GK GruppenGK Gruppen

GK kjøper Installatøren AS i Tromsø

GK utvider sitt fagtilbud i Nord-Norge gjennom oppkjøpet av elektroentreprenøren Installatøren AS.
Administrerende direktør Even Leira i GK Elektro, daglig leder Tor-Kristian Steffenakk i Installatøren AS og konsernsjef Jon Valen-Sendstad i GK Konsern AS.

- Med dette oppkjøpet er vi endelig etablert med alle våre tekniske fag i Troms, som samsvarer helt med vår strategi om å være en totalteknisk entreprenør og servicepartner i alle regioner, sier konsernsjef Jon Valen-Sendstad i GK Konsern.

Selskapet overtas fra og med 25. november 2015. Kjøpet av Installatøren følger GK Elektros strategi om å bli en av landets ledende elektroentreprenører. Med Installatøren AS i Tromsø på plass videreutvikles GK Elektro og selskapet kan i større grad ta elektrooppdrag for kunder i flere regioner.

- Installatøren AS har en stabil arbeidsstokk, solid administrasjon og ledelse, sterk faglig tyngde og lokal forankring. Fagopplæringen står sterkt i bedriften, og i tillegg opererer Installatøren AS i nye, spennende markeder for GK. Dette er viktig for oss, sier Adm Dir. Even Stenvaag Leira i GK Elektro AS.

- GK Elektro vil satse hardt på å bli en av de lokalt ledende i markedet i Tromsø! Dette samsvarer godt med organisasjonens ønske om utviklingen i fremtiden, sier Daglig Leder i Installatøren AS, Tor-Kristian Steffenakk.

Selskapet har per i dag 22 ansatte som alle blir med videre. Installatøren AS vil fortsette under samme navn som et datterselskap av GK Elektro AS.

- Å få GK inn på eiersiden er en etterlengtet utvikling, der mulighetene for vekst og gode samordnede tekniske løsninger passer godt med selskapets faglige kompetanse. De ansatte er meget positive, sier Steffenakk.

Gjennom oppkjøpet får Installatøren AS nye ben å stå på. Bedriften er allerede en betydelig aktør i det lokale markedet, og kan nå i samarbeid med øvrige fag i GK tilby sine kunder et bredere spekter av tjenester innen nye og eksisterende bygg.

- Vi ser at i større grad etterspørres også internt koordinerte tekniske entrepriser. Kundene våre har etterspurt elektro, og vi er nå stolte over å kunne tilby alle tekniske fag i GK, bekrefter Børge Lund, Regionsdirektør Nord for GK Norge, som fra før tilbyr fagene ventilasjon, kulde, byggautomasjon, energi og rør i samarbeid med GK Rør AS.

GK har per i dag flere store samordnede tekniske leveranser i regionen og Installatøren AS er bidrar til flere av disse.

Alle kundeforhold videreføres og kunder kan forholde seg som vanlig til sine kontaktpunkter i Installatøren AS.

Even Stenvaag Leira
Administrerende direktør GK Elektro AS
Tlf. 90887758
even.leira@gk.no

Tor-Kristian Steffenak
Daglig leder Installatøren AS
Tlf. 90035049
tks@installatoren.no

GK Elektro leverer komplette elektrotekniske løsninger til privatboliger, skoler, offentlige institusjoner, industri og private næringsbygg. GK Elektro AS er et selskap i GK-konsernet, en totalteknisk entreprenør som siden etableringen i 1964 har hatt en dynamisk vekst – til dagens 2200 ansatte, med en omsetning på i overkant av 4 milliarder kroner.