George Ezra er tilbake!

George Ezra slipper i dag singelen "Don’t Matter Now" på Columbia Records

George Ezra, et av tiårets bestselgende mannlige artiste, er I dag endelig tilbake og slipper den første singelen etter rekord-debuten Wanted On Voyage fra 2014. «Don’t Matter Now» hadde i går kveld premiere på Annie Mac’s Hottest Record in the World på BBC1, og er nå tilgjengelig både for stream og nedlasting via Columbia Records. Samtidig slippes videoen, som er regissert av Marc Oller i Barcelona med Ezra og Mary the dog i hovedrollene.

I wrote Don’t Matter Now to remind myself, primarily, that it's okay to want to take yourself away from situations from time to time,” says Ezra. It was one of the first new songs I wrote after Wanted On Voyage, all the way back in sunny 2015. Events from back then can seem quite trivial at this point, but the song has made more sense to me as time has gone on. In time I realised that it wasn't just me that was suffering from anxiety, it wasn't just me that was confused, and that there's no harm in not always understanding what’s going on in the world around you.”

Wanted On Voyage  ble forrige måned tildelt 4x platinum I Storbritannia og var en av de 10 mest solgte albumene i både 2014 og 2015 med nummer 1 som beste plasserig og svimmlende 122 uker på lista. På 18 måneder gikk Ezra fra å være helt ukjent til å bli en av tidenes støste breaktrough acts: Top 10 plassering på albumlistene i 10 land, tre utsolgte UK-turneer, nominert til fire BRIT awards, en BBC Music Award og en Ivor Novello.

Etter å ha fullført den omfattende Wanted On Voyage Wolrd Tour i desember 2015, hvor han spillte for over en million mennesker på 18 måneder, har Ezra holdt en lav profil. Han kom tilbake for en måned siden med et utsolgt TOP SECRET Tour, et toukers stunt på intime scener over hele UK og Irland. Senere i måneden skal han spille på Glastonbury samt et knippe utvalgte festivaler på kontinentet. Besøk georgeezra.com for liste over datoer.

Hør låta her:

Sony Music Entertainment Norway A/S utgir bl.a. Beyoncé, The Chainsmokers, Kygo, Alan Walker, Maria Mena, Camila Cabello, Khalid, Future, Calvin Harris, CLMD, Marcus & Martinus, Miley Cyrus, Justin Timberlake, Katastrofe, EMIR, Amanda Delara, Foo Fighters, P!nk m.fl.