George Ezra er tilbake!

George Ezra slipper i dag singelen "Don’t Matter Now" på Columbia Records

George Ezra, et av tiårets bestselgende mannlige artiste, er I dag endelig tilbake og slipper den første singelen etter rekord-debuten Wanted On Voyage fra 2014. «Don’t Matter Now» hadde i går kveld premiere på Annie Mac’s Hottest Record in the World på BBC1, og er nå tilgjengelig både for stream og nedlasting via Columbia Records. Samtidig slippes videoen, som er regissert av Marc Oller i Barcelona med Ezra og Mary the dog i hovedrollene.

I wrote Don’t Matter Now to remind myself, primarily, that it's okay to want to take yourself away from situations from time to time,” says Ezra. It was one of the first new songs I wrote after Wanted On Voyage, all the way back in sunny 2015. Events from back then can seem quite trivial at this point, but the song has made more sense to me as time has gone on. In time I realised that it wasn't just me that was suffering from anxiety, it wasn't just me that was confused, and that there's no harm in not always understanding what’s going on in the world around you.”

Wanted On Voyage  ble forrige måned tildelt 4x platinum I Storbritannia og var en av de 10 mest solgte albumene i både 2014 og 2015 med nummer 1 som beste plasserig og svimmlende 122 uker på lista. På 18 måneder gikk Ezra fra å være helt ukjent til å bli en av tidenes støste breaktrough acts: Top 10 plassering på albumlistene i 10 land, tre utsolgte UK-turneer, nominert til fire BRIT awards, en BBC Music Award og en Ivor Novello.

Etter å ha fullført den omfattende Wanted On Voyage Wolrd Tour i desember 2015, hvor han spillte for over en million mennesker på 18 måneder, har Ezra holdt en lav profil. Han kom tilbake for en måned siden med et utsolgt TOP SECRET Tour, et toukers stunt på intime scener over hele UK og Irland. Senere i måneden skal han spille på Glastonbury samt et knippe utvalgte festivaler på kontinentet. Besøk georgeezra.com for liste over datoer.

Hør låta her:

Nytt album fra Thåström - CENTRALMASSIVET er ute i dag!29.9.2017 13:52Pressemelding

Första singeln inleddes på en motellbalkong i Houston och avslutades på «Old Point Bar» i New Orleans. Amerikanska gospelkörer mötte tung europeisk blues medan den amerikanska söderns oljefält flimrade förbi. Uppföljaren, «Körkarlen», drabbade oss med omedelbara ”hej hej hej”-körer och ödesmättade syntar. Nu är det dags för fullängdaren och äntligen fortsätter den roadtrip som inleddes i maj. Skivan startar bland containertågen med «Bluesen i Malmö». Klockan är två på natten och över stan hörs en blues som bara kan komma från Thåström och hans band. Som en trasig cello i 120 decibel, för att citera texten. Lite senare: det långsamma «Centralmassivet» tar oss vidare norrut, till Stockholm. Vi följer Roslagsgatan genom Sibirien med en känslan av att någonting stort är på gång. Ett mirakel, allra minst. I oväntat rockriffande «Låt det goda» anas ett pariserhjul i dimman. ”Titta aldrig bakåt, vänd dig aldrig om”, mässar Thåström och vi följer den monotona gitarren genom floden. Vackra «Ald