Googles Digital News Initiative åpner for nye søknader

Fra 13. september til 12. oktober kan norske mediehus med en smart idé for digital journalistikk igjen søke støtte fra Googles Digital News Initiative.

Dette er fjerde søknadsrunde, og hittil har mer enn 350 prosjekter i 29 land fått tildelt mer enn 650 millioner kroner. Søknader kan komme fra etablerte organisasjoner, oppstartsbedrifter, samarbeidsprosjekter og enkeltpersoner innenfor EU og EØS.

For første gang stilles det i denne søknadsrunden krav til at store og mellomstore prosjektet inneholder et element av hvordan søkeren skal kunne tjene penger gjennom prosjektet. Dette er en av de aller største utfordringene for journalistikken, og derfor vil fondet støtte prosjekter som forsøker å finne smarte løsninger på dette problemet.

SLUTT

PRIV TIL RED:

Kontakt Charlotte Caroline Ekholt i Google Norge for mer informasjon. Vi har også mulighet til å arrangere intervju med Ludovic Blecher, som leder Digital News Initiative dersom det er av interesse.

Om Google Norge

Følg saker fra Google Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Google Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Google Norge