Gira tilbakekaller stikkontakter med økt berøringsbeskyttelse ("barnesikring")

Med hensyn til forbrukervernet tilbakekaller Gira Giersiepen GmbH & Co. KG (Gira), en av de internasjonalt ledende totalleverandører av elektroinstallasjonsteknikk og bygningssystemteknikk, for sikkerhets skyld en del av stikkontaktene med økt berøringsbeskyttelse ("barnesikring"). Interne tester har påvist at dekselet på stikkontakter med økt berøringsbeskyttelse som har blitt solgt av Gira gjennom forskjellige elektrogrossister i tidsrommet mellom 09.12.2014 og 26.01.2016, kan ha mangler. For de gjeldende stikkontaktene kan det i enkelttilfeller forekomme at den mekaniske innretningen i stikkontaktdekselet - den såkalte "shutteren" - ikke lukker seg på egen hånd som planlagt. Ved en ufagmessig håndtering av stikkontakten, for eksempel hvis ledende materialer føres inn, kan dette innebære at det fører til elektrisk støt med alvorlige, eventuelt livstruende skader, slik tilfellet er ved enhver stikkontakt uten økt berøringsbeskyttelse. For å redusere en eventuell risiko bør foreldre og voksne sørge for at utsatte personer, og da særlig barn, skal holde seg unna stikkontaktene og ikke kunne føre ledende materialer inn i stikkontaktene i husholdningen eller elektrisk utstyr.

Sikkerhet har øverste prioritet

Til nå har det ikke forekommet noen skadetilfeller med disse stikkontaktene med økt berøringsbeskyttelse ("barnesikring"), som selges av Gira til en rekke land hvert år i et antall på flere millioner og uten klager. Da sikkerheten for alle produkter står i høysetet hos Gira, har den tradisjonsrike bedriften med sete i Radevormwald handlet uten å nøle og i nøye avstemning med kontrollerende myndighet bestemt seg for en åpen tilbakekalling av alle berørte stikkontakter med deksel. Som et ledd i denne tilbakekallingsaksjonen blir nå alle de tiltak som er avtalt med myndighetene, skritt for skritt konsekvent gjennomført for å samle inn de berørte produktene som allerede er levert ut til elektrogrossister, elektrofagbedrifter og forbrukere, og dermed eliminere den potensielle farekilden. I den anledning henvender Gira seg til offentligheten med plakater ved utsalgssteder og informasjon på internett.

Gratis bytte gjennom fagbedrifter

Kunden må henvende seg til sin elektrofagbedrift dersom vedkommende har kjøpt gjeldende produkt i tilsvarende tidsrom og/eller et slikt er installert hos vedkommende. Elektrofagbedrifter kan informere kunden om hvorvidt deres stikkontaktdeksel eventuelt er berørt av dette. Hvis potensielt berørte stikkontaktdeksler er montert hos kunden gjennomfører elektrofagbedriften en funksjonstest på stedet. Dersom det fastslås at stikkontaktdeksler påviser feilbildet bytter elektrofagbedriften disse gratis ut mot nye deksler med en fullt funksjonsdyktig økt berøringsbeskyttelse. Et bytte av stikkontaktdeksel går raskt og problemfritt, men kan bare foretas av en elektrofagbedrift. Gira gjør uttrykkelig oppmerksom på at kunden ikke under noen omstendighet må forsøke å bytte ut dekslene på stikkontaktene selv.

Gratis Hotline

For omgående å svare på spørsmål fra kunder og elektrofagbedrifter har Gira opprettet en gratis Hotline

For kunder og elektrofagbedrifter: 0047 667 757 50

Kunder kan her få nyttig informasjon. Fagbedrifter erfarer bl.a. hvilke produkter som er berørt, og hvordan de kan bytte ut dekslene korrekt.

Ytterligere informasjon finnes på www.recall.gira.com/no.

Det er bare en begrenset andel av stikkontaktene med økt berøringsbeskyttelse ("barnesikring") som er berørt

Gira ønsker å fremheve at det ikke er selve stikkontakten, men bare "shutteren" i dekselet, som er berørt. Dette innebærer følgende: Strømtilførselen på stikkontaktene er ikke negativt påvirket. Stikkontaktene selv er fullstendig funksjonsdyktige og sørger ved fagmessig bruk en standard berøringsbeskyttelse som hos enhver vanlig stikkontakt. De kan således brukes videre. Det er bare den økte berøringsbeskyttelsen ("barnesikringen") som muligens ikke fungerer.

Om Gira

Gira Giersiepen GmbH & Co. KG (www.gira.com) hører til blant de internasjonalt ledende totalleverandørene av intelligente systemløsninger for en elektroteknisk og nettverkstilkoblet digital bygningsstyring. Med sine tallrike oppfinnelser preger og påvirker familiebedriften som ble grunnlagt i 1905 og har sitt hovedsete i Radewormwald, nå siden 111 år elektroinstallasjonens og den intelligente bygningsstyringens verden. Den fremtidsrettede utviklingen mot intelligent nettverkstilkoblet "Smart Home", og mot digitalisering av bygninger, har Gira gitt vesentlige impulser allerede fra starten av med de mange innovasjonene som f.eks. Gira HomeServer. Gira-produkter og -løsninger står for tysk ingeniørkunst, for kvalitet "Made in Germany", for bærekraft med hensyn til produksjon og bruk, for perfeksjon i form og funksjon – men fremfor alt for at de gjør livet litt enklere, mer komfortabelt og sikrere for mennesker. Det er ikke uten grunn at brytere, styringssystemer, kommunikasjonssystemer, multimedia- og sikkerhetssystemer fra Gira brukes i mer enn 40 land, eksempelvis i Berlin Hauptbahnhof, i Kievs Olympiastadion, og i Banyan Tree Hotel i Shanghai. Takket være den omfattende know-how-en innenfor kunststoffteknikk er Gira i dag i tillegg en etterspurt produsent av komplekse systemprodukter av kunststoff for medisinteknikk- og farmaindustrien over hele verden. Med over 1200 medarbeidere er teknologibedriften en av de største arbeidsgiverne i Bergisches Land i Tyskland.

Mer om bedriften og intelligent bygningsteknikk fra Gira finner du også under:

www.gira.com

Ytterligere informasjon:
Gira bedriftskommunikasjon
Jan Böttcher
Leder, bedriftskommunikasjon
Tlf.: +49 2195 602 588
Jan.Boettcher@gira.de

JPMorgan Chase Bank announces the placement of cash-settled exchangeable bonds into Ping An Insurance (Group) Company of China Limited due 202017.7.2018 19:40Pressemelding

NOT FOR DISTRIBUTION IN OR INTO THE UNITED STATES OR TO, OR FOR THE ACCOUNT OR BENEFIT OF, U.S. PERSONS (AS DEFINED IN REGULATION S UNDER THE U.S. SECURITIES ACT OF 1933) OR IN OR INTO JAPAN, THE PEOPLE’S REPUBLIC OF CHINA, SWITZERLAND OR ANY OTHER JURISDICTION IN WHICH SUCH DISTRIBUTION WOULD BE PROHIBITED BY APPLICABLE LAW. JPMorgan Chase Bank, N.A. (the “Issuer”) today announces the placement of cash-settled exchangeable bonds due 2020 (the “Bonds”) in aggregate principal amount of USD 350 million. The Bonds are referable to H-shares (the “Shares”) of Ping An Insurance (Group) Company of China Limited (the “Company”). Exchange rights in respect of the Bonds will be cash-settled only. The Bonds will be issued in principal amounts of USD 200,000 and integral multiples of USD 100,000 in excess thereof and will not bear interest. The Bonds will be issued with an issue price of 100% and will redeem at par on 30 December 2020. The initial exchange price (the “Initial Exchange Price”) will

Boston Capital Announces Closing of Boston Capital Income & Value U.S. Apartment Fund17.7.2018 14:00Pressemelding

Boston Capital, the third largest owner of apartments in the U.S. with over $19.6 billion invested, is pleased to announce the final investor closing of Boston Capital Income and Value U.S. Apartment Fund (“BCIV”). BCIV, a discretionary multi-investor Luxembourg based fund vehicle, includes financial institutions, insurance companies, pensions, and family offices among its investors and will acquire over $350 million in apartment properties throughout the U.S. “We are very pleased to close BCIV, the latest in a succession of institutional investment vehicles through Boston Capital’s conventional apartment investment arm, Boston Capital Real Estate Partners (“BCRE”),” said Jeff Goldstein, COO and Director of Real Estate at Boston Capital. The Fund generates high current dividends and capital growth by acquiring and renovating Class B apartment properties located in major and secondary U.S. markets and by targeting a renovated rental price point well below new construction rates, which a

Amobee Wins Auction Process to Acquire Videology Assets17.7.2018 13:13Pressemelding

Singtel subsidiary Amobee, a leading global digital marketing technology company serving brands and agencies, today announced that it has emerged as the winner in the court supervised auction to acquire certain assets from Videology, a software provider for advanced TV and video advertising, for purchase price of approximately US$101 million1. The purchase price is subject to adjustments for accounts receivable at closing, estimated to be approximately US$20.9 million. The acquisition, following Videology’s voluntary Chapter 11 restructuring proceedings, includes Videology’s technology platform, intellectual property and certain other assets of estimated net book value of US$5.3 million2. Over the past decade, Videology has emerged as a leading provider of software that empowers advertisers and publishers to use data to optimize campaigns and spend across digital platforms and television. The addition of Videology’s capabilities will be a further boost to Amobee’s omni-channel platform

Lenovo Leaps Forward with Next-Generation ThinkAgile Composable Cloud Platform17.7.2018 12:00Pressemelding

Lenovo Data Center Group (HKSE: 992) (ADR: LNVGY), one of the fastest growing hyperconverged infrastructure (HCI) vendors according to IDC, – with HCI revenue growing at almost twice the market growth rate in Q1 2018 (149.1% compared to 76.3%)—is further expanding its ThinkAgile portfolio to provide an innovative solution for customers who desire the agility of the public cloud and the security of a private cloud. To address this growing customer trend, Lenovo – together with Cloudistics – has developed the ThinkAgile CP Series composable cloud platform, a ‘cloud-in-a-box’ that offers all of the conveniences and ease-of-use of a public cloud environment secured behind the customer’s own data center firewall. Lenovo ThinkAgile CP Series – with fully-integrated infrastructure, application marketplace and end-to-end automation of software-defined network, compute and storage – delivers a turnkey cloud experience that can be easily and centrally managed from anywhere through a software-as-

JPMorgan Chase Bank launches offering of cash-settled exchangeable bonds into Ping An Insurance (Group) Company of China Limited due 202017.7.2018 12:00Pressemelding

NOT FOR DISTRIBUTION IN OR INTO THE UNITED STATES OR TO, OR FOR THE ACCOUNT OR BENEFIT OF, U.S. PERSONS (AS DEFINED IN REGULATION S UNDER THE U.S. SECURITIES ACT OF 1933) OR IN OR INTO JAPAN, THE PEOPLE’S REPUBLIC OF CHINA, SWITZERLAND OR ANY OTHER JURISDICTION IN WHICH SUCH DISTRIBUTION WOULD BE PROHIBITED BY APPLICABLE LAW. JPMorgan Chase Bank, N.A. (the “Issuer”) today announces the launch of an offering of cash-settled exchangeable bonds due 2020 (the “Bonds”) in aggregate principal amount of up to approximately USD 350 million. The Bonds are referable to H-shares (the “Shares”) of Ping An Insurance (Group) Company of China Limited (the “Company”). Exchange rights in respect of the Bonds will be cash-settled only. The Issuer is rated A+ (Stable outlook) by Standard & Poor’s, Aa3 (Stable outlook) by Moody’s and AA (Stable outlook) by Fitch. The Bonds will be issued in principal amounts of USD 200,000 and integral multiples of USD 100,000 in excess thereof and will not bear interest.

Greene Tweed Achieves Nadcap Accreditation for Non-Metallic Materials Testing17.7.2018 11:01Pressemelding

Greene Tweed’s Central Engineering (CE) Materials Test Lab recently completed its final Nadcap accreditation audit for Non-Metallic Materials Testing (NMMT) of composite materials. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20180717005200/en/ Greene Tweed Achieves Nadcap Accreditation (Photo: Greene Tweed) In support of Aerospace’s strategic initiative, this positions Greene Tweed as one of a select few aerospace companies who have attained this accreditation as validation of our materials testing capabilities and our position as a composite solutions provider. To achieve this standard, Greene Tweed’s CE lab completed a comprehensive audit against the highest standards for special process controls, test completion, and validation. This in-house accreditation adds to Greene Tweed’s responsiveness to new product development requests while expanding production material and customer product certification capabilities. It also