Gatekunst-låt med i “Gjengangere”

For snart ett år siden ringte regissør & skuespiller Leon Bashir til Assad, som er kjent som Lillebror fra Emiré et ble låten "Ikke Si No" hentet fra Gatekunst 6, hvor Oslo-rapperen har med seg med svenske Stor og unggutten Satilmis.og Lillebror + grunnleggeren av Gatekunst-prosjektet, og fortalte at han trengte en låt til hans nye film "Gjengangere". Resultat

- "Yes, den låta der as. Jeg hadde snakket med Leon, og han ønsket at jeg gjorde et comeback i filmen hans. Han fortalte at denne filmen var en av de mest forebyggende filmene han hadde laget og at en av hovedrollene var 15 år. Umiddelbart tenkte jeg at en Gatekunst-låt hadde vært perfekt match." - Assad

SE MUSIKKVIDEOEN TIL "IKKE SI NO" HER

Stor er en av Sveriges mest respekterte rappere, som siden debuten i 2009 har rukket å slippe hele tre album, vunnet P3 Guld og Grammis, og samarbeidet med som går og kryper av svenske legender. Han har også et langt forhold til Norge, og var ikke vond å be om å legge et vers når han hørte låten.

18-åringen Satilmis var også med på førstesingelen "Liten Sirkel" med Turab & Ezzari, så han burde være et velkjent navn for GK-fans. Han er en meget habil rapper og sanger, og leverer storslagent på låten.

- "Husker jeg stakk innom studio til Assad på Bogerud en dag, han hadde sagt han hadde noen kaos ideer som han følte passa meg og stilen min. Men jeg fikk ikke vite at det skulle være comebacket til selveste Lillebror, og svenske Stor skulle være med på låta. Dum låt.🔥" - Satilmis

Låten er produsert av artist/produsent JNS, som tidligere har jobbet med Unge Ferrari, Izabell, Kaveh, Lars Vaular osv.

- "Da vi gjorde denne låten var det no vannlekkasje i studioet til JNS, så vi gjorde den faktisk hjemme hos meg. Fun fact: Jeg tok faktisk opp det verset med dattera mi på fanget. Du får ikke det mer G enn det, haha." - Assad

Gatekunst-prosjektet er et årlig arrangert ungdomsprosjekt, hvor målet er å gi unge talenter som ønsker seg inn i underholdningsbransjen en god start på karrieren. Via studiosessions med erfarne artister og produsenter setter de sammen et album, og gjennomfører en konsert som et punktum på prosjektet. Årets Gatekunst-konsert arrangeres 16. nov på Parkteatret.

Gjengangere er en film om den yrkeskriminelle mannen Josef (Leon Bashir) som har tilbrakt mesteparten av livet sitt i fengsel. Etter hans yngre bror dør som en konsekvens av hans livsstil, raner han en bank og havner i fengsel igjen. Bak låste dører møter han en yngre gutt "Chris" (Selem Zina). Han gjør det han kan for å oppdra den naive gutten som trekkes til den kriminelle verden. Klarer Josef å redde ham fra gjengene på innsiden gjenstår å se...

5 Seconds Of Summer med ny singel23.2.2018 11:52Pressemelding

I dag slapp de australske gutta i 5 Seconds Of Summer sin nye singel «Want You Back». Samtidig med singelslipp avslørte de også turnéen 5SOS3 som sparkes i gang i Stockholm 20. mars. «Want You Back» er første singel fra bandet på to år. Etter 18 måneder på veien med Sounds Good Feels Good tour har bandet den siste tiden tilbrakt tid i Los Angeles hvor de har skrevet og spilt inn sitt nye album som kommer i løpet av året. Om turné og nytt album sier bandet: “Finally… It’s been 3 years since our last album and we are so ready to share new music with the world. After spending the last 5 years on the road since the age of 16, it was important we took time to reflect as individuals and now we’re coming back stronger and more unified than ever. These songs mean the world to us and we have held nothing back in writing and recording this album. We’ve been rehearsing a lot of the new songs live and can’t wait to get back out on tour to connect with our incredible fans”.

Ny singel fra Raye med Mabel og Stefflon Don22.2.2018 20:05Pressemelding

Det britiske stjerneskuddet Raye er i dag ute med den nye låten «Cigarettes» med Mabel og Stefflon Don. Alle tre har hatt hitter inne på topp 15 i Storbritannia, RAYE med «Decline», Mabel med «Finders Keepers» og Stefflon Don med «Hurtin’ Me». Låten følger opp «Decline» og blir å finne på hennes nye prosjekt som kommer innen kort tid. Kun 20 år gammel kan hun allerede skimte med samarbeid med John Legend, Julia Michaels, Blood Pop og Ellie Goulding for å nevne noen. Hun har spilt på store festivaler som Glastonbury, Latitude og V Festival og har over 75. millioner streams. Raye har vært med på å skrive Matomas «The Wave» feat. Madcon sammen med Matoma & Madcon og Blondes «Just for One Night» feat. Astrid S. Hun var også med på å co-skrive Jax Jones sin monsterhit «You Don't Know Me» som hun har vokalen på. Låten var også nominert til en Brit Award i kategorien «Best British Single».

Post Malone med ny singel22.2.2018 11:00Pressemelding

I morgen, fredag 23. februar, slipper Post Malone den nye singelen "Psyco" feat. Ty Dollar $ign. Låten er produsert av Louis Bell og Malone selv og blir å finne på hans neste album Beerbongs & Bentleys. Albumet følger opp debutalbumet Stoney, et album som ble sluppet i 2016 og fortsatt holder stand på toppen av albumlisten. Hans forrige singel "Rockstar" har toppet Billboard og hitlister verden over, inkludert Norge, og har over 800 millioner streams. Til våren legger Post Malone ut på turné og lørdag 14. juli kan han oppleves live på årets Stavernfestival.

Adrees - Breakup16.2.2018 10:22Pressemelding

17 år gamle Adrees er en spennende ny artist fra Trondheim. Han gjorde seg godt bemerket da ha deltok i fjorårets TV2 suksess, The Stream. Siden høsten 2016 har Adrees rukket å slippe flere låter, som har streamet over 2 millioner på Spotify. 2017 var et veldig hektisk år for Adrees med platekontrakt og managementavtale, samt en rekke turer over dammen til LA og til Stockholm, hvor han har spilt inn en haug med nye låter. En av de handler om forbudt kjærlighet. - «Når du er gal etter en person som allerede er i et forhold, og mener den personen bør gå videre til en bedre, til en mann som vil gjøre alt for henne» - Adrees I dag slipper yndlingen Adrees sin nye singel, «Breakup». «Breakup» har Adrees skrevet sammen med Filip Lindfors, som også har produsert låten. HØR ADREES - "BREAKUP" HER

Sonny Alven med nostalgiske vibber i musikkvideo16.2.2018 10:14Pressemelding

I starten av februar slapp Sonny Alven, en ny singel "Backseat Lovin´", som markerer en ny start for den unge bergenseren. I dag slipper han en nostalgisk musikkvideo til låten, som hadde premiere på C- Heads Magazine. Med inspirasjon fra artister som HONNE, Filous og ODEZA, har Sonny Alven lagd en myk og melankolsk låt, med en distinkt kvinnelig vokal som får deg til å drømme om sommer og bilturer på landevei. SE MUSIKKVIDEOEN TIL "BACKSEAT LOVIN´" HER - "Vi ville gi videoen til «Backseat Lovin´» en fin kontekst og en nostalgisk følelse. Vi filmet i Los Angeles på et Super 8-kamera, og dette ga den perfekte rammen. Produksjonsteamet hos 8392 gjorde en fantastisk jobb sammen med de to skuespillerne. Det er en chill video som passer godt med låten, og jeg er kjempefornøyd med resultatet." - Sonny Alven