Gresvig rendyrker butikkonseptene

(Oslo, 29. September 2017) – Gresvig rendyrker sine butikkonsepter, noe som blant annet innebærer at nærmere 40 G-SPORT-butikker omprofileres til Intersport.

Den første butikken, på Råholt i Akershus, åpnet med Intersport-navnet denne uken.

– For Gresvig er dette startskuddet for ytterligere å rendyrke og kundeorientere konseptene, sier Pål H. Rasmussen, adm. direktør i Gresvig, som eier og driver kjedekonseptene G-SPORT, G-MAX og Intersport i Norge.

Intersport-butikkene blir spesialiserte butikker med sterk tilpasning til lokale markedsforhold, mens G-SPORT-butikkene blir større fullsortimentsbutikker.

– I løpet av høsten vil Intersport blir relansert i ny kommunikasjonsdrakt. Intersport er en ledende internasjonal kjede, og passer meget godt inn i den nye, strømlinjeformede strategien til Gresvig, sier Rasmussen.

Endringen innebærer også en rendyrking av Gresvigs driftsform. G-SPORT-butikkene som nå blir omprofilerte til Intersport er franchise-eide butikker. Intersport vil i fremtiden være en franchisedrevet kjede. G-SPORT/G-MAX vil i hovedsak være egeneide butikker som en filialkjede.

– Konkurransesituasjonen i den norske sportsbransjen er tøff, men kampen står ikke bare om å være billigst, men også om kvalitet, vareutvalg, kompetanse og gode handleopplevelser. Rendyrkede konsepter gjør det mulig for oss å betjene ulike kundesegmenter på en god måte, samtidig som vi skal være konkurransedyktige på pris som i dag, avslutter Pål H. Rasmussen.

For ytterligere informasjon, kontakt

Pål H. Rasmussen, adm. direktør, tlf. 918 15 248

Om Gresvig AS

Gresvig AS
Innspurten 9

Fakta om Gresvig

Sykkelpioneren Aksel Gresvig etablerte firmaet A. Gresvig i 1901, og Gresvig har dermed vært en viktig del av den norske sportsbransjen i over 100 år.

I dag eier, utvikler og driver Gresvig kjedekonseptene G-SPORT, G-MAX og Intersport i Norge. Intersport er en ledende internasjonal kjede med 5400 butikker i 44 land.

Gresvig er en ledende sportsaktør i Norge med over 220 butikker med en butikkomsetning på over 5 milliarder kroner, og over 3500 ansatte over hele landet. Selskapets kjedeadministrasjon er lokalisert på Helsfyr i Oslo og med sentrallager i Askim.

På årsbasis selger vi i nå over 100 000 sykler, 150 000 par ski og nesten 1 million par joggesko. Over 10 millioner kunder besøker butikkene våre i løpet av et år.

Følg saker fra Gresvig AS

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Gresvig AS på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.