Get satser på norsk innhold – kjøper norske filmer og dokumentarer og inkluderer til alle kunder

Denne uken arrangeres Nordiske Seriedager i Oslo. Nordiske Seriedager arrangeres av NRK, TV2, Norsk Filminstitutt og Aftenposten og Get er hovedsponsor for arrangementet.
Get kjøper norske filmer og dokumentarer og inkluderer til alle kunder

- I forbindelse med Nordiske Seriedager som nå arrangeres lanserer vi i samarbeide med Euforia film over 20 norske filmer på vår nye strømme-plattform. I tillegg har vi inngått en ny avtale som inkluderer 25 norske dokumentarfilmer. Det norske innholdet vil være inkludert i dagens tv-tilbud til alle kunder. Kunder kan nå se enda mer norsk innhold, hvor og når de vil, både på nett-brett, PC, Mac og Apple-TV, sier Gunnar Evensen, CEO i Get og TDC Norge.

Under Nordiske Seriedager promoteres nordiske serier for publikum og bransje, og vi får møte høyaktuelle skuespillere og filmskapere. Torsdag blir det festkveld, og utdeling av Get sine priser for beste nordiske komedie og beste drama, stemt frem av anmeldere i Sverige, Danmark og Norge.

- Nordisk innhold møter stadig hardere konkurranse fra globale strømmeaktører med egne distribusjonsplattformer. Get ønsker derfor å jobbe aktivt for å fremme nordisk innhold som fortjener bred oppmerksomhet, sier Gunnar Evensen, CEO i Get og TDC Norge.

- Vi er svært glade for at Get går foran og løfter fram og synliggjør norsk innhold. Vi har sett at en del utenlandske aktører nedprioriter norske produksjoner, og som en motvekt til dette er det helt avgjørende at Get og andre store norske leverandører fokuserer på lokalt innhold for at dette ikke skal forsvinne for publikum, sier Vibeke Skistad i Euforia Film.

Om Nordiske seriedager:
Nordiske Seriedager samler publikum og aktører både foran og bak kamera i nordisk TV-bransje. På programmet står det både paneldebatter, sceneintervjuer og foredrag med noen av den nordiske TV-bransjens største profiler. Det blir nyheter og avsløringer om hvordan morgendagens dramaserier kommer til å se ut, og ikke minst blir det muligheter til å se førpremierer og smakebiter på høstens heteste nye TV-serier.

Om Euforia
Get har inngått et samarbeid med filmdistribusjonsselskapet Euforia Film, et uavhengig selskap som i ti år har jobbet med norske filmer på kino, dvd og vod. Gjennom den nye samarbeidsavtalen får 1,3 millioner nordmenn fri tilgang til spillefilmer som Kongen av Bastøy, Grand Hotel, 90 minutter, Kong Curling og Brødre inkludert i sitt abonnement. I tillegg vil også et utvalg på 25 norske dokumentarer, mange av dem prisbelønte og flere av nyere dato, være tilgjengelig for alle kunder

Om Get
Get har distribuert og tilrettelagt innhold til norske hjem i over 40 år. Get har gitt kunder valgfrihet og mangfold, og har levert nyheter, dokumentar, debattprogrammer og underholdning fra verdenes fremste innholdsprodusenter gjennom generasjoner. Norsk og nordisk innhold har alltid vært en bærebjelke i dette tilbudet.

Get kjøper norske filmer og dokumentarer og inkluderer til alle kunder