Fruktprodusenten Salico AB tilbakekaller pakker med ferdigskivede epler

Fruktprodusenten Salico AB tilbakekaller pakker med ferdigskivede epler etter funn av metallbit fra produksjonen ved deres anlegg i Sverige. Det omfatter produkter som selges ved McDonald's i Sverige, Danmark, Norge og Finland.

Tilbakekallingen er av preventiv art, og det er ikke meldt om noen skader på personer. Dersom kunder besitter pakker med ferdigskivede epler med best-før datoene: 23.8., 24.8., 25.8. eller 26.8., ber vi om at kunder leverer disse inn til sin nærmerste McDonald's-restaurant eller kaster disse. McDonald's har varslet Mattilsynet om saken.

For mer informasjon, vennligst se distribuert pressemelding fra Salico AB her.

McDonald's er en av Norges største restaurantkjeder, med 71 restauranter, og en årlig omsetning på 1,9 milliarder kroner. Restaurantene strekker seg fra Kristiansand i Vest-Agder, til Steinkjer i Nord-Trøndelag.

Vi har over 2 800 medarbeidere, og er i 2018 kåret blant én av Norges arbeidsplasser. Vi motok også hederspris for mangfold og inkludering av Great Place To Work i 2017. En stor andel av våre medarbeidere er unge mennesker. Dette gjør oss til en av Norges største og beste arbeidsgivere for ungdom. Våre medarbeidere er også en etnisk og kulturell smeltedigel: over 80 kulturer er representert, noe som skaper et spennende og energisk arbeidsmiljø.