GF og Hydro Building Systems ønsker velkommen til GFD 2019

Generalforsamlingen 2018 i Glass og Fasadeforeningen besluttet at Kristiansand skal være åsted for GFD 2019. Nå er Dag Ove Pettersen og hans team på Kjeller blitt med på laget. – Vi er glade for at å få med Hydro Building Systems som Hovedsamarbeidspartner til GFD 2019, sier Per Henning Graff. Prosjektlederen kan også røpe andre nyheter om arrangementet.
Dag Ove Pettersen og Per Henning Graff ønsker velkommen til faglig treff i Kristiansand neste år.

GFD 2019 arrangeres på Radisson BLU Caledonien Kristiansand 14. – 17. mars 2019, og foreningen ser frem til å ønske velkommen til et flunkende «nytt» hotell Caledonien, som åpnet nå i august. Programmet går over samme lest som tidligere. Det vil si en god blanding av faglige møteplasser og sosiale sammenkomster, og ikke minst generalforsamling.

– Nytt fra inneværende år er at flere organisasjoner i bransjen ønsker å arrangere sine møteplasser i sammenheng med GFD. I Svolvær dette året avholdt Glassfagkjeden et eget fagmøte i Lofoten. Neste år vil Hydro Building Systems invitere sine Sapa-byggere til det årlige produsenttreffet 13. mars, nettopp i Kristiansand. Samtidig vil vi oppfordre laugene til å gjennomføre sine årsmøter i forbindelse med vårt arrangement. I praksis betyr dette færre reisedager, sparte kostnader og mer faglig innhold for gjestene. Eksempelvis vil Hydro Building System invitere alle GFD-deltakere, uavhengig av bedriftstilknytning, til et felles faglig foredrag på GFD sin åpningsdag. GF har tro på at dette er et positivt bidrag for å styrke bransjesamarbeidet og lojaliteten til det fellesskapet vi representerer, sier Graff.

Synlig for alle

Dag Ove Pettersen ha knapt rukket å varme opp sjefsstolen i Hydro Building Systems på Kjeller. Nå går han offensivt til verks for å bidra i bransjefellesskapet.

– Vi ser dette samarbeidet som en god mulighet til å være synlig for hele bransjen på noen få dager og bidra faglig til at dette blir en god møteplass. Vi ser det som meget verdifullt å være en del av Glass og Fasadeforeningen og vi får med vårt medlemskap, gode sparringspartnere fra foreningen og ikke minst fra bransjekolleger

GFD er den årlige «happeningen» som vi alle ser fram til. Det er alltid mange spennende foredrag. Vi møter, og får snakket med, gode konkurrenter, andre leverandører og personer fra bransjen man ellers ikke naturlig treffer i det daglige arbeidet. Det er ikke til å stikke under en stol at det sosiale under et slikt event også er veldig nyttig og hyggelig, sier Dag Ove Pettersen

– Hvert år arrangere dere produsenttreffer for deres kunder og byggere. Hvorfor kombinerer dere Sapa Produsenttreff med GFD 2018?

– Våre kunder, som ellers ikke deltar på GFD, får nå en mulighet til å se det beste av bransjen fra innsiden og gjøre seg bedre kjent med fagmiljøet. Dette kan positivt bidra til rekruttering. For de av våre kunder som allerede er medlem vil det være økonomiske besparelser i motsetning til det å delta på begge arrangementer «hver for seg». Det er vinn-vinn for alle, sier Pettersen.

– Utover dette, hva tenker dere om destinasjonen 2019?

– Jeg har besøkt Kristiansand jevnlig de siste 10 år og synes lokasjonen for arrangementet er spennende. Stedet bugner av gode restauranter, shopping muligheter og blide sørlendinger. For årstiden kan det være litt kjølig men jeg er sikker på at vi får noen bra dager på Sørlandet. Graff og co. har opparbeidet seg et godt omdømme som arrangør uansett hvor man befinner seg. At det ikke er sommer under neste GFD, tar jeg derfor med knusende ro, avslutter Pettersen.

LES OGSÅ: Rask fremgang med Wicona og Sapa

Fornøyd arrangør

Per Henning Graff har lang erfaring med å arrangere event for foreningens medlemsbedrifter.

– Våre medlemmer representerer all verdi i foreningen. Hydro Building Systems er en av mange betydelig bidragsyter og har i en årrekke samhandlet godt som medspiller i foreningens forskjellige aktiviteter. Hydro Building Systems har i tillegg et stort antall andre av våre medlemsbedrifter som kunder. Vi er stolte og takknemlige over at en så stor aktør ønsker å støtte vårt arrangement. Timingen er også perfekt. Vi starter nemlig planleggingen allerede 30. august, med en befaring på lokasjoner i Kristiansand. Nå får vi plass et helhetlig bilde på et gunstig tidspunkt i planleggingen, sier prosjektleder Per Henning Graff i Glas og Fasadeforeningen.