Gresvig omgjør alle butikker til Intersport

Del

(Oslo, 16. august 2019) Gresvig AS, en av Norges ledende sportsforhandlere, vil samle alle butikkene sine under merkevaren Intersport og bygge et tettere samarbeid med Intersport International, verdens ledende aktør innen sportshandel.

Administrerende direktør i Gresvig, Lars Kristian Lindberg. Foto: Gresvig.
Administrerende direktør i Gresvig, Lars Kristian Lindberg. Foto: Gresvig.

– Vi er glade for å offentliggjøre vår nye merkevarestrategi og for å utvide vårt kommersielle samarbeid med Intersport International. Sportsbransjen er i en fundamental endring ettersom de ledende merkevarene for sportsutstyr i økende grad fokuserer på direkte salg gjennom eide kanaler og salg gjennom et begrenset antall foretrukne detaljhandelspartnere. Intersport er verdens ledende forhandler av sportsutstyr. Ved å omprofilere til Intersport sikrer vi at kundene våre vil ha markedsledende tilgang til de ledende merkene som de elsker, sier Lars Kristian Lindberg, administrerende direktør i Gresvig AS.

Siden starten for femti år siden har Intersport International utviklet seg til verdens største aktør innen sportshandel, med en butikkomsetning på rundt 110 milliarder kroner i 2018 og mer enn 5.500 tilknyttede butikker i 43 land.

For tiden driver Gresvig butikker under merkevarene G-Sport, G-MAX og Sportshuset Outlet, i tillegg til Intersport. I henhold til den nye strategien vil alle butikkene hete Intersport. Outletkjeden Sportshuset Outlet vil bli omgjort til Intersport Outlet. Prosessen starter umiddelbart, men de fleste butikkene omprofileres første halvår 2020.

– Omprofileringen til Intersport skaper spennende muligheter for Gresvig, Intersport og viktigst av alt, kundene våre. Vi har stor tro på den valgte strategien og på ledelsens evne til å gjennomføre den, sier Olav Nils Sunde, styreleder i Gresvig AS. 

Som en del av den nye strategien vil det bli etablert en rekke Intersport-flaggskipbutikker i de største byområdene i Norge.

– Vi vil heve kundeopplevelsen i butikkene våre til et nytt nivå, samtidig som vi omfavner salg på nettet i en integrert omnikanal-strategi. Vi mener denne endringen er viktig for fortsatt forbedring og vekst, og den representerer et spennende neste steg mot vår langsiktige ambisjon om å etablere Gresvig som norgesledende innen sport, sier Lindberg.

Den nye strategien til Gresvig inkluderer også et tettere samarbeid med Intersport International innenfor flere forretningsaspekter som omnikanalsalg, logistikk og lojalitetsprogram. I tillegg legges det opp til et tettere nordisk samarbeid. 

– De nordiske landene er viktige for Intersport International. Vi er svært glade for å kunne styrke og utvide vårt mangeårige forhold til Gresvig i Norge, basert på vår Intersport 2.0 konsernstrategi, som inkluderer sentrale satsinger som detaljhandel i flere kanaler, nytt butikkonsept, implementering av kategoriledelse og forsterking av egne merkevarer, sier Steve Evers, administrerende direktør i Intersport International. 

– Vi gleder oss til å samarbeide med Gresvig i dette strategiske og kommersielle partnerskapet, og til å tilby mer og enda bedre sportsutstyr til det norske folk, legger Evers til.

Nøkkelord

Kontakter

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Lars Kristian Lindberg, adm.dir. Gresvig AS
Telefon: +47 900 18 623
E-post: lars.kristian.lindberg@gresvig.no

Bilder

Administrerende direktør i Gresvig, Lars Kristian Lindberg. Foto: Gresvig.
Administrerende direktør i Gresvig, Lars Kristian Lindberg. Foto: Gresvig.
Last ned bilde

Lenker

Om Gresvig AS

Gresvig AS
Østensjøveien 27
0661 Oslo

Om Gresvig 

Gresvig ble grunnlagt i 1901 og er en ledende sportsforhandler i Norge. Gresvig driver mer enn 200 butikker over hele landet med en butikkomsetning på 4,2 milliarder kroner i 2018. Omtrent halvparten av butikkene er egeneide og den andre halvparten drives på franchisebasis. Selskapet har hovedkontor i Oslo.

Om Intersport 

Med en butikkomsetning på 11,6 milliarder euro i 2018 og mer enn 5 500 tilknyttede butikker i 43 land, er Intersport verdens ledende forhandler av sportsutstyr. Siden starten i 1968 har Intersport vokst til å bli en vertikal detaljhandelsorganisasjon og en global omnikanal-spesialist som samhandler med forbrukere i butikk og på nett døgnet rundt. Selskapet har hovedkontor i Bern i Sveits.