Amedia

Gründere kjøper tilbake Karriere.no fra Amedia

27.6.2017 08:15 | Amedia

Del

Amedia fortsetter å rendyrke sin satsning på lokalaviser, og selger derfor rekrutteringsløsningen og jobbportalen Karriere.no tilbake til gründerne som startet selskapet i sin tid.  

Endre Bang Berge, daglig leder i Karriere.no
Endre Bang Berge, daglig leder i Karriere.no

– Vi ser frem til å videreutvikle løsningen og fortsette arbeidet med å gjøre det lokale arbeidsmarkedet i Norge synlig for alle, sier daglig leder i Karriere.no, Endre Bang Berge.

Det lokale arbeidsmarkedet

– Karriere.no ble startet fordi arbeidsmarkedet, utenfor de store byene i Norge, var lite synlig. Det var som om «butikken» var tom for varer. Skal arbeidsmarkedet fungere for bedrifter og kandidater må det vise frem flere enn noen få ledige jobber, det må være noe spennende for alle. Vårt mål hele tiden har vært å fylle opp «hyllene» med spennende varer, sier Bang Berge. 

Dagens situasjon for mange byer og bygder er at de mangler arbeidskraft. Mye ressurser har blitt brukt på å få folk til å flytte på seg, ikke alt har vært like suksessfullt. Karriere.no er tuftet på at det er arbeidsmarkedet som er nøkkelen til å skape levedyktige lokalsamfunn. 

- Vi vil fortsette å tilby, spesielt små og mellomstore bedrifter, en rimelig og effektiv kanal for å vise frem sitt behov for arbeidskraft og gjennomføre rekruttering fra annonse til søknad og ansettelse, sier han.

Fortsetter samarbeidet

– Karriere.no har hatt en god utvikling og er en viktig aktør innen sitt område. Det er vi svært fornøyd med, men for Amedia er det nå riktig å rendyrke satsingen på lokalavisene. Vi er sikre på at vi overlater Karriere.no i de beste hender, sier kommersiell direktør i Amedia Salg og Marked, Christian Thu. Han har vært styreleder i Karriere.no fram til salget.

Samarbeidet med Amedia vil fortsette, og selskapets kunder er sikret fortsatt distribusjon gjennom konsernets lokalaviser. 

– Amedia har vært en god og solid eier, vi har siden desember 2014 utviklet Karriere.no til å bli en ledende aktør i mange lokale arbeidsmarked. De siste 12 månedene har vi doblet alt: Omsetning, antall kunder, antall brukere og kandidat-CVer. Det er naturlig for oss å fortsette samarbeidet med Amedia som en ledende distributør og naturlig kanal for å nå kandidater for våre kunders jobbmuligheter, sier Endre Bang Berge.

Kontakter

Endre Bang Berge, daglig leder i Karriere.no, telefon 934 81 754

Christian Thu, kommersiell direktør i Amedia Salg og Marked, telefon 926 18 687

Bilder

Endre Bang Berge, daglig leder i Karriere.no
Endre Bang Berge, daglig leder i Karriere.no
Last ned bilde
Christian Thu, kommersiell direktør i Amedia Salg og Marked
Christian Thu, kommersiell direktør i Amedia Salg og Marked
Last ned bilde

Om Amedia

Amedia
Amedia
Akersgata 34
0107 Oslo

22 00 90 00http://www.amedia.no

Amedia er landets største utgiver av lokale medier. Daglig når konsernets medier 1,9 millioner lesere.

Amedias redaksjonelle medarbeidere er hver dag til stede i lokalsamfunn over hele landet for å rapportere om det som skjer. Samtidig bidrar våre selgere til å skape lokale markedsplasser gjennom å koble lokale næringsdrivende med kunder. Sammen dekker disse funksjonene vårt samfunnsoppdrag i alle lokalesamfunn hvor Amedia er til stede. Verdiene som ligger til grunn for Amedias tolking av samfunnsoppdraget finner man i vår forretningsidé og vår utgivererklæring.

Følg saker fra Amedia

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Amedia på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Amedia

iFinnmark styrker seg som ledende digital lokalavis15.5.2017 15:20Pressemelding

Færre papirutgivelser – enda sterkere digitalt satsing   Finnmarken og Finnmark Dagblad fornyer seg. Avisene styrker nettavisen iFinnmark som den viktigste nyhetskilden om Finnmark for finnmarkinger i hele landet.  Fra 13. juni reduseres antall papirutgivelser fra seks til fire i uken. Men allerede nå lanserer avisene hver sin nye sjudagers digitalavis. Avisleserne i Finnmark er allerede landets mest digitale. Ingen norske aviser har høyere andel digitale abonnenter. Nå endrer avisene seg for å gi et enda bedre tilbud til det voksende antallet digitale lesere.  – Ingen skal slå oss på lokalt innhold fra Finnmark. Der skal vi være best og først digitalt, sier de to redaktørene i Finnmarken og Finnmark Dagbladet om bakgrunnen for den omleggingen av produktene som nå finner sted.  Nytilsatt ansvarlig redaktør i Finnmarken, Anniken Renslo Sandvik, har stor tro på endringen: – Finnmarken har bare siden januar økt sin digitale andel av abonnenter med åtte prosentpoeng. Leserne i Øst-Finnmark

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom