Gelato

Gelato oppretter ny forbruker- og partnerskapsdivisjon

28.9.2016 15:10 | Gelato

Oslo, 28. september 2016 – Det norske teknologiselskapet Gelato, oppretter en ny divisjon rettet mot personlige forbrukere av fotoprodukter og nye partnerskap. Divisjonen, Consumer & Partnerships, satser på et globalt marked for fotoprodukter som er i sterk vekst, og vil bli ledet av Jose Herrero, som går inn i stillingen som Senior Vice President of Consumer & Partnerships.

- Jeg er veldig glad for å bli en del av Gelato, et plattformselskap som endrer måten mennesker deler kreativitet på. Gelato er markedsledende og har svært høy kundetilfredshet. Vårt mål er å kunne gi flere forbrukere gleden av å designe minner via Gelatos plattform og vi satser nå på ekspansjon både geografisk og i produktporteføljen. Lanseringen av fotobøker og kalendere er det første steget i denne ekspansjonen, sier Jose Herrero, Senior Vice President av Consumer & Partnerships i Gelato.

Den nye divisjonen er opprettet for å møte en sterkt økende interesse for fotoprodukter blant forbrukere. Over 5 milliarder bilder blir lastet opp daglig til ulike internettplattformer, mange fra de 3,6 milliarder smarttelefonene som i dag er i bruk globalt.* Et økende antall bilder lastet opp blir printet i form av plakater, kalendere, gratulasjonskort eller fotobøker. Fotobokmarkedet i USA og Europa er estimert til USD 1,6 milliarder i 2016, en vekst på 14 prosent siden 2013.**

Jose Herrero har 17 års erfaring innen management consulting og salg for globale selskaper. Han kommer til Gelato fra stillingen som direktør for Commercial Marine Division ved Navico og har tidligere jobbet 9 år i Bain & Company og 3 år i Deloitte Consulting. Herrero har en MBA fra INSEAD og en mastergrad i datavitenskap fra Polyteknisk universitet i Madrid.

- Gelatos reise startet i forbrukermarkedet med Optimalprint, og det fortsetter å være en viktig del av vår vekst. Jose har den globale erfaringen som trengs for å ytterlige utvide forbrukervirksomheten vår verden over. Vi er svært glade for å få han på teamet og i lederrollen for den nye Consumer and Partnership-divisjonen, sier Henrik Müller-Hansen, administrerende direktør i Gelato.

Nærmere 2 millioner kunder i 16 land har bestilt personlige fotoprodukter gjennom Gelatos teknologiplattform. Disse kundene bruker Optimal, Gelatos nettbutikk, eller Gelato Air, en white-label løsning som gjør at ledende merkevarer kan tilby personlige fotoprodukter. Gelato Airs partnere, som Norli bokhandel, drar nytte av sterkere kunderelasjoner og økt omsetning ved å tilby kundene sine et nytt og relevant utvalg av produkter.

*Kilde: http://futuresource-consulting.com/Futuresource-Blogs/2016-08-Photo-Printing-from-Smartphones.html

**Kilde: http://www.futuresource-consulting.com/2014-03-ConsumerPhotobooks-2390.html

For ytterligere informasjon, kontakt:
Barbara Hüppe, Corporate Communications Gelato, +47 4550 4103

Om Gelato