamle på en naturlig måte smelter sammen med den nye delen av senteret, sier Geir A. Fredriksen, prosjektleder for nye Holmlia senter i OBOS Eiendom.

Du kan lese og se mer om prosjektet på www.oboseiendom.no, eller via våre sider på Facebook og LinkedIn.

Kjøreplan fredag 16. august 2019, kl. 10.00

Sted: Holmlia Torg, i området utenfor Holmlia Kulturkafe

Tema: Hvilken betydning får nytt senter for bydelens innbyggere og ansatte

• Åpningsinnslag med sang/dans
  • Grunnsteinsseremoni
  • Daniel Siraj (OBOS)
  • Raymond Johansen (byrådsleder)
  • Monica Nordmoen (bydelsdirektør)
  • Kake i regi av Holmlia Kulturkafe

Velkommen!

Kontaktperson i OBOS
Kirandip Kaur Hundal
Kommunikasjons- og markedsrådgiver
E-post: kirandip.kaur@obos.no

Følg pressemeldinger fra OBOS

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra OBOS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra OBOS