Gatekunst 6 - albumslipp med to nye låter

Ett år etter konserten på parkteateret, som var en suksess, slipper endelig Gatekunst ett nytt album med to nye låter, med blant annet Pegah og Arshad Maimouni.

Under Gatekunst 6 har nye og uoppdagede talenter blitt satt sammen med erfarne artister og produsenter. I etterkant av prosjektet har flere av artistene jobbet sammen, noe som også er et av formålene med prosjektet.

- “Det har vært et utrolig spennende år. Slippkonserten på Parkteateret var fullspekket, med lang kø utenfor. Vi så allerede da at artistutplukket vi hadde gjort var riktig. Flere av samarbeidene fra Gatekunst 6 har utviklet seg; noen av artistene har laget flere låter sammen på egenhånd, andre har skapt et eget kollektiv. Kanskje finner vi vår neste Cezinando blant årets artister”, sier Assad Arif - også kjent som Lillebror - en av grunnleggerne bak Gatekunst

Nå slippes hele samlealbumet, i tillegg til to nye låter.

Første låt ut er JNS produserte, “Vi sees” med Pegah og Arshad Maimouni.

Arshad er et velkjent navn for de fleste. Den talentfulle artisten ga tidligere i år ut låta “Tilbake til meg”, som både er blitt spilt på radio, og er blitt streamet over 1,4 millioner ganger på Spotify.

HØR GATEKUNST 6 HER

- “Jeg kjenner til Gatekunst fra barndommen, og var selv med da jeg var yngre. I denne runden har jeg fått æren av å jobbe med en begavet artist som Pegah. Produsenten JNS var med på denne låta, så jeg var trygg på at kvaliteten kom til å bli optimal. Pegah og jeg jobber sammen utenom Gatekunst, men det var Gatekunst som linka oss opp”, sier Maimouni.

Pegah er en ung og lovende artist som allerede har hatt tre låter listet på P3.

- “Det var inspirerende og lærerikt å jobbe sammen med en så flink og etablert artist og produsent under Gatekunst. Det er en helt annen type kunst å lære seg å være kreativ sammen med andre - Det følte jeg at jeg klarte å gjøre med det teamet jeg jobbet med på Gatekunst” - Pegah.

Den andre låten som gis ut i forbindelse med albumslippet er “Bli med meg”.

Det er et samarbeid med Zade King, artisten bak flere av årets sommerhits og det unge talentet, José. Denne låta vil ta deg rett tilbake til sommeren, og gi deg følelsen av ha møtt din sommercrush på ny.

Tre av låtene fra Gatekunst 6, “Ikke si no”, “Warning” og “Min vei” ble brukt av NRK i deres nye ungomdsserie, “17”. I tillegg ble “Ikke si no” brukt i kinofilmen “Gjengangere”.

Om Gatekunst prosjektet:

Gatekunst er et prosjekt der norsk ungdom som driver med urban musikk (rap, RnB, soul, reggae og dancehall) samarbeider med kjente og etablerte artister. De etablerte artistene fungerer som mentorer og rollemodeller for ungdommene gjennom hele prosessen. Dette innebærer blant annet hjelp med tekstutforming, innspilling, forberedelser til live opptredener og møter med media og presse. Sluttresultatet er en plateutgivelse, I tillegg til en konsert der alle artistene og de unge talentene opptrer sammen.

Følgende artister er med på Gatekunst 6:

Ezzari, STOR (SE), Gerald Ofori, Jonas Benyoub, Lillebror, Kaveh, Yomi Baisa, Turab, Temur, BLVCK O, Abelone, Satilmis, Zamour, Andreyun, Arshad Maimouni, José, ZadeKing, Pegah

Thomas Berns / Dirhams
Thomas Berns / Dirhams

Nyhetsbrev fra Universal Music15.2.2019 13:28:02Pressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: Björn Borg og Robyn presenterer RBN Chaka Khan er tilbake Jonas Benyoub – "Snakker om" https://www.ntbinfo.no/pressemelding/linda-vidala-slipper-ep---halvt-norsk?publisherId=6987388&releaseId=17860564 Linda Vidala slipper EP - Halvt Norsk Superstjernen Katy Perry gjør et kjempecomeback med smashen “365” med hitmaskinen Zedd! Hør låten her! 20 år gamle Yungblud fra Yorkshire har fått med seg Halsey & Travis Barker på den nye singelen “11 Minutes”. I november kan han oppleves live på Parkteateret i Oslo. Juice WRLD er ute med sin splitter nye låt “Robbery”! Enda en gladnyhet, han opptrer i Oslo Spektrum med Nicki Minaj 3. mars og slipper sitt nye album Death Race For Love 8. mars! Britiske SG Lewis er nå klar med låten “Blue”! Låten er førrste låt ut fra hans siste EP Dawn. Den talentfulle produsenten skal spille på årets Coachella, og gjestet Stavernfestivalen i fjor sommer. Den lovende danske artisten Elias Boussnina har fått med

Chaka Khan er tilbake15.2.2019 13:22:21Pressemelding

Dronningen av funk, Chaka Khan, er tilbake med det nye albumet https://open.spotify.com/album/1QRhPsupQCDlD9EwTWumSA?si=YdkfFUwSSo-6sk_ginB_Uw Hello Happiness. Albumet inneholder syv nye låter inkludert den fengende låten "Like Sugar" og er gjort i samarbeid med Switch og Sarah Ruba Taylor. Hello Happiness er et klassisk Chaka Khan album med tidløs vokal og en samling funky låter – en miks av fortid og fremtid. Som låtskriver, skuespiller, forfatter, filantrop, entreprenør og aktivist har hun inspirert mange artister gjennom tidene og har vært innom sjangere som R&B, pop, rock, gospel, country, world music, jazz og klassisk. Gjennom sin karriere har hun gitt ut 22 album, hatt ti #1 singler i USA og samarbeidet med Miles Davis, Aretha Franklin, Stevie Wonder, Prince, Quincy Jones og Mary J. Blige.

Björn Borg og Robyn presenterer RBN15.2.2019 12:31:17Pressemelding

I dag slipper det svenske sportsmerket Björn Borg sin eksklusive capsule collection, RBN, med den internasjonale popstjernen og moteikonet, Robyn. Den moderne unisex-kolleksjonen inneholder en blanding av edgy treningsklær og gatemote. Björn Borg og Robyn har satt sine hoder sammen for å lage RBN. Capsule collectionen er utviklet av Robyn sammen den velkjente stylisten Naomi Itkes og Björn Borg sitt design team. Den ekslusive kolleksjonen inneholder 23 plagg i forskjellige fargekombinasjoner. Det er en moderne og ikke kjønnspesifisert kolleksjon, med en mix av trening, gatemote og arbeidsklær. Inspirert fra noen av Robyn sine favorittplagg og noe av Björn Borg sitt arkiv fra 80’, tilbyr den et komplett look med fleece hoodies, tracksuits, poloskjorter, undertøy og sokker. «RBN reflekterer min kjærlighet for gatemote og hvordan det signaliseres i ungdomskulturen. Det er inspirert av mine favorittplagg gjennom årene. Jeg tenkte det ville bli veldig spennende å lage klær som jeg både kan

Linda Vidala slipper EP - Halvt Norsk15.2.2019 09:08:42Pressemelding

Linda Vidala hadde braksuksess med den P3 Gull- og Spellemannsnominerte singelen "Bængshot" sammen med KingSkurkOne i 2017. Hun ble også nominert til årest liveartist under P3 Gull. Silvana Imam, Linda Pira, OnklP og Kamelen var med henne på scenen under P3 gull, og det ble sluppet to remixer av «Bængshot», med de nevnte. I dag er hun klar med EPen, "Halvt Norsk", før hun slipper del to, "Halvt Thai", mot sommeren. HØR "HALVT NORSK" HER I fjor høst slapp Linda «Natteravn», hvor hun viste seg fra en langt mer sårbar og melodiøs side. Linda og låten var med i NRK programmet “Uten pappa», og dette var første låt ut fra Epen “Halvt norsk”. Våren 2019 skal Linda Vidala slippe to EPer. Epen «Halvt Norsk» er først ut, «Halvt thai» slippes nærmere sommeren. - «Halvt Norsk» er en skildring av den sårbare delen av meg. Den handler om personlige historier, kjærlighet, angst og håp. Ved å blottlegge meg selv på følelsesmessig plan i musikken min, håper jeg noen der ute vil kjenne seg igjen i - og