Compass FairsCompass Fairs

Fyller Sotra Arena med over 130 boligeksperter

16.-18. februar blir det Boligmesse på Sotra, og prosjektlederne Toril Hallan og Kjetil Jacobsen lover en flott og inspirerende messe.
Tips, inspirasjon og gode tilbud er hva de besøkende får på helgens Boligmesse. Foto: Bård Gundersen

– Det kommer over 130 utstillere til Sotra Arena, som alle vil dele av sin ekspertkunnskap. I år har vi spesielt mye innen utemiljø, og det er også første gang vi har med hele fire kjøkkenleverandører, forteller prosjektlederne fra arrangøren Compass Fairs AS.

Ellers kan man finne inspirasjon og få eksperthjelp til det meste når det gjelder bolig, enten du skal pusse opp eller bare ønsker å lære mer om for eksempel fuktfjerning eller varmepumper. Og er du ute etter å kjøpe deg et helt nytt hus, blir det gode muligheter for å slå av en prat med en av de mange husleverandørene som kommer på messen.

– Jeg vil si at dette er den beste messen vi har hatt på Sotra til nå, med flere utstillere enn noen gang og de fleste bransjer representert. Boligmessen er et must dersom du ønsker inspirasjon til endringer i hjemmet, skal pusse opp eller kjøpe nytt hus, sier Hallan.

I fjor tok over 12.200 besøkende turen til messen, og både Hallan og Jacobsen håper å se tilsvarende tall i år.

Premier for over 130.000 kroner

I tillegg til over hundre eksperter, kommer også oppussingskjendisene Otto Robsahm og Halvor Bakke. Begge skal holde inspirerende foredrag og vil være tilgjengelig for spørsmål fra de besøkende.

– Mens Halvor har fått i oppdrag å kåre messens beste stand, skal Otto kåre messens Handygirl og Handyman. Det er alltid spennende å se hvem som løser Ottos utfordringer på best mulig måte, sier Jacobsen.

Handygirl-konkurransen går av stabelen lørdag klokka 15.00, mens mennene skal i aksjon til samme tid søndag.

Gjennom hele helgen er det også mulig å registrere seg i messekonkurransen. Nytt av året er at det trekkes en vinner på hver messe.

– Trekningen skjer søndag klokka 16.30, da finner vi ut hvem som stikker av med ulike Samsung-produkter til en totalverdi på 50.000 kroner. Like etterpå blir det ballongslipp med premier for over 80.000 kroner. Fanger du en ballong med premielapp i, så er premien din, frister Hallan.

Barneparken er også åpen, der blir det arrangert morsomme aktiviteter for barna mens foreldrene blir inspirert.

Tilbyr gratis shuttlebuss

På grunn av begrenset med parkeringsplasser utenfor messehallen, oppfordrer prosjektlederne til å parkere i Kystbygarasjen P-hus. Herfra vil det kontinuerlig gå gratis shuttlebuss til Sotra Arena.

– I Kystbygarasjen kan du stå gratis i to timer. Deretter koster det kun 12 kroner i timen, men dette betaler du først når du kjører ut fra parkeringshuset, forklarer Jacobsen.

Se messeavisen for program, tilbud og utstillere, og les mer på boligmesse.no.

Fredag kl. 12 – 19  Lørdag kl. 10 – 18  Søndag kl. 10 – 17

Toril Hallan: 907 73 789 / toril@boligmesse.no
Kjetil Jacobsen: 922 52 838 / kjetil@boligmesse.no

Lørdag kl. 15  arrangeres "Handy Girl" på Boligmessen. Otto Robsahm er konferansier. Foto: Boligmesse
Lørdag kl. 15 arrangeres "Handy Girl" på Boligmessen. Otto Robsahm er konferansier. Foto: Boligmesse
Helgens Boligmesse er en av 19 boligmesser i 2017. Arrangøren har opplevd økt kjennskap og mer besøk de siste fire årene. Foto: Bård Gundersen

Siden 1997 har Compass Fairs AS arrangert Boligmesse. Messen er landsdekkende, og i 2017 arrangeres 19 boligmesser fra Tromsø i nord til Kristiansand i sør.

I tillegg arrangeres tilsvarende messer i Sverige, Danmark og Tyskland. Compass Fairs AS er totalleverandør, og leverer alt av utstyr til messer, kongresser og alle typer store og små arrangementer.

Følg pressemeldinger fra Compass Fairs

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Compass Fairs på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Compass Fairs

Norges største reiselivsmesse TravelXpo samler hele Norges - og verdens - reiselivsnæring til en unik bransjedag8.1.2024 07:00:00 CET | Pressemelding

Alle som jobber innen reiselivet kickstarter året med faglig påfyll og knytter viktige kontakter på en egen bransjedag med reiseliv på agendaen. Næringsminister Vestre åpner bransjedagen 12.januar kl. 10:00, som arrangeres i forbindelse med Norges største reiselivsmesse TravelXpo på Telenor Arena 12.-14. januar, og er i samarbeid med Innovasjon Norge og Virke.

Gjør smarte innkjøp på Boligmesse i Skarphallen nå til helgen!12.9.2023 07:00:00 CEST | Pressemelding

Vi nordmenn elsker å bruke høst og vinter på å pusse opp, male, fikse, og oppgradere hus, hytte og utemiljø. I disse tider er mange forsiktige med pengebruken, og ønsker å sikre at hver krone blir brukt fornuftig. Folk er opptatt av å sondere markedet, få inspirasjon, tips og råd fra eksperter, se og ta på produkter, før de investerer. Dette gjør Boligmesse til et ideelt sted, sier Ronny Bjørnsen, prosjektleder for Boligmesse.