Gåte er ute med EP-en «Attersyn»

Foto: Ole A. Ekker

I dag slipper det kritikerroste bandet Gåte sin første EP på 12 år! Hør Attersyn her!

Attersyn er en EP med fire nye låter. To av dem er basert på middelalderballadene «Venelite og Bergjekongen» og «Rideboll og Gullborg», og de to andre er nyskrevne låter med tekst av Knut Buen. Det nyskrevne materiale er blitt skapt i samarbeid med låtskriver Katrin Frøder. Gåte mener det nyskrevne materialet utvilsomt representerer en frisk og fornyet tilnærming til deres særpreg og uttrykk, som de gleder seg til å utforske videre.

Når de nå returnerer skal det ikke være noen tvil om at det er Gåte du hører når du hører det. Samtidig ønsker de å utvikle videre det som på mange måter aldri føltes fullbyrdet grunnet en brå slutt i 2006.

For Gåte er dette med andre ord like mye en begynnelse som en fortsettelse.

// Følg Gåte på Facebook og Instagram for oppdateringer

Foto: Ole A. Ekker

Vi representerer Gåte, Oslo Ess, Savoy, Anja Garbarek, deLillos, Waaktaar & Zoe, Undr, Viktor Wilhelmsen, Raga Rockers, Frøder, The Modern Times, The Dogs, Inge Bremnes, Marcus Dale, daelen, Tommy Tokyo, CC Cowboys, Jess Morgan, Pine Lake, ORBO, Munroe / Knutsen, Casa Murilo, Magnus Berg, Lila, Knut Anders Sørum, Natasja Holmboe, Edeema, Michael Krohn, Beckstrøm Kvartett, Samuelsen og Zuma

Savoy er ute med sin første singel og musikkvideo på ti år24.11.2017 08:09Pressemelding

Ti år etter deres forrige utgivelse er Savoy endelig tilbake! Deres sjette studioalbum «See The Beauty In Your Drab Hometown» slippes 12. januar 2018. I dag er bandet ute med sin første singel fra det kommende albumet. Hør «Night Watch» her - eller se musikkvideoen lenger nede i saken. Frode Unneland, Lauren og Pål Waaktaar-Savoy albumdebuterte som bandet 'Savoy' i 1996 med det kritikerroste albumet «Mary Is Coming» som solgte til gull i Norge. Etter fulgte «Lackluster Me» (1997), «Mountains Of Time» (1999), «Reasons To Stay Indoors» (2001), «Savoy» (2004) og samlealbumet «Savoy Songbook vol. 1» (2007). Både femmere og seksere har blitt lagt på bordet av anmelderne for dere tidligere utgivelser, og flere har hentet frem lovord som 'pop-kunst', 'befriende', 'overlegen' og 'klassisk' for å beskrive sin begeistring for Savoys musikk. To Spellemannpriser har det også blitt på bandet.  Musikkvideoen til «Night Watch» finner du her! Sist bandet spilte live var i Royal Albert Hall i 2008. De

Ny godbit fra Munroe / Knutsen17.11.2017 09:30Pressemelding

I dag, samme dag som duoen spiller for et utsolgt Rockefeller, slipper de sin tredje singel fra deres kommende album «A Murder Of Crows». Hør «Parallel Tracks» av Munroe / Knutsen her! Det er ikke alltid slik at det man trenger er forenelig med det man vil ha. Som tekstforfatter trenger du teamer å skrive om, og ofte kommer de beste tekstene fra egne erfaringer - og nokså ofte - kjipe hendelser i livet. Selv om det kan komme gode låter ut av disse hendelsene, er det ikke nødvendigvis slik at man ønsker å oppleve og å måtte gå gjennom alt det triste som man etter hvert kanskje ender opp med å skrive og synge om.  «Kjære dere - i dag slipper vi singelen «Parallel Tracks» som er skrevet av Christer. Låta er definitivt et av mine favorittspor fra albumet. Den er lett og catchy på utsida, men rommer likevel dypet av noe som det ikke var så lett å skrive om» forteller Munroe.  Som tidligere nevnt spiller duoen på Rockefeller i kveld, som oppvarming for bandet Paradise med Sivert Høyem i fron

Nytt soloalbum fra Michael Krohn17.11.2017 07:07Pressemelding

I dag er Michael Krohn ute med sitt nye soloalbum «Unwanted». Hør det her! Dette sier Krohn selv om albumet: "For en tid tilbake siden fant jeg ut at jeg ville gjøre ferdig en bunke med halvferdige låter jeg hadde hatt liggende i lengre tid. Noen av dem helt fra forrige århundre. Tekstene er som vanlig en blanding av spøk og alvor, og musikken er spilt inn etter fort og gæli prinsippet. Jeg spiller alle instrumentene selv, men har fått hjelp til koring og til å mikse lyden. Jeg synes selv at denne skiva har blitt en artig sak, og håper selvfølgelig at flere vil synes det samme". // Følg Michael Krohn på Facebook for oppdateringer

Drabant Music signerer med Oslo Ess, Savoy og Anja Garbarek14.11.2017 15:39Pressemelding

Tiden flyr, og det nærmer seg nå snart to år siden Drabant Music startet opp. Vi er stolte av å representere flere store og kjente, så vel som nyetablerte og fremadstormende artister, band og produsenter.  Vi vokser stadig, og nå ønsker vi Oslo Ess, Savoy og Anja Garbarek velkommen til oss! Oslo Ess Foto: Paal Audestad Oslo Ess - landets travleste punkrockere - skøyt fart inn i 2016 med albumet Konge uten ei krone som fikk umiddelbar topplassering på VG-lista og høy radiorotasjon med singlene «Amerika», «Napoléon» og «Trøbbel». Nå er bandet i gang med innspillingen av sitt femte album som vil være klart til våren 2018.  Første singel fra det kommende albumet - «Leter etter deg» - slippes 1. desember! Savoy Foto: Jason Brandenberg Savoy er tilbake etter en 10 år lang pause! Frode Unneland, Lauren og Pål Waaktaar-Savoy albumdebuterte som bandet 'Savoy' i 1996 med det kritikerroste albumet Mary Is Coming som solgte til gull her til lands. Etter fulgte Lackluster Me (1997), Mountains Of Ti

Debutsingel ute fra Samuelsen3.11.2017 09:30Pressemelding

Samuelsen er et nytt, norsk band bestående av musikere fra øverste divisjon. Martin Windstad (trommer), Ellen Brekken (bass), Even Helte Hermansen (gitar) og Kristian Wentzel (keys) utgjør stammen i kompet bak frontfigur, låtskriver og produsent Jørund Fluge Samuelsen. Sammenlagt har denne kvintetten spilt med og deltatt på innspillinger med absolutt hele A-laget av norske pop-, jazz- og rockemusikere. I dag er de ute med sin første singel - «Falle tilbake». Hør den her! Utgangspunktet for bandet er Jørund Fluge Samuelsens trang og evne til å skrive 'brain worms' - sanger som borer seg fast i hjernen, både fordi de er fengende og fordi de innehar en uforutsigbarhet i melodikk, tekst, harmonier og produksjon som gjør at man får nye aha-opplevelser for hver gjennomhøring. «Falle tilbake» er første singel ut fra deres kommende EP Bærbar Harddisk som slippes på nyåret.