Glem blåmandag - gjør mandagen grønn!

Blåmandag er ut, grønnmandag er inn! La det bli en lett og fin start på uken med en kjøttfri mandag.

La det bli en lett og fin start på uken med en kjøttfri mandag. «Meat Free Monday» - som ble startet i 2009 av Stella, Mary og Paul McCartney – har etter hvert blitt en kjent kampanje som fokuserer på hvordan man kan være med å redusere klimautslipp og få bedre helse ved å kutte ut kjøtt én dag i uken. En flott anledning til å spise mer grønt, og derfor ønsker vi å komme med ukentlige forslag til ulike, grønne middager helt uten kjøtt.

Nå som vi er midt i sesongen for norske rotgrønnsaker og kvaliteten er på topp etter en litt kjølig sommer, passer det utmerket å lage borscht med kål og gulrøtter – en nydelig rødbetesuppe som er populær i mange øst-europeiske land.

Informasjonssjef Gerd Byermoen, tlf. +47 952 83 171 - e-post: gerd.byermoen@frukt.no