Gründere kjøper tilbake Karriere.no fra Amedia

Amedia fortsetter å rendyrke sin satsning på lokalaviser, og selger derfor rekrutteringsløsningen og jobbportalen Karriere.no tilbake til gründerne som startet selskapet i sin tid.
Endre Bang Berge, daglig leder i Karriere.no

– Vi ser frem til å videreutvikle løsningen og fortsette arbeidet med å gjøre det lokale arbeidsmarkedet i Norge synlig for alle, sier daglig leder i Karriere.no, Endre Bang Berge.

Det lokale arbeidsmarkedet

– Karriere.no ble startet fordi arbeidsmarkedet, utenfor de store byene i Norge, var lite synlig. Det var som om «butikken» var tom for varer. Skal arbeidsmarkedet fungere for bedrifter og kandidater må det vise frem flere enn noen få ledige jobber, det må være noe spennende for alle. Vårt mål hele tiden har vært å fylle opp «hyllene» med spennende varer, sier Bang Berge.

Dagens situasjon for mange byer og bygder er at de mangler arbeidskraft. Mye ressurser har blitt brukt på å få folk til å flytte på seg, ikke alt har vært like suksessfullt. Karriere.no er tuftet på at det er arbeidsmarkedet som er nøkkelen til å skape levedyktige lokalsamfunn.

- Vi vil fortsette å tilby, spesielt små og mellomstore bedrifter, en rimelig og effektiv kanal for å vise frem sitt behov for arbeidskraft og gjennomføre rekruttering fra annonse til søknad og ansettelse, sier han.

Fortsetter samarbeidet

– Karriere.no har hatt en god utvikling og er en viktig aktør innen sitt område. Det er vi svært fornøyd med, men for Amedia er det nå riktig å rendyrke satsingen på lokalavisene. Vi er sikre på at vi overlater Karriere.no i de beste hender, sier kommersiell direktør i Amedia Salg og Marked, Christian Thu. Han har vært styreleder i Karriere.no fram til salget.

Samarbeidet med Amedia vil fortsette, og selskapets kunder er sikret fortsatt distribusjon gjennom konsernets lokalaviser.

– Amedia har vært en god og solid eier, vi har siden desember 2014 utviklet Karriere.no til å bli en ledende aktør i mange lokale arbeidsmarked. De siste 12 månedene har vi doblet alt: Omsetning, antall kunder, antall brukere og kandidat-CVer. Det er naturlig for oss å fortsette samarbeidet med Amedia som en ledende distributør og naturlig kanal for å nå kandidater for våre kunders jobbmuligheter, sier Endre Bang Berge.

Endre Bang Berge, daglig leder i Karriere.no, telefon 934 81 754

Christian Thu, kommersiell direktør i Amedia Salg og Marked, telefon 926 18 687