Gaute Grøtta Grav slutter som programleder for Farmen

Etter 13 sesonger, over 500 programmer og 150 tvekamper takker Gaute Grøtta Grav av som programleder for Farmen.
Gaute Grøtta Grav. Foto: Espen Solli / TV 2

Reality-programmet har vært en eventyrlig suksess for TV 2, og Grøtta Grav har vært programmets ansikt utad i 18 sammenhengende år.

– Etter 15 år med Farmen og Farmen-Kjendis har jeg bestemt meg: Jeg slutter med Farmen nå, og gleder meg til å jobbe med andre prosjekter fremover. Dette er en beslutning som jeg har tenkt mye på, og nå som de mest involverte er informert føles det mest av alt befriende for min del. Fremover kan jeg si ja til ting jeg tidligere har måttet takke nei til på grunn av Farmen-opptak, og det er en hyggelig bonus.

– Jeg har allerede fått interessante tilbud om nye prosjekter, både i TV 2 og andre steder. Jeg vil bruke tiden som kommer til å sette kursen videre.

– Jeg har fått flere meldinger fra kollegaer som synes det er både rart og trist at jeg gir meg nå, og det varmer selvsagt. Jeg har jobbet tett med mange av dem i årevis, og sånn sett har vi alle vært en del av «Farmen-familien».

– Kapittelet om Farmen har vært langt og innholdsrikt, nå gleder jeg meg til å starte på et nytt kapittel i livets bok.  Jeg forlater Farmen på et godt sted. Jeg ønsker programmet fortsatt suksess videre. Nå gleder jeg meg til å ta fatt på nye prosjekter. For første gang på 15 år er ikke timeplanen for høsten spikret allerede i februar. Det føles uvant - og veldig deilig, sier Gaute Grøtta Grav.

Programredaktør i TV 2, Kathrine Haldorsen, berømmer innsatsen Gaute har lagt ned i programmet alle disse årene:

– Vi i TV 2 vil takke Gaute for å ha vært en veldig viktig programleder i denne suksessen både foran og bak kamera i alle disse årene. Mye har skjedd siden Gaute dukket opp som deltager og vant «Farmen» i 2001. Det at Gaute har vært programleder i hele 18 år sammenhengene i et av Norges mest sette realityprogram må være en form for rekord i seg selv. Nå skal vi finne en verdig programleder som kan ta over fakkelen i «Farmen» på en god måte, sier Kathrine Haldorsen.

Alex IversenPR- og medierådgiver

Pressekontakt for Farmen, Farmen kjendis, Vill i Hjertet, Norge bak fasaden, og Wunderland.

Tel:905 94 059alex.iversen@tv2.no

Gaute Grøtta Grav. Foto: Espen Solli / TV 2