Fyller Skien Fritidspark med boligeksperter

75 boligeksperter stiller ut på helgens Boligmesse i Skien Fritidspark. – Her blir det noe for de aller fleste, sier prosjektleder Toril Hallan fra arrangøren Compass Fairs AS.

Helgens Boligmesse er en av 19 boligmesser i 2017. Ta turen du også, og få ny inspirasjon, gode råd og muligheten til å gjøre et skikkelig kupp!  Foto: Bård Gundersen
Helgens Boligmesse er en av 19 boligmesser i 2017. Ta turen du også, og få ny inspirasjon, gode råd og muligheten til å gjøre et skikkelig kupp! Foto: Bård Gundersen

I fjor tok over 5.600 turen til messa, og i år håper Hallan på 6.000 besøkende når det 13.-15. oktober igjen er messe i Skien.

– Her kan du snakke med fagfolk, få råd og tips om byggeprosessen og ikke minst masse inspirasjon. Det blir noe å finne for de aller fleste, enten du skal pusse opp, kjøpe nytt eller bare vil komme innom for å titte litt. Blant utstillerne finner vi alt fra hus- og hytteleverandører, til selgere av marmor, naturstein, senger og kjøkkenutstyr, forteller prosjektlederen.

Infrarød badstue

Byggherrer, blikkenslagere, kjøkkenleverandører og kjøkkenfornyere, samt eksperter på bad og feriebolig i utlandet er også blant dem som står klare til å hjelpe de besøkende.

– I tillegg vil Seljord Varmeservice vise sine nye peiser, så skal du ha deg peis til vinteren er dette stedet å være. Tilbydere av varmepumper er også på plass, og er du frossen av deg blir det mulig å teste ut infrarøde badstuer, frister Hallan.

Spennende konkurranser

Både lørdag og søndag skal Otto Robsahm, kjent fra oppussingsprogrammet «Sinnasnekker’n», holde foredrag der han deler av sin kunnskap og gir publikum gode råd for å komme i gang med sine boligprosjekter.

Han skal også kåre messens handygirl og handyman gjennom to actionfylte konkurranser spekket med spennende utfordringer. Handygirl-konkurransen går av stabelen lørdag klokka 15.00, mens mennene skal i aksjon samme tid på søndag.

Barnepark

Søndag klokka 16.30 trekkes en finalist som går videre i årets messekonkurranse om å vinne ett av fire kjøkken fra Lefdal og Elkjøp til en verdi opptil 150.000 kroner.

Like etterpå blir det ballongslipp med mulighet for å vinne flotte premier.

– Vi har også kafeteria og barnepark der barna kan kose seg mens foreldrene blir inspirert, legger prosjektlederen til.

Se messeavisen for program, tilbud og utstillere, og les mer på boligmesse.no.

Fredag kl. 12 – 19

Lørdag kl. 10 – 18

Søndag kl. 10 – 17

Toril Hallan: 907 73 789 / toril@boligmesse.no

Helgens Boligmesse er en av 19 boligmesser i 2017. Arrangøren har opplevd økt kjennskap og mer besøk de siste fire årene. Foto: Bård Gundersen
Lørdag kl. 15  arrangeres "Handy Girl" på Boligmessen. Otto Robsahm er konferansier. Foto: Boligmesse
Lørdag kl. 15 arrangeres "Handy Girl" på Boligmessen. Otto Robsahm er konferansier. Foto: Boligmesse

Siden 1997 har Compass Fairs AS arrangert Boligmesse. Messen er landsdekkende, og i 2017 arrangeres 19 boligmesser fra Tromsø i nord til Kristiansand i sør.

I tillegg arrangeres tilsvarende messer i Sverige, Danmark og Tyskland. Compass Fairs AS er totalleverandør, og leverer alt av utstyr til messer, kongresser og alle typer store og små arrangementer.