Danske BankDanske Bank

Gjensidige velger MobilePay

Del
Kampen om det norske mobilbetalingsmarkedet spisses nå ytterligere når Gjensidige Bank inngår partnerskap med MobilePay. Samtidig er MobilePay i tett dialog med flere banker og har stor tro på at antallet partnerbanker øker i tiden som kommer.

MobilePay jobber målrettet for å være den mest innovative, effektive og brukervennlige mobile betalingsplattformen for forbrukere og bedrifter i Norden.

– Avtalen med Gjensidige Bank sikrer at vi tar et nytt stort skritt mot å skape en mobilbetalingsløsning på tvers av bankene, til det beste for kundene, sier leder av MobilePay i Norge Knut Anders Wangen.

Gjensidige Bank fremhever at MobilePay-samarbeidet vil sikre kundene adgang til markedets beste løsning for mobilbetaling.

– Mobilbetaling er i ferd med å bli en like naturlig betalingsløsning som kort. Vi er veldig glad for at vi nå kan tilby kundene våre en førsteklasses løsning også på dette området, sier Hans Harén, administrerende direktør i Gjensidige Bank.

Nordisk fokus og økt effektivitet

Siden avtalen med Nordea ble offentliggjort i oktober 2016 har MobilePay vært i dialog med banker i hele det nordiske markedet. I Danmark har så godt som alle banker nå valgt å slutte seg til MobilePay. Wangen er trygg på at det vil komme flere i Norge.

– Det har vært en enorm interesse for MobilePay fra andre banker etter at samarbeidet med Nordea ble kjent. Vi er svært glad for at avtalen med Gjensidige Bank nå er i havn, men vi fortsetter samtidig den gode dialogen vi har med andre for å skape en enda sterkere utfordrer innen mobilbetaling i Norge, sier Wangen.

MobilePay har som ambisjon å bygge opp en nordisk konto-til-konto plattform. Som en del av samarbeidet åpnes det opp for at MobilePay kan trekke pengene direkte fra konto slik at man unngår å måtte betale for kort-transaksjoner.

– Vi har dialogen med noen av de største selskapene i Norden og de er helt klare på at nordisk fokus og en effektiv plattform er svært viktig for dem, sier Wangen.

Fakta om MobilePay

  • MobilePay ble etablert i Danmark i 2013 og har i dag 3,5 millioner brukere og nærmere enn 40.000 butikker, nettsteder og apper som tilbyr betaling med MobilePay i Norden.
  • MobilePay ble lansert i Danmark i 2013, Finland i 2014 og i Norge i 2015.
  • MobilePay ble lansert i Norge i 2015 og har til nå blitt lastet ned over 350 000 ganger.
  • MobilePay kan brukes i over 1.200 fysiske butikker og i et økende antall norske nettbutikker i tillegg til appene RuterBillett og NSB.
  • MobilePay omfatter i dag betaling mellom privatpersoner, betaling i butikk hvor MobilePay er integrert i kassesystemet, en online-løsning og en appswitch-løsning.

Kontakter

Knut Anders Wangen, Leder for MobilePay Norway
+47 902 79 260
knut.wangen@mobilepay.no


Hans O. Harén, Administrerende direktør i Gjensidige Bank ASA
+47 988 88 860
hans.haren@gjensidige.no

Lenker

Om Danske Bank

Danske Bank
Danske Bank
Postboks 4700
7466 Trondheim

08540http://www.danskebank.no

Vi er banken for de gode person- og bedriftskundene. Vi tilbyr personlig rådgivning, god service og produkter tilpasset kundenes behov.

Følg pressemeldinger fra Danske Bank

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Danske Bank på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Danske Bank

Konkurransetilsynet forlenger beslutningsprosessen knyttet til Nordeas kjøp av Danske Banks personkundevirksomhet7.11.2023 08:03:28 CET | Pressemelding

I dag, tirsdag 7. november 2023, har Konkurransetilsynet besluttet å forlenge beslutningsprosessen knyttet til Nordeas kjøp av Danske Banks norske personkundevirksomhet, inkludert 15 Danske Invest Horisont-fond. I en pressemelding som ble offentliggjort 7. juni 2023, annonserte Danske Bank at banken ville trekke seg ut av det norske personkundemarkedet, og i en pressemelding publisert 19. juli 2023 annonserte banken at Nordea ville være kjøper av personkundevirksomheten i Norge. Det er Danske Banks vurdering at transaksjonen ikke gir opphav til konkurranseutfordringer, og Danske Bank forplikter seg til å gjøre overgangen så smidig som mulig for både kunder og ansatte. Avhengig av godkjenning, forventes transaksjonen fortsatt å være fullført innen utgangen av 2024.

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye