Går mot ny utbytterekord i Coop

Coop kommer til å passere 1,7 millioner medeiere i 2018 og det ligger an til rekordstort kjøpeutbytte.
- Coop kommer til å passere 1,7 millioner medeiere i 2018 og det ligger an til rekordstort kjøpeutbytte, sier Harald Kristiansen, kommunikasjonssjef i Coop. Foto: Coop.

Coop er mer populært enn noen gang tidligere. 50 000 kunder har blitt medeiere det første halvåret i 2018, noe som betyr at Coop kommer til å passere 1,7 millioner medeiere i løpet av året.

– Coop er den norske dagligvarekjeden som er annerledes. Vi eies ikke av noen få, men av våre snart 1,7 millioner medlemmer og medeiere. Disse er våre mest lojale kunder og har bidratt til god salgsvekst i årets første halvår. Særlig for vår lavpriskjede Extra, som har den største økningen i markedsandel. Alt tyder på at vi vil få tidenes utbytteutbetaling til våre mange medeiere for 2018, sier Harald Kristiansen, kommunikasjonssjef i Coop Norge.

Akkumulert kjøpeutbytte for første halvår er på 433 millioner kroner, en økning sammenlignet med samme periode i 2017. Legges oppsparte medlemsrabatter fra partnere med, har Coops medeiere samlet opparbeidet seg en besparelse på nesten en halv milliard kroner.

- Når vi i Coop snakker om verdiskapning, tenker vi ikke på å gjøre noen få rike. Vi skaper i stedet verdier for de mange. Dette ser vi at kundene er opptatt av, og særlig de yngre som står for en stor andel av våre nye medeiere så langt i år, sier Kristiansen.

Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop ca. 120 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag over 2 millioner medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.

Følg pressemeldinger fra Coop Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Coop Norge