Gatekunst 6 - albumslipp med to nye låter

Ett år etter konserten på parkteateret, som var en suksess, slipper endelig Gatekunst ett nytt album med to nye låter, med blant annet Pegah og Arshad Maimouni.

Under Gatekunst 6 har nye og uoppdagede talenter blitt satt sammen med erfarne artister og produsenter. I etterkant av prosjektet har flere av artistene jobbet sammen, noe som også er et av formålene med prosjektet.

- “Det har vært et utrolig spennende år. Slippkonserten på Parkteateret var fullspekket, med lang kø utenfor. Vi så allerede da at artistutplukket vi hadde gjort var riktig. Flere av samarbeidene fra Gatekunst 6 har utviklet seg; noen av artistene har laget flere låter sammen på egenhånd, andre har skapt et eget kollektiv. Kanskje finner vi vår neste Cezinando blant årets artister”, sier Assad Arif - også kjent som Lillebror - en av grunnleggerne bak Gatekunst

Nå slippes hele samlealbumet, i tillegg til to nye låter.

Første låt ut er JNS produserte, “Vi sees” med Pegah og Arshad Maimouni.

Arshad er et velkjent navn for de fleste. Den talentfulle artisten ga tidligere i år ut låta “Tilbake til meg”, som både er blitt spilt på radio, og er blitt streamet over 1,4 millioner ganger på Spotify.

HØR GATEKUNST 6 HER

- “Jeg kjenner til Gatekunst fra barndommen, og var selv med da jeg var yngre. I denne runden har jeg fått æren av å jobbe med en begavet artist som Pegah. Produsenten JNS var med på denne låta, så jeg var trygg på at kvaliteten kom til å bli optimal. Pegah og jeg jobber sammen utenom Gatekunst, men det var Gatekunst som linka oss opp”, sier Maimouni.

Pegah er en ung og lovende artist som allerede har hatt tre låter listet på P3.

- “Det var inspirerende og lærerikt å jobbe sammen med en så flink og etablert artist og produsent under Gatekunst. Det er en helt annen type kunst å lære seg å være kreativ sammen med andre - Det følte jeg at jeg klarte å gjøre med det teamet jeg jobbet med på Gatekunst” - Pegah.

Den andre låten som gis ut i forbindelse med albumslippet er “Bli med meg”.

Det er et samarbeid med Zade King, artisten bak flere av årets sommerhits og det unge talentet, José. Denne låta vil ta deg rett tilbake til sommeren, og gi deg følelsen av ha møtt din sommercrush på ny.

Tre av låtene fra Gatekunst 6, “Ikke si no”, “Warning” og “Min vei” ble brukt av NRK i deres nye ungomdsserie, “17”. I tillegg ble “Ikke si no” brukt i kinofilmen “Gjengangere”.

Om Gatekunst prosjektet:

Gatekunst er et prosjekt der norsk ungdom som driver med urban musikk (rap, RnB, soul, reggae og dancehall) samarbeider med kjente og etablerte artister. De etablerte artistene fungerer som mentorer og rollemodeller for ungdommene gjennom hele prosessen. Dette innebærer blant annet hjelp med tekstutforming, innspilling, forberedelser til live opptredener og møter med media og presse. Sluttresultatet er en plateutgivelse, I tillegg til en konsert der alle artistene og de unge talentene opptrer sammen.

Følgende artister er med på Gatekunst 6:

Ezzari, STOR (SE), Gerald Ofori, Jonas Benyoub, Lillebror, Kaveh, Yomi Baisa, Turab, Temur, BLVCK O, Abelone, Satilmis, Zamour, Andreyun, Arshad Maimouni, José, ZadeKing, Pegah

Thomas Berns / Dirhams
Thomas Berns / Dirhams

Nyhetsbrev fra Universal Music10.5.2019 10:56:24 CESTPressemelding

Brandon Jenner ute med ny låt! “TOUGH LOVE” FROM AVICII’s ALBUM TIM OUT NOW MUSIKKEN FRA ALADDIN – MED ZAYN, WILL SMITH OG DJ KHALED Kevin Boine teamer opp med Martine Lunde på ny single Ny sommerhit fra Freddy Kalas Mowatt er klar med sin første singel «Figaro», med en tilhørende musikkvideo i forrykende Mowatt-stil. Britiske James Bay slapp i dag ER’en “Oh My Messy Mind”, som inneholder den nye singelen “Bad” og “Peer Pressure” med Julia Michaels. Bay fikk sitt store gjennombrudd med albumet “Chaos And The Calm”, som inneholdt hitlåter som “Let it Go” og “Hold Back The River”. Den produktive rapperen Logic slapp I dag albumet “Confessions Of A Dangerous Mind”. Albumet inneholder blant annet “Homicide” ft. Eminem, som for øyeblikket er den 5. mest streamede låten I verden på Spotify. R&B-sangeren Jhene Aiko slapp låta “Triggered (Freestyle)” på onsdag. Tilhørende video ble også sluppet samme dag, se den HER. Elvis Costello & The Imposters slipper digital versjon av deres EP “Purse”. E

Mowatt slipper låten "Figaro"10.5.2019 10:50:51 CESTPressemelding

Anders Mowatt – en moderne showman, RnB-artist og storsjarmør som på lik linje med sine all-time favorittartister, Justin Timberlake og Chris Brown, leverer gode vibber, dansbare låter og moves fra en annen verden. Oppvokst på Landås i Bergen, ble han tidlig introdusert for amerikansk hip-hop og RnB gjennom sine to eldre brødre. Gløden for å stå på scenen fikk han etter at han ble med i bandet til en av brødrene sine. Gjennom tre år i bandet fikk han god erfaring med både låtskriving og liveopptredener på flere av Bergens scener. Etter at kompisene hans endelig klarte å overtale han til å melde seg på Idol, var Anders fortsatt usikker på hva konkurransen kunne bringe. «I ettertid kan jeg jo ikke være annet enn superhappy med utfallet!» sier Mowatt, som endte opp på en god 6. plass i sangkonkurransen, med over 400 000 streams og 130 000 visninger på YouTube i bagasjen. Et godt grunnlag når han nå endelig er klar for å gi ut sin egen musikk. Nå er Mowatt signert til Universal Music Norge

“TOUGH LOVE” FROM AVICII’s ALBUM TIM OUT NOW10.5.2019 10:28:54 CESTPressemelding

Listen/Stream Here: https://avicii.lnk.to/ToughLove Avicii’s “Tough Love” from the upcoming album TIM, is out now. Produced and written by Tim Bergling, Vincent Pontare and Salem Al Fakir (Vargas & Lagola), the track stays true to the infectious nature of Avicii’s dance smashes and his desire to discover new sounds. Al Fakir and Pontare are longtime Bergling collaborators and worked with him on “Silhouettes”, “Hey Brother”, “Without You” and more. In the Spring of 2018, after Tim had been exploring music from northwest India, he played a melody loop for the two. "Oddly enough, the Indian influences fit perfectly into a song we were working on, something that was so typical of Tim" says Vincent Pontare. "He was a melodic genius.” Tim was extremely particular about vocal sounds and phrasing. He always heard the finished result in his head, and then in the studio he coached guest singers on how to produce what he was hearing. In his notes Tim wrote about "Tough Love": "This one needs to b