Cisco Norge

Great Place to Work 2020: Cisco kåret til Norges nest beste arbeidsplass – går helt til topps i den internasjonale kåringen

Medarbeiderundersøkelsen Great Place to Work viser at Cisco Norge scorer nest høyest i kategorien 200-499 ansatte. Samtidig er Cisco kåret til det beste selskapet å jobbe i globalt.
Charlotte Noreng, Head of HR Norway og Trine Strømsnes, administrerende direktør Cisco Norge gleder seg over at Cisco har blitt kåret til Norges nest beste arbeidsplass. Foto: Cisco Norge

– Vi kunne av naturlige årsaker ikke møtes fysisk for å feire dette, så da tok vi heller festen med våre nærmere 500 ansatte som jobber hjemmefra over Webex – noe som også ble en fantastisk fin sammenkomst, sier administrerende direktør Trine Strømsnes i Cisco Norge.

Det er gjennom den årlige kåringen «Great Place to Work» at Cisco Norge kommer på andreplass i kategorien 200-499 medarbeidere. Cisco Norge har hovedkontor på Lysaker utenfor Oslo, og huser et av Norges største kreative miljøer i deres R&D-senter for forskning og utvikling. Her utvikles videoteknologi og -utstyr for blant annet samarbeidsplattformen Webex.

Deltok sist i 2014
Cisco Norge har ikke de deltatt i Great Place to Work siden 2014, ettersom teknologiselskapets fokus har vært å gjøre arbeidsplassen for sine ansatte så bra som mulig de siste årene. Det har gitt resultater ifølge undersøkelsen da hele 96 prosent av alle ansatte i Cisco Norge oppgir arbeidsplassen som et fantastisk sted å jobbe.

– Først og fremst er dette utrolig gøy for alle oss som jobber i Cisco Norge. Vi har jobbet hardt for at våre ansatte skal føle en stor grad av fleksibilitet og frihet på arbeidsplassen – vi mener dette er viktig for å oppmuntre til økt kreativitet og nytenkning. Dette gjør at arbeidsplassen blir et sted hvor vi har det gøy sammen, samtidig som vi hele tiden klarer å drive hverandre frem til å utvikle nye produkter og tjenester. Jeg er utrolig stolt av alle som jobber i Cisco Norge og av den innsatsen de legger ned, sier Strømsnes.

Jannik Falck, administrerende direktør i Great Place to Work Norge, trekker frem blant annet friheten Cisco Norge gir sine medarbeidere til å skape en arbeidsplass som er inkluderende og trygg.

– I Cisco lages løsninger som kan forbedre hvordan mennesker over hele verden jobber og lever. Spisse albuer legger ikke til rette for innovasjon, her er det skarpe hoder og myke verdier som gjelder. I Cisco får ansatte styre sin egen tid og får frihet til å skape en arbeidsplass som passer for hver enkelt. De har en bevisst kultur som ansvarliggjør alle, og hvor det er forventet at alle tar grep for å skape en arbeidsplass hvor man føler seg trygge, inkluderte og rettferdig behandlet. I Cisco er de opptatt av at arbeidet skal være meningsfylt for nåværende ansatte og fremtidige kolleger, sier Falck.

Til topps i den globale kåringen
Også utenfor Norges grenser gjør Cisco det meget bra, og kapret ikke mindre enn førsteplassen i den globale kåringen.

– Jeg er ikke overrasket over hverken den nasjonale eller globale kåringen, for jeg ser hver dag hvilken fantastisk organisasjon dette er. Vi bruker mye tid på at våre ansatte skal ha det så bra som mulig når de er på jobb, og derfor blir jeg utrolig glad og stolt når vi ser svart på hvitt at dette er noe våre medarbeidere mener vi lykkes med å gjøre, sier Strømsnes.

Totalt har 34.000 medarbeidere fra 206 virksomheter deltatt i undersøkelsen som har ledet til årets kåring.

Bilder

Om Cisco Norge

Cisco Norge
Philip Pedersens vei 1
1366 Lysaker

Om Cisco:
Cisco (NASDAQ: CSCO) er en av verdens største teknologivirksomheter. Siden 1984 har våre ansatte, produkter og partnere sørget for at samfunnet trygt kan logge på og gripe morgendagens digitale muligheter i dag. Oppdag mer på newsroom.cisco.com og følg oss på Twitter @Cisco.

Om Norges Beste Arbeidsplasser
Årlig publiserer Great Place to Work Institute - Norges Beste Arbeidsplasser. Vi undersøker medarbeidernes opplevelser av arbeidsplassen på tvers av organisasjonen, uavhengig av hvem de er eller hva de gjør. Analysen er grundig og består av to komponenter. Alle medarbeidere besvarer 58 spørsmål som dekker sentrale forhold på arbeidsplassen. I tillegg kartlegges og vurderes virksomhetens formelle og uformelle leder- og organisasjonspolicys og praksiser gjennom en egen audit.

Grunnlaget for kåringen består av respons fra 206 virksomheter og over 34.000 medarbeidere. For å bli vurdert måtte bedrifter ha minst 20 ansatte og motta nok respondenter for å oppnå et 95% konfidensnivå med under 5% feilmargin. Kåringene er ikke kun basert på en relativ vurdering i forhold til andre, men også på en absolutt vurdering i forhold til alle norske virksomheter. Dette gjennom representative undersøkelser, Nasjonal Tillitsindex. Great Place to Work kårer så de beste virksomhetene innenfor fire kategorier; flere enn 500 medarbeidere, 200 - 499 medarbeidere, 50 - 199 medarbeidere og 20-49 medarbeidere. Siden 1998 har Great Place to Work undersøkelsen blitt gjennomført internasjonalt. Årlig analyseres data fra over 11 millioner medarbeidere, i over 10.000 virksomheter på fem kontinenter.

Følg pressemeldinger fra Cisco Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Cisco Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Cisco Norge