Godt bærekraftsarbeid bidrar til andreplass i ny omdømmemåling
Resultatet i undersøkelsen bygger på intervju med nærmere 1000 personer og måler de 95 største selskapene i Norge.
Best likt blant unge og gamle Til sammen 82 prosent av de spurte svarer at de har et ganske godt eller meget godt inntrykk av TINE. Tilsvarende tall for Coop Norge er 84 prosent, mens Vinmonopolet kommer på tredjeplass blant næringsmiddelaktørene med 79 prosent. Kvinner liker oss bedre enn menn. Unge under 25 år og 60+ er aldersgruppene vi scorer høyest blant, mens blant landsdelene kommer Nord-Norge på topp.
TIINE har størst framgang på miljøbevissthet, der vi ligger hele 17 prosentpoeng foran neste bedrift i gruppen næringsmidler/dagligvare. Vi gjør det relativt sett dårligst på økonomi og lønnsomhet.
Ser resultatet av målbevisst arbeid På området samfunnsansvar og moral har TINE i perioden 2011 til 2018 aldri hatt en høyere score.
–Det siste året har både Kukraft, fornybar energi på meierier og transport vært tiltak med høy prioritet ute i virksomhetsområdene og bred kommunikasjon rundt. Dette er eksempler som gjør bærekraft til en integrert og kommersiell viktig del av virksomheten. Jeg vil takke hele TINE som har bidratt til dette resultatet og jeg vil takke forbrukerne for den tilliten de viser oss, sier konsernsjef Hanne Refsholt.
Hun legger til at det er ekstra hyggelig å legge merke til at TINE har en betydelig framgang både på miljøbevissthet og samfunnsansvar.
–Dette er områder vi i flere år har jobbet målrettet med, både å gjennomføre tiltak og fortelle hva vi gjør innenfor miljø og bærekraft. Vi har fortsatt mye vi kan ta tak i, og det er mange som puster oss i nakken. Det gledelige resultatet i 2018 er en skikkelig inspirasjon til fortsatt iherdig innsats, avslutter Refsholt.
Bilder
Om TINE SA
TINE SA er et næringsmiddelkonsern som foredler rene og naturlige råvarer til god og sunn mat. Morselskapet TINE SA er et samvirkeselskap som eies av melkeprodusenter som leverer melk til selskapet. På den måten skaper TINE verdier i et nært samspill mellom norsk natur, landbruk og marked.
Følg pressemeldinger fra TINE SA
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TINE SA på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TINE SA
Fortsatt to meierier i Finnmark27.1.2021 14:00:11 CET | Pressemelding
Styret har i dag konkludert med å ikke gjennomføre utredning av meieristrukturen i Finnmark nå. I stedet settes det i gang forbedringsprosjekter.
Produksjonen ved TINE Meieriet Sem fortsetter2.12.2020 14:30:00 CET | Pressemelding
Konsernstyret har i dag vedtatt å opprettholde produksjonen ved TINE Meieriet Sem. Det betyr at det fortsatt blir både produksjon, lagerdrift og distribusjon i Tønsberg.
Julens produkter fra TINE25.11.2020 14:57:46 CET | Pressemelding
Årets jul blir spesiell på mange måter, men nettopp derfor er det kanskje ekstra viktig å hygge seg og ta vare på den gode julestemningen. TINEs produkter har en lang tradisjon for å være en viktig del av julematen for mange, og julen i år er ikke noe unntak. Både den tradisjonsrike Edamerosten og Julebrunosten fra Lom og Sjåk er en del av årets julesortiment fra TINE.
TINE sparer miljøet for tonnevis av plast med ny emballasje23.10.2020 10:29:51 CEST | Pressemelding
TINE går i bresjen for å endre matbransjens bruk av unødvendig plast. Meieriselskapet har lansert flere nye emballasjeløsninger som vil kunne redusere TINEs plastforbruk med over 700 tonn hvert eneste år. Nå håper TINE at papirsugerør og treskjeer er deres nye miljøsmarte løsninger.
Årets Matglede-vinnere er kåret22.10.2020 15:28:24 CEST | Pressemelding
Matbutikker og bedrifter over hele landet har deltatt i den prestisjetunge konkurransen om hvem som skaper mest matglede for kundene sine. Beitostølen Helsesportsenter stakk av med seieren i Årets Matgledebedrift, mens Coop Mega Kolbotn og Rema 1000 Skogen sikret seg førsteplassene i kategoriene fullsortiment og lavpris i Årets Matgledebutikk.