Gatekunst 6 med låt til kinofilmen "Gjengangere"

Før arbeidet med "Gatekunst 6"-albumet ringte regissør & skuespiller Leon Bashir til Assad, som er kjent som Lillebror fra Emiré og Lillebror + grunnleggeren av Gatekunst-prosjektet, og fortalte at han trengte en låt til hans nye film "Gjengangere". Resultatet ble GK-låten "Ikke Si No" med svenske Stor og unggutten Satilmis.

- "Yes, den låta der as. Jeg hadde snakket med Leon før vi startet på GK& og han ønsket at jeg gjorde et comeback. Han fortalte at denne filmen var en av de mest forebyggende filmene han hadde laget og at en av hovedrollene var 15 år. Umiddelbart tenkte jeg at en Gatekunst-låt hadde vært perfekt match." - Assad

HØR "IKKE SI NO" HER

Stor er en av Sveriges mest respekterte rappere, som siden debuten i 2009 har rukket å slippe hele tre album, vunnet P3 Guld og Grammis, og samarbeidet med som går og kryper av svenske legender. Han har også et langt forhold til Norge, og var ikke vond å be om å legge et vers når han hørte låten.

18-åringen Satilmis var også med på førstesingelen "Liten Sirkel" med Turab & Ezzari, så han burde være et velkjent navn for GK-fans. Han er en meget habil rapper og sanger, og leverer stort på låten.

- "Husker jeg stakk innom studio til Assad på Bogerud en dag, han hadde sagt han hadde noen kaos ideer som han følte passa meg og stilen min. Men jeg fikk ikke vite at det skulle være comebacken til selveste Lillebror, og svenske Stor skulle være med på låta. Så når jeg kom dit og fikk hørt, så satte jeg igang med min del av låta med en gang. Og helt ærlig, så ble jeg nesten mer stolt av resultatet enn faktumet av at jeg nå har låt med en Norsk raplegende og en av mine fav rappere fra Sverige. Dum låt.🔥" - Satilmis

Låten er produsert av artist/produsent JNS, som tidligere har jobbet med Unge Ferrari, Izabell, Kaveh, Lars Vaular osv.

- "Da vi gjorde dene låten var det no vannlekkasje i studioet til JNS, så vi gjorde den faktisk hjemme hos meg. Fun fact: Jeg tok faktisk opp det verset med dattera mi på fanget. Du får ikke det mer G enn det, haha." - Assad

Nyhetsbrev fra Universal Music16.11.2018 11:50Pressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: Mark Knopfler ute med nytt album og konserter i Norge Stjernespekket Creed II Soundtrack ute nå https://www.ntbinfo.no/pressemelding/delta-fra-mumford-sons-ute-i-dag?publisherId=6987388&releaseId=17856834 Delta fra Mumford & Sons ute i dag Lido følger opp EPen "I O U 1" med del to - "I O U 2" Kajander slipper debut-EP Jonas Benyoub teamer opp med Yosef (Madcon) Norgesaktuelle Hozier følger opp EPen Nina Cried Power med sin helt nye singel “Movement”. Søndag 25. november spiller Hozier konsert på Sentrum Scene. Canadiske Alessia Cara er ute med den nye låten “Not Today” som blir å finne på hennes kommende album The Pains Of Growing som slippes 30. november. Julia Michaels er ute med låten “In This Place” fra den kommende filmen “Wreck It Ralph 2”, som har Norgespremiere i februar. Lil Wayne har sluppet tre nye låter, inkludert en ny versjon av albumsporet “What About Me" med Post Malone. Juice Wrld har sluppet en video til sin nye

Lido følger opp EPen “I O U 1” med del to - “I O U 2”16.11.2018 11:05Pressemelding

Produsent, låtskriver, sanger og artist Lido, har de siste fem årene satt sitt eget kreative avtrykk på flere musikksjangere. Han har jobbet med tungvektere som Chance The Rapper, Jaden Smith og Halsey, og signerte nylig med Rick Rubin. I sommer slapp han singelen “3 million”, etterfulgt av “Corner Love” med den norske RnB stjernen Unge Ferrari, før han slapp den eksperimentelle EPen “I O U 1”. I dag er Lido klar med oppfølgeren, “I O U 2”. - “I O U er all musikken som opprinnelig var ment å være 'Nothing' - oppfølgeren til 'Everything'. Den første delen (I O U 1) representerer mine samspill og erfaringer etter avslutningen av 'Everything'. Det er sanger om familie og venner. Den andre delen (I O U 2) handler om å finne stemmen min igjen. Både metaforisk og bokstavelig, her hører man min ubehandlede vokal i låtene for første gang på veldig lang tid. I O U 2 består av refleksjoner av opplevelsen rundt 'Everything', hvor jeg står overfor den siste bit av mørke som er igjen etter at støve

Stjernespekket Creed II Soundtrack ute nå16.11.2018 10:59Pressemelding

Storfilmen Creed IIs offisielle soundtrack, Creed II: The Album, er ute i dag via Interscope Records. Albumet er kuratert og produsert i sin helhet av Mike Will Made-It. Creed II følger opp Creed og Rocky-universet, med Michael B. Jordan og Sylvester Stallone i hovedrollene. Filmen har Norgespremiere 7. desember. Albumet har et stjernespekket lag av gjesteartister som blant andre Kendrick Lamar, Pharrell, Bon Iver, Lil Wayne, Nas, J. Cole, og Rae Sremmurd. Mike Will Made-It har samarbeidet med den svenske komponisten Ludwig Göransson og music supervisors Fam Rothstein og Jen Malone. Göransson har tidligere komponert filmmusikk for Creed, Black Panther og Fruitvale Station. Grammyvinnende produsent og låtskriver Mike Will Made-It er kjent for Kendrick Lamars "Humble", Rae Sremmurds "Black Beatles" i tillegg til hits av Beyonce og Miley Cyrus for å nevne noen. Hans eget label Ear Drummer Records huser hitmaskinen Rae Sremmurd. Se albumets tracklist nedenfor, hvorav ti av låtene blir bruk

Mark Knopfler ute med nytt album og konserter i Norge16.11.2018 10:56Pressemelding

Mark Knopfler er i dag ute med det nye albumet Down The Road Wherever. Dette er hans niende studioalbum og inneholder 14 klassiske Knopfler-låter. Om det nye albumet sier han selv; “Down The Road Wherever is a line from 'One Song At A Time.' I remember my pal Chet Atkins once saying that he picked his way out of poverty one song at a time, and it just stuck in my mind. You get to an age where you’ve written quite a few songs. But Down The Road Wherever seems to be appropriate for me just because it's what I've always done. I've always tried to make a record and also to keep my own geography happening in the songs”. Down The Road Wherever er produsert av Knopfler selv sammen med Guy Fletcher og ble spilt inn i British Grove Studios i London. Knopfler legger ut på turné og til sommeren besøker han Ålesund 7. juni, Bergen 8. juni og Oslo 9.juni.

Delta fra Mumford & Sons ute i dag16.11.2018 10:53Pressemelding

Mumford & Sons er i dag ute med det nye albumet Delta. Dette er det fjerde studioalbumet i rekken og følger opp tidligere suksesser som Wilder Mind (2015), Babel (2012) og Sigh No More (2010). Første smakebit ut var fengende "Guiding Light" som har vært listet på P3 i hele høst. Albumet er spilt inn i The Church Studios i London og produsert av Paul Epworth. Mumford & Sons legger ut på verdensturné i forbindelse med det nye albumet og søndag 19. mai besøker de Oslo Spektrum. I morgen kveld kan du se dem på Skavlan på TV2 kl. 22:15.

Kajander slipper debut-EP16.11.2018 10:32Pressemelding

Etter å ha spilt rundt omkring i hele landet i sommer og gitt ut ”Hjem”, er Kajander endelig klar for å slippe sin selvtitulerte debut-EP. De siste årene har vært hektiske for Lofotværingen Kajander, som har turnért rundt hele landet med bandet sitt, samtidig som han har jobbet med å ferdigstille sin debut-EP. Det har vært sessions både i Norge og i Sverige, og nå er 5 spor ute der du finner musikk. HØR HELE EPen HER Tracklist – «Kajander» Du veit æ ikkje vil Under vannet Hjem Ingen kjenn mæ som du Sola skinn Blant låtene som kommer på EP´en, er den ærlige “Ingen kjenn mæ som du”: - “Dette er en veldig ærlig låt for meg og beskriver en situasjon i mitt eget liv, slik det er med alle låtene jeg skriver. Det jeg vil formidle med denne låten er tanken om å åpne seg for hverandre, særlig hvis man skal være i en nær relasjon. Jeg mener det er viktig å tørre dele sine indre hemmeligheter, fantasier og tanker uten en frykt for at du skremmer den andre, eller at du ikke blir akseptert. Vi alle