GoGo Penguin til Parkteatret 21. februar

GoGo Penguin, omtalt som The Radiohead av britisk jazz, gjester Parkteatret torsdag 21. februar!

Den moderne jazz-elektronikatrioen, GoGo Penguin, er basert i Manchester og består av pianist Chris Illingsworth, bassist Nick Blacka og trommis Rob Turner. Musikken deres er blitt beskrevet som akustisk elektronika, men med en god blanding av rock, jazz og minimalisme. GoGo Penguin er noe helt unikt.

Debutalbumet Fanfare ble gitt ut i 2012 og ble svært godt mottatt av kritikere. Albumet v2.0 (Gondwana Records) ble i 2014 nominert til den årlige musikkprisen Mercury Prize for «Årets Beste Album».

Trioen sier selv at de henter inspirasjon fra artister og band som Aphex Twin, Massive Attack, E.S.T og den tyske teknogruppen Brandt Brauer Frick. I 2015 signerte de på legendariske plateselskapet Blue Note Records (Frankrike) og kom med sitt første Blue Note-Album Man Made Object, i 2016.

De har nylig turnert med sitt eget lydspor til Godfrey Reggios kultfilm Koyaanisqatsi og deres nye album, A Humdrum Star, ble utgitt 9. februar 2018.

GoGo Penguin har mottatt lovord i fleng og vil på Parkteatret spille fra deres siste album, helt ny musikk og gamle hits fra deres mektige katalog. «Hypnotic stuff» skriver The Guardian og vi er helt enige – dette er musikk for hjertet, hodet og føttene.

Vi ser frem til en helt unik og intim konsert med GoGo Penguin på Parkteatret 21. februar!

Billetter i salg via Ticketmaster.no fredag 9. november klokken 10:00

For mer informasjon, pressebilder, intervjuhenvendelser eller presseakkreditering, kontakt pia@atomicsoul.no

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Onkl P, Shawn Mendes, Lil Halima, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, Seeb, The Rolling Stones m.fl.

Sam Smith tilbake med Dancing With a Stranger11.1.2019 15:58Pressemelding

Sam Smith gjør et stort comeback med sin nye singel “Dancing With a Stranger” med Normani. Den sterke popballaden er første nye musikk fra Sam Smith i 2019, og følger opp samarbeidet med Calvin Harris på megahiten “Promises”. Normani gjorde stor suksess med gruppen Fifth Harmony, og lanserte en solokarriere i fjor med låten “Love Lies” med Khalid. Sam Smiths forrige album The Thrill of it All (2017) gikk rett til topps på albumlisten og har plassert platina i Norge. I april i fjor spilte Sam Smith for et utsolgt Telenor Arena. Om den nye låten sier Sam Smith: “I’m so excited for everyone to hear “Dancing With a Stranger,” which I wrote on The Thrill Of It All tour last year. For me it bottles everything I was feeling whilst juggling my personal life and touring. It is also such a beautiful moment for me as I’m a huge, huge fan of Normani and everything she is. I’m so excited to watch her light shine. I hope everyone enjoys hearing this song as much as I do.” Normani fortsetter: “I’m tr

James Blake med nytt album10.1.2019 16:46Pressemelding

James Blake er klar med nytt album fredag 18. januar. Det nye albumet har fått tittelen Assume Form. Blant dem som bidrar på albumet finner man André 3000, Travis Scott, ROSALÍA, Metro Boomin og Moses Sumney. Han har tidligere jobbet med artister som Kendrick Lamar, Beyoncé, Jay Z, Mount Kimbie, Bon Iver, Chance The Rapper, Frank Ocean og bidratt på filmmusikken til The Black Panther. Han har også hatt kunsterisk samarbeid med Quentin Blake og Natalie Portman. Han har vunnet den prestigetunge Mercury-Prize og vært Brit og Grammy nominert. Til sommeren kan han oppleves live på Primavera Sound.

Temmpo - Cassette4.1.2019 09:52Pressemelding

Etter å ha etablert en karriere som låtskriver og produsent for andre artister, gikk multitalentet Temmpo solo i 2016. I dag er han klar med sin sjette singel, “Cassette”, en emosjonell og ærlig akustisk ballade. “Cassette” handler om en kjærlighet mellom to mennesker, en sommerflørt, som de begge vet at er en midlertidig ting. Med en enkel akustisk gitar, svevende falsettmelodier og ærlig tekst, er dette som en mixtape-kassett med blandede følelser. HØR TEMMPO - "CASSETTE" HER Australskfødte Tonino Speciale jobber fra Tileyard Studios i London. Studioet har blant annet vært utgangspunkt for pros“Cassette” handler om en kjærlighet mellom to mennesker, en sommerflørt, som de begge vet at er en midlertidig ting. jekter som Sigala og Ella Eyre, og det var her Temmpo ble lært opp i DJ-kunsten av selveste Prodigy. Speciale startet karrieren som låtskriver for artister som Felix Jaehn, Nicky Romero, Markus Schulz og Anton Powers for å nevne noen. Han har også vært med på å skrive hitsingler

Ny, smooth single fra EHI og Blen4.1.2019 09:44Pressemelding

EHI fra Groruddalen er tilbake med singelen «Faller» den 4. januar. Låten er et samarbeid med den svenske RnB/Soul &Pop-vokalisten Blen og laget i samarbeid med Autumn Rowe, Kim Ofstad og BPM (Dua Lipa, Fetty Wap, Musiq Soulchild). Med en helt unik stemme og formidlingsevne, debuterte EHI hos Universal Music Norway med «Tanker» i mars. Nå er han tilbake med «Faller» hvor han har med seg Blen som er signert til et av de største hiphop/urban-lablene i Sverige, Redline Recordings. Blen har sluppet låter med en rekke artister i den svenske hiphop-eliten, turnért i Sverige i flere år, og var på «Allsång på Skansen» tidligere i år. - “Jeg skrev denne sangen mot slutten av forholdet med eksen min. Selvom jeg ikke turte å innrømme det for meg selv der og da så visste jeg at det var slutt mellom oss. Jeg tror vi begge viste at det var slutt, men man holder igjen fordi det har vært så bra, så trygt, og så enkelt! Jeg satt igjen med den følelsen som jeg skriver om i første vers at «for vi er så n