Universal Music Norge

Gode anmeldelser til Robyn & La Bagatelle Magique

17.8.2015 18:14 | Universal Music Norge

Del

Fredag 7. august slapp Robyn & La Bagatelle Magique minialbumet Love Is Free. Platen har blitt mottatt med iver hos anmeldere og har blitt komplementert for sitt dypdykk ned i 90-tallets dansbare housemusikk og hyllest til friheten.

Pressebilde: Robyn & La Bagatelle Magique. Foto: Alessio Bolzoni. Universal Music Norge 2015

"At Robyn er Nordens dypeste og mest givende popstjerne er ingen hemmelighet. Det endres ikke etter denne intense, house-influerte ep-en." Audun Vinger for Dagens Næringsliv

"5/6 - Robyn annekterer nittitallet som en stretchbukse man aldri blir for tykk til." Karima Andrea Furuseth for VG

"5/6 - Som et dypdykk i en helt usedvanlig usnobbete velkuratert platesamling." Martin Bjørnersen for Klassekampen

"4/6 - En kjærlighetserklæring til 80- og 90-tallets dansbare hits." GAFFA

"There's an irrepressible euphoria to the music throughout." The Guardian

"7/10 - The Swedish star's pop experiments continue with an EP that mixes euphoria and regret." NME

"7.2 - What Love Is Free does so well, and so simply, is hone in on just the beauty of finally letting go, physically and mentally." Pitchfork

Robyn & La Bagatelle Magique består av Robyn, Markus Jägerstedt og den avdøde Christian Falk. Fredag 7. august slapp de det femsporige minialbumet Love Is Free via Konichiwa Records/ Cherrytree/ Interscope.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Last ned bilde

Lenker

Om Universal Music Norge

Universal Music Norge
Universal Music Norge
Drammensveien 88B
0271 Oslo

Om Universal Music Universal Music AS er verdens og Norges største musikkselskap og representerer blant annet artister som U2, Rolling Stones, Beatles, Avicii, Eminem, Kanye West, Rihanna, Katy Perry, Taylor Swift, a-ha, Odd Nordstoga, Vamp, Bernhoft, Gabrielle, Astrid, OnklP & de fjerne slektningene, Broiler, Ida Jenshus, m.fl. Universal Music Group er operative i 59 land som representerer lablene A&M/Octone, Decca, Def Jam Recordings, Deutsche Grammophon, Disa, Emarcy,Fonovisa, Geffen Records, Interscope Records, Island Records, Lost Highway Records, Machete Music, MCA Nashville, MercuryNashville, Mercury Records, Polydor Records, Motown, Universal Music Latino, Universal Republic og Verve Music Group.

Følg saker fra Universal Music Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Universal Music Norge

Justin Bieber og BloodPop® med ny singel17.8.2017 18:18Pressemelding

I dag kl. 18 slapp Justin Bieber og BloodPop® låta «Friends» på alle plattformer. Låten er co-skrevet med popkometen Julia Michaels, som også jobbet med BloodPop® på Biebers gigahit «Sorry» fra 2015 Amerikanske BloodPop® har de siste årene gjort stor suksess som låtskriver og produsent for blant andre Madonna, Skrillex, Charlie XCX og på flere låter på Biebers forrige album «Purpose». Justin Bieber har medvirket på hits med både DJ Khaled og David Guetta i år. Aller størst har samarbeidet med Luis Fonsi og Daddy Yankee på remixen av «Despacito» blitt. Låta har for øyeblikket nesten 750 millioner streams på Spotify og har toppet Billboard-lista i 14 uker på rad. I Norge har den toppet VG-lista i 15 uker på rad.

Madonna feirer med konsertfilm16.8.2017 15:28Pressemelding

I dag fyller en av verdens største artister 59 år, noe som markeres ved annonseringen av «Madonna: Rebel Heart Tour». Konsertfilmen slippes på Blu-Ray, DVD og digitalt 15. september, men kan forhåndsbestilles fra og med i dag.   I tillegg slippes det et livealbum med 22 låter av ikonets største låter fra karrieren og fra det nyeste albumet «Rebel Heart». I dag ble det også sluppet en liveversjon av «Material Girl» på alle plattformer. Du kan se oversikt over alt innholdet i det vedlagte dokumentet.  «Madonna: The Rebel Heart Tour» inneholder konsertmateriale fra hele den omfattende verdensturneen som startet i Nord-Amerika i september 2015 og ble avsluttet i Sydney  20. mars 2016. Konsertefilmen inneholder også ekslusive behind the scenes-bilder fra turneen. Filmen er regissert med Danny B. Tull og Nathan Rissman, som har jobbet tett med Madonna på flere prosjekter.

Hkeem & Unge Ferrari med r&b-ballade11.8.2017 08:30Pressemelding

20 år gamle Abdulhakim Hassane aka Hkeem opplevde at hans debutsingel "Fy faen" ble den mest populære norske sangen denne sommeren. Låta gikk  #1 i Norge, og lå 12 uker topp 4 på VG-lista. Den har nå snart streamet 25 millioner ganger på Spotify, og gått 4 x platina i Norge. "Fy Faen" gikk topp 20 på Spotify i Sverige, og gjorde det bra i både Danmark og Finland. Låta havnet på viral-listene i 12 land, inkludert topp 10 på den globale viral-listen på Spotify. I dag, 11. August, slipper han sin andre singel, "Urettferdig", en følsom midtempo r&b- ballade. Med seg på låta har han en av de mest etablerte og populære r&b artistene i Norge, Unge Ferrari. Med denne låten viser Hkeem en ny og sårbar side som artist, en artist som helst sikkert vil prege norsk musikk i lang tid fremover. "Urettferdig" er produsert av Eirik Tilleri og Kjetil Bjelvin.   - "Urettferdig" handler om mennesker som har gått bort - mennesker man savner. Man ka

Avicii er endelig tilbake med ny musikk10.8.2017 16:07Pressemelding

I dag slapp den svenske superstjernen EP’en «AVĪCI», som er første slipp av ny musikk fra Tim Bergling siden han slapp albumet «Stories» i 2015.   Hør Aviciis nye EP her.  Etter åtte intense år med musikk og turnering verden over annonserte Avicii at han skulle trekke seg tilbake i 2016, noe som fikk fans verden over til å frykte at han hadde gitt seg med musikk for godt.   Rett før annonseringen dro Avicii på en lengre reise gjennom USA med noen av sine nærmeste venner og samarbeidspartnere. På denne reisen fant han tilbake til gleden ved å produsere musikk, og skapte blant annet låta «Without You» med sin gode venn og samarbeidspartner Sandro Cavazza. Låta er et av seks spor på den ny EP’en «AVĪCI», som ble annonsert på hans sosiale kanaler for en uke siden. På den har han også samarbeidet med Rita Ora, AlunaGeorge, Billy Raffoul og svenske Vargas & Lagola. Noen av låtene, som «Without You», har fans fått høre før, blant annet på Ultra Music festival i Miami i 2016.  Avicii har f

Travelle & BAD HABITS slipper musikkvideo9.8.2017 15:00Pressemelding

I dag var det premiere på Travelle & BAD HABITS nye musikkvideo på www.730.no. Musikkvideoen tar for seg en person som er oppslukt i sin egen verden. I musikkvideoen til ”Wasted On You” kan man se Travelle bevege seg gjennom et landskap, oppslukt i sin egen verden. Seeren observerer de flotte omgivelsene han omgir seg med, mens hovedpersonen selv har på seg VR-briller og er i en verden av virtual reality. Videoen dekker tidsriktige referanser til moderne teknologi og virkelighetsflukt. Se videoen HER.   ”Wasted On You” ble sluppet i juni og har siden strømmet over 320 000 ganger. Låten handler om en intens forelskelse hvor man føler man har mistet kontrollen over seg selv.  Travelle fikk en kickstart på produsentkarrieren med debutsingelen "Nobody Else" som ble sluppet høsten 2016, låta gikk helt til førsteplass på Spotify’s Viral 50-liste i USA, og har så langt over 2 millioner avspillinger i tjenesten. Siden den gang har 21 år gamle Kristoffer Björntvedt fra Jørpeland

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom