Grethe Moen går av som administrerende direktør i Petoro

Administrerende direktør Grethe Moen går av som toppsjef i Petoro. Moen har sittet i stillingen i snart 8 år. Rekrutteringsprosessen for å finne hennes etterfølger settes i gang umiddelbart, og Moen vil sitte i stillingen til ny direktør er på plass senest ultimo februar.

- Styreleder og jeg har gjennom noe tid hatt en dialog om hvor lenge jeg skal sitte i stillingen som administrerende direktør, og vi har nå blitt enige om at jeg skal gå av. Dette er et godt tidspunkt for å gi mulighet til andre som kan lede Petoro videre. Jeg har vært øverste leder i Petoro i snart åtte år, i vår ble jeg 60 og nå vil jeg bruke min kompetanse i andre roller. Det har vært spennende og givende, men også utfordrende år. Petoro er et unikt selskap med viktige samfunnsoppgaver og med dyktige og dedikerte kollegaer, sier Moen.

- På vegne av styret vil jeg takke Grethe for innsatsen gjennom 10 år, hvorav snart åtte som administrerende direktør. Selskapet har levert gode resultater i hele hennes periode som har vært preget av store utfordringer og betydelige omstillinger. Hun har vært en pådriver for en kontinuerlig utvikling av industrien, ikke minst har hun vært opptatt av de mulighetene ny teknologi og digitalisering gir. Under hennes ledelse har organisasjonen fått gjennomslag i mange viktige saker og hatt en tydelig profil i bransjen, sier styreleder Gunn Wærsted.

- Grethe har det siste året ledet selskapet gjennom en omorganisering slik at Petoro nå står godt rustet til å møte de fremtidige utfordringene bransjen har foran seg. Styret og Grethe har i felleskap kommet til enighet om at dette er et godt tidspunkt for at nye krefter leder selskapet videre, sier Wærsted.

For ytterligere informasjon:
Gunn Wærsted, styreleder i Petoro
Telefon 950 45 590

Grethe K. Moen, administrerende direktør i Petoro
Telefon 915 56 678

Følg pressemeldinger fra Petoro AS

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Petoro AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Petoro AS