Grillfeberen herjer som aldri før
- Denne kjøledisken var full i går formiddag, i dag tidlig var den nærmest tom. Alle skal grille i sommervarmen, sier butikksjef Rune Disserud ved Extra Kallerud.
Coop har i Grill Perfekt-serien solgt grillmat for over 100 millioner kroner den siste måneden, og spesielt pølser og burgere går det svært mye av. Etter at Coop stakk av med prisen for «Norges beste grillserie» med den nye serien Grill Perfekt Street Food, og fikk gullmedalje og Norges beste grillpølse for Coop grillpølse under NM i kjøttprodukter, har produsent Fatland måttet doble skiftene for å kunne produsere nok pølser og burgere til kjeden.
- Prisvinnerne rives ut av hyllene, og selv om Fatland har doblet skiftene for pølser og burgere kan vi ikke garantere å levere nok, sier Hege Berg-Knutsen, leder for egne merkevarer i Coop.
Berg-Knutsen forteller at Coop har solgt 80 % flere av Coops grillpølser så langt i grillsesongen sammenlignet med i fjor. Burgersalget har økt med 55 %.
- Nordmenn flest legger pølser og burgere på grillen, men også vår nye grillserie «Grill Perfekt low and slow» selger godt. Vi har allerede solgt 12 tonn av disse tre produktene, og spesielt det nye produktet «tomahawk» av storfe er populær, sier hun.
Butikksjef Rune Disserud har fått en ny forsyning av Coops grillpølser, men regner med at hyllen tømmes raskt.
– Jeg har aldri opplevd maken til interesse for ei grillpølse. Sommervarmen ser ut til å vare en stund til, og med det perfekte sommerværet håper jeg leverandør klarer å lage nok slik at vi fortsatt kan ha fulle hyller, sier han.
10 på topp på grillen:
• Grillpølser – 69 %
• Burger – 56 %
• Svinekoteletter/sommerkoteletter – 52 %
• Ferdigmarinerte/krydrede grillprodukter – 41 %
• Kyllingfilet – 40 %
• Grønnsaker/vegetarmat – 38 %
• Spesialpølser – 37 %
• Svinebiff/filet – 35 %
• Biff av storfe – 35 %
• Rød fisk – 30 %
Kilde: Grillundersøkelsen er utført av analyseinstituttet YouGov for Matprat i juli 2016. 1006 personer fikk spørsmål om hvilke råvarer de pleier å grille.
Kontakter
Harald KristiansenKommunikasjonssjef
Tel:+47 905 99 726harald.kristiansen@coop.noBilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop ca. 120 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag over 2 millioner medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Obs har det beste omdømmet i dagligvarebransjen22.3.2024 12:53:50 CET | Pressemelding
Denne uken ble Traction Norge 2024 offentliggjort og blant 50 norske merkevarer havnet Obs på en imponerende 5. plass. Det plasserer Obs øverst på listen over de nominerte merkevarene innenfor dagligvarehandelen.
Coop Norge konsern økte omsetningen til 61 mrd. kroner, men opplever pressede marginer22.3.2024 10:44:08 CET | Pressemelding
Forbedringer i driften og økte finansinntekter bidro til at Coop Norge økte marginen i 2023, til tross for kostnadsvekst, tøff konkurranse og en negativ utvikling i eiendomsmarkedet. Resultat før skatt endte på 316 millioner kroner for Coop Norge i 2023.
Änglamark og Coop topper bærekraftskåring5.3.2024 14:12:03 CET | Pressemelding
Norske forbrukere rangerer både Coop og deres produktserie Änglamark som bransjevinnere i Sustainable Brand Index 2024. Änglamark blir rangert som den nest mest bærekraftige merkevaren av alle som er med i undersøkelsen.
Coop vil gjøre det lettere for kunden å velge sunt brød27.2.2024 07:00:00 CET | Pressemelding
Basert på tilbakemeldinger fra kundene innfører Coop egen grovhetsmerking for å tydeliggjøre innholdet i brødene sine.
Coop Prinsessestang tilbakekalles på grunn av feilmerking29.1.2024 16:57:24 CET | Pressemelding
Coop kaller tilbake Coop Prinsessestang 350g. Produktet er merket med feil etikett. Bakverket inneholder melk og hasselnøtt, men det framkommer ikke. Produktet er nå fjernet fra butikkene.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom