GK overtar Caverions virksomhet på Lillehammer

GK overtar 23 ansatte og ordreporteføljen fra og med 1. juli 2016.

- Vi gleder oss over å få 23 nye, dyktige ansatte inn i GK. Dette gir oss bedre kapasitet og kompetanse til å svare opp våre kunders behov, forteller administrerende direktør i GK Rør, Geir Bjørke.

20 av de ansatte går inn i GK Rør, de tre resterende ansettes i GK Inneklima. Som en del av virksomhetsoverdragelsen overtar GK også ordreporteføljen til Caverion Lillehammer.

I Caverion er man godt fornøyde med at ingen mister jobben når avdelingen på Lillehammer avvikles.

- Vi har ikke fått nok ut av avdelingen vår på Lillehammer. Derfor er det gledelig at man har kommet frem til en løsning hvor medarbeiderne ikke mister jobben, sier direktør for Business development i Caverion Norge, Roar Andersen.

De 23 ansatte er glade for at man har funnet en løsning, og ser frem til å begynne i GK.

Hovedtillitsvalgt Kristian Haugstad i Caverion Lillehammer mener dette ble den beste løsningen under rådende omstendigheter.

- Denne prosessen har gått smertefritt, og vi ser frem til å bli en del av GK, sier Haugstad.

Caverions kunder i regionen har allerede blitt informert om virksomhetsoverdragelsen. Alle inngåtte og pågående avtaler videreføres av GK. Eventuelle reklamasjoner og garantier på avsluttede leveranser før overtagelsen håndteres av Caverion.

GK:
Geir Bjørke
Administrerende direktør GK Rør
TLf. 908 87 727
geir.bjorke@gk.no

Caverion:
Roar Andersen
Direktør for Business Development
roar.andersen@caverion.no

GK er Nordens ledende totaltekniske entreprenør og servicepartner. Vi leverer løsninger for nye- og eksisterende næringsbygg. Selskapet har siden etableringen i 1964 hatt en dynamisk vekst – til dagens ca. 2500 ansatte, med en omsetning på i overkant av 4 milliarder kroner. Vi er til stede lokalt i hele Norge, Sverige og Danmark.