George P. Johnson åpner kontor i Oslo for å støtte vekst i de nordiske landene.

17.6.2016 11:08 | George P Johnson

Verdens ledende globale leverandør av Experience Marketing tjenester (opplevelsesbasert markedsføring), George P Johnson (GPJ) åpner nytt kontor i Oslo denne uken. Kontoret vil i første omgang støtte alle leveranser innenfor event og merkevarebaserte opplevelser til Statoil, som GPJ har avtale med.

Til kontoret i Norge vil GPJ rekruttere eksperter innenfor Experience Marketing. Oslo kontoret ledes av nyansatt Country Manger, Christian Stenseng.

GPJ vil i tett samarbeid med Statoils kommunikasjonsavdeling utvikle strategisk kommunikasjon og kreativt innhold i sammenheng med planlegging og produksjon av diverse event-leveranser, som de er internasjonalt kjent for.

Managing Director fra GPJ UK, Jason Megson, sier, “Having a presence in Norway has always been part of our growth strategy in order to deliver local market activity for Statoil, which is why launching an agency in the heart of Oslo is something the entire GPJ network is so excited about.”

Country Manager, Christian Stenseng, legger til, “Experience marketing er i vekst i Norge og økte 8,3% i 2015 (Kilde: IRM). Veksten øker også i de andre nordiske landene og timingen til GPJ kunne ikke vært bedre. Det er utrolig spennende å få muligheten til å bygge et selskap i Norge, med støtte i kompetansen og erfaringen fra kontoret i UK.”

Christian Stenseng
Country Manager Norway

T: +47 93486848
M: christian.stenseng@gpj.com

Om George P Johnson

George P Johnson
Fredensborgveien 24D

About George P. Johnson

George P. Johnson is the leading experience marketing agency creating live and online experiences globally that motivate audiences and activate brands.

Founded by George Johnson in 1914 in Detroit USA, GPJ has been creating and delivering brand experiences for over a century. Our network is now the world’s largest independent experience marketing agency. Still a privately held business, GPJ began business as a flag-maker to the Detroit Auto Show, going on to launch the first International Auto Show in New York in 1956, before rapid international office expansion in the 80’s and 90’s throughout Europe and APAC.

Our clients continue to include many major brands from the automotive sector, as well as IT, telecommunications, FMCG, healthcare and financial services, and we execute more than 6,000 events per year on their behalf.

Our brand values Innovation, Creativity, Quality and Service help us differentiate our offering in a busy marketplace and have been the basis of our award-winning work. The GPJ culture inspires ideas and fresh thinking and rewards creative problem solving. We think big, execute flawlessly and deliver measurable results on our client’s behalf.

GPJ is part of Project: Worldwide, an independent global marketing services network made up of complementary, non-competitive agencies, where collaboration it at the core and focused on driving brand value through engagement.

Project: WorldWide agencies include Partners + Napier, Spinifex, G7 Entertainment Marketing, Junior, Argonaut, Motive, Shoptology, Pitch, School and Raumtechnik. To learn more, visit project.com.

Our total global number of employees is 1,400 with 30 offices around the world.

Visit: www.gpj.com and www.gpj.co.uk

Følg saker fra George P Johnson

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra George P Johnson på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.