GK overtar Johnson Controls på Sortland

GK Norge AS øker sin kompetanse og kapasitet i kuldefaget på Sortland gjennom overtakelsen av Johnson Controls kuldeavdeling fra 1. januar.
Alle ansatte i Johnson Controls Sortland blir med videre i GK norge AS. Her sammen med Fagdirektør Kulde i GK, Ole Jørgen Veiby og distriktssjef i GK, Morten Melå.

GK overtar driften av avdelingen fra og med 1. januar 2016. Alle 8 ansatte i avdelingen fortsetter som ansatte i GK Norge AS, avdeling Sortland Kulde. Avdelingen vil ledes av Vidar Mikalsen.

- Med overtakelsen får vi åtte veldig dyktige medarbeidere på Sortland. Dette vil styrke oss kraftig i kulde og varmepumpe faget i Lofoten, Vesterålen og Ofoten, sier distriktssjef Morten Melå i GK.

Den nye avdelingen i GK tar over alle kundeforholdene som lå i Sortlandsavdelingen til Johnson Controls. Tidligere kunder kan forholde seg til sine kjente kontaktpersoner og avtaler.

- Dagens kunder av JC vil fortsatt forholde seg til de samme personene og i tillegg får de tilgang til mye annen kompetanse innenfor fagene ventilasjon, byggautomasjon, energi og rør, sier Melå.

JC kommer fortsatt til å betjene sine forpliktelser overfor tidligere leveranser og vil samarbeide med GK om å utbedre eventuelle garantiarbeider. Eksisterende avtaler og pågående serviceoppdrag blir overført til GK Norge AS.

Avdelingen holder til i Strandgata 56, 8400 Sortland, og vil i løpet av 2016 samlokaliseres med GKs eksisterende virksomhet på Sortland i Markveien 17.

Morten Melå
Distriktssjef GK
morten.melaa@gk.no
Tlf 950 36 614

Vidar Mikalsen
Avdelingsleder Johnson Controls Sortland
Tlf 90724507

22 97 47 00https://www.gk.no
GK er Nordens ledende totaltekniske entreprenør og servicepartner. Vi leverer løsninger for nye- og eksisterende næringsbygg. Selskapet har siden etableringen i 1964 hatt en dynamisk vekst – til dagens ca. 2400 ansatte, med en omsetning på i overkant av 4 milliarder kroner. Vi er til stede lokalt i hele Norge, Sverige og Danmark.

Følg pressemeldinger fra GK Gruppen

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra GK Gruppen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra GK Gruppen