Gabler AS kjøper R&Q Triton AS

30.6.2017 14:12 | Gabler

Vi meddeler at Gabler AS kjøper R&Q Triton AS. Det nye selskapet skal hete Gabler Triton AS, og overtakelsen fant sted pr. 28. juni.

GABLERS KONSERNSJEF OLAV RUNE ØVERLAND ER TILFREDS MED DE MULIGHETENE SOM LIGGER I OPPKJØPET AV TRITON. (Foto:  Thomas Brun / NTB scanpix)
GABLERS KONSERNSJEF OLAV RUNE ØVERLAND ER TILFREDS MED DE MULIGHETENE SOM LIGGER I OPPKJØPET AV TRITON. (Foto: Thomas Brun / NTB scanpix)

- Kjøpet av R&Q Triton AS er en del av vår strategi for å styrke vår kompetanse og evne til å betjene kunder innenfor forsikringstjenester, understreker Øverland.

- Tritons tjenestetilbud er nært beslektet med dagens virksomhet i Gabler, og våre kunder vil bli ivaretatt på en solid og trygg måte i fremtiden, uttaler Phil Knight, Managing Director i R&Q Triton AS. R&Q Triton AS har i dag 11 kompetente medarbeidere som blir med videre.

Gabler er en kompetansebedrift innen områdene pensjon, investeringer og forsikring. Virksomhetens kunder består av mange pensjonskasser, flere av Norges største finansinstitusjoner og virksomheter, kommuner og energiselskaper, stiftelser og investeringsselskaper. Fra starten i 1988 har Gabler vokst til mer enn 110 ansatte, hadde 207 millioner kroner i omsetning i 2016 og leverer gode resultater for både kunder og eiere.

- Vi utvikler oss i et pensjons-, investerings- og forsikringsmarked i konstant endring, og gjennom å fokusere på våre kompetanseområder bygger vi en organisasjon som skal være en attraktiv arbeidsplass til beste for våre kunder, uttaler konsernsjef Olav Rune Øverland.

Finansdirektør Aksel Bjerkvik, aksel.bjerkvik@gabler.no mobil 900 40 89299

Uavhengig informasjon – fremtidens seniortiltak1.3.2017 13:00Blogginnlegg

NHO-direktør Kristin Skogen Lund har gjennom flere artikler i det siste oppfordret til en diskusjon med tanke på hva som er riktige seniorpolitiske tiltak. Hun mener blant annet at redusert stilling og en ekstra ferieuke ikke bør være generelle rettigheter som gis alle over 62 år. Det er vanskelig å være uenig med henne i dette. De aller fleste av dagens seniorer er unektelig friskere enn den forrige generasjonen og de lever lengre. Vi i Gabler mener det er god grunn til å diskutere hva som er riktige seniorpolitiske tiltak isolert sett – med andre ord diskutere hvilke særlige behov dagens seniorer vil ha fremover. Et behov som fremstår sterkere enn noen gang er informasjonsbehovet. Med innføring av fleksibelt uttak, endrede aldersgrenser i arbeidsmiljøloven og sterkere rett til å kreve redusert stilling stilles dagens seniorer ovenfor en rekke nye alternativer og kombinasjonsmuligheter. Mens pensjon tidligere primært var relatert til fratreden, er det nå relatert til uttak. Mens man t