Gatekunst-låt med i “Gjengangere”

For snart ett år siden ringte regissør & skuespiller Leon Bashir til Assad, som er kjent som Lillebror fra Emiré et ble låten "Ikke Si No" hentet fra Gatekunst 6, hvor Oslo-rapperen har med seg med svenske Stor og unggutten Satilmis.og Lillebror + grunnleggeren av Gatekunst-prosjektet, og fortalte at han trengte en låt til hans nye film "Gjengangere". Resultat

- "Yes, den låta der as. Jeg hadde snakket med Leon, og han ønsket at jeg gjorde et comeback i filmen hans. Han fortalte at denne filmen var en av de mest forebyggende filmene han hadde laget og at en av hovedrollene var 15 år. Umiddelbart tenkte jeg at en Gatekunst-låt hadde vært perfekt match." - Assad

SE MUSIKKVIDEOEN TIL "IKKE SI NO" HER

Stor er en av Sveriges mest respekterte rappere, som siden debuten i 2009 har rukket å slippe hele tre album, vunnet P3 Guld og Grammis, og samarbeidet med som går og kryper av svenske legender. Han har også et langt forhold til Norge, og var ikke vond å be om å legge et vers når han hørte låten.

18-åringen Satilmis var også med på førstesingelen "Liten Sirkel" med Turab & Ezzari, så han burde være et velkjent navn for GK-fans. Han er en meget habil rapper og sanger, og leverer storslagent på låten.

- "Husker jeg stakk innom studio til Assad på Bogerud en dag, han hadde sagt han hadde noen kaos ideer som han følte passa meg og stilen min. Men jeg fikk ikke vite at det skulle være comebacket til selveste Lillebror, og svenske Stor skulle være med på låta. Dum låt.🔥" - Satilmis

Låten er produsert av artist/produsent JNS, som tidligere har jobbet med Unge Ferrari, Izabell, Kaveh, Lars Vaular osv.

- "Da vi gjorde denne låten var det no vannlekkasje i studioet til JNS, så vi gjorde den faktisk hjemme hos meg. Fun fact: Jeg tok faktisk opp det verset med dattera mi på fanget. Du får ikke det mer G enn det, haha." - Assad

Gatekunst-prosjektet er et årlig arrangert ungdomsprosjekt, hvor målet er å gi unge talenter som ønsker seg inn i underholdningsbransjen en god start på karrieren. Via studiosessions med erfarne artister og produsenter setter de sammen et album, og gjennomfører en konsert som et punktum på prosjektet. Årets Gatekunst-konsert arrangeres 16. nov på Parkteatret.

Gjengangere er en film om den yrkeskriminelle mannen Josef (Leon Bashir) som har tilbrakt mesteparten av livet sitt i fengsel. Etter hans yngre bror dør som en konsekvens av hans livsstil, raner han en bank og havner i fengsel igjen. Bak låste dører møter han en yngre gutt "Chris" (Selem Zina). Han gjør det han kan for å oppdra den naive gutten som trekkes til den kriminelle verden. Klarer Josef å redde ham fra gjengene på innsiden gjenstår å se...

Stjerneskuddet Maggie Rogers ute med ny singel24.5.2018 16:05Pressemelding

I dag slapp amerikanske Maggie Rogers «Fallingwater», hennes første låtslipp for året. Låta er produsert av Rogers og Rostam Batmanglij. Rogers tar turen til Oslo og Sentrum Scene 21. juni for å varme opp for HAIM. Dette blir andre gang hun spiller i Norge, etter at hun spilte en kritikerrost konsert på Bylarm i fjor. Rogers debuterte med låta «Alaska» i fjor, som toppet Spotify’s viralliste i 23 land og som har blitt streamet rundt 60 millioner ganger på tjenesten. Hun fulgte opp med debut-EP’en «Now The Light Is Fading», som fikk ros fra blant andre Rolling Stone, Pitchfork, Billboard og The New Yorker.

Benny Andersson har produsert nytt Mamma Mia-soundtrack11.5.2018 16:15Pressemelding

I dag ble det annonsert at soundtracket til den etterlengtede filmen «MAMMA MIA! Here We Go Again» kommer 13. juli. Det er én uke før den etterlengtede oppfølgeren til «Mamma Mia! The Movie» har premiere. Soundtracket er produsert av selveste Benny Andersson. I dag ble også den første smakebiten fra albumet sluppet, nemlig «When I Kissed The Teacher» sunget av skuespiller Lily James. I likhet med forrige film er denne basert på den fantastiske låtkatalogen til ABBA. Soundtracket til den første filmen har blitt solgt i nesten åtte millioner eksemplarer på verdensbasis. ABBA-samlingen «ABBA Gold» gikk også til topps på den britiske albumlista etter filmens slipp i 2008, på tross av det var 16 år siden albumet ble sluppet. ABBA er en av tidenes mest suksessrike popgrupper og har solgt over 385 millioner album på verdensbasis, og har blitt streamet nesten tre milliarder ganger på tvers av de forskjellige strømmetjenestene.

OnklP & De Fjerne Slektningene - Slekta fYRE - Nattings11.5.2018 14:39Pressemelding

Bak i en røykfull nightliner, et sted mellom Zurich og København, oppstod ideen om OnklP & De Fjerne Slektningene. Et vellykket samarbeid mellom OnklP og Oslo Ess gav gutta smaken på å skape mer musikk og røverhistorier. Med produsent og gitarist Johan Larsson, trommis Tommy Manboy (Turbonegro), bassist og vokalist Knut Oscar Nymo, gitarist og vokalist Åsmund Lande (Oslo Ess), keyboardist Simen Stensland og rapper OnklP, var line-up’en komplett og absolutt ingen trommehinner eller pikehjerter kan være trygge. Fyre år etter i den samme røykskadene nightlineren, et sted mellom Stavanger og Bergen, sitter fortsatt OnklP & De Fjerne Slektningene. Det vellykkede og kritikerroste samarbeidet har ført til skivene «Slekta I», «Slekta II» og «Slekta III» med hits som «Styggen På Ryggen», publikumsfavorittene «Panderosa», «Myk Landing», og First Lady-hyllesten «Endelig Hjemme». HØR "Slekta fYRE - Nattings" HER Nå, nøyaktig fire år etter debutalbumet, er det klart for «Slekta fYRE». Albumet slipp

Shawn Mendes til Oslo Spektrum8.5.2018 18:00Pressemelding

Den kanadiske superstjernen Shawn Mendes kommer tilbake til Norge og Oslo Spektrum 13. mars 2019. Multitalentet Shawn Mendes har de siste årene hatt en eventyrlig suksess. Han startet å poste videoer på Vine og ble raskt oppdaget av Andrew Gertler som signerte han til Island Records. Like etter slapp han singelen "Life Of The Party" som gjorde han til den yngste artisten til å debutere på topp 25 på Billboard. I 2015 gikk debutalbumet Handwritten, som inneholder megahiten "Stitches" rett til topps på listene i både USA og Canada. Oppfølgeralbumet Illuminate, som han slapp i 2016, var en like stor suksess og toppet de fleste listene verden over. Han har med sin musikalske begavelse og låtskrivertalent blitt hyllet verden over og har kapret oppmerksomheten til både yngre og eldre fans, samt noen av de største personlighetene innen popmusikken. Shawn har blitt kåret til en av de mest innflytelsesrike menneskene under 30 av Forbes magazine, ved flere anledninger vært på Time Magazines list