Frost & Sullivan anerkjenner Ascoms fortsatte dominans i markedet for trådløs telefoni

20.10.2016 06:00 | Business Wire

Frost & Sullivan har kåret Ascom Wireless Solutions til Global Company of the Year 2016. Ascom får prisen basert på en analyse av det profesjonelle markedet for trådløs telefoni. Ascom har en markedsandel på 22 prosent takket være et sterkt fokus på å møte kundebehov, bruk av beste praksis, og en differensiert, innovativ portefølje som er rettet mot viktige utviklingstrender.

View source version on businesswire.com: http://www.businesswire.com/news/home/20161019005058/no/

(Grafisk: Business Wire)

Ascom møter kundenes endrede behov for mobilitet med innovative tiltak, både innen tradisjonell og ny teknologi, blant annet personsøk, DECT, VoWiFi og mobiltelefoni. Selskapet har stått for betydelige forbedringer av kundenes kommunikasjonssystemer og mobilitet gjennom følgende:

• Løpende videreutvikling av IP-DECT med bedre sikkerhet, maksimert skalerbarhet og økt system- kapasitet opptil 100 000 brukere.
  • Integrasjon av avansert personalarmfunksjonalitet i det trådløse håndsett, f.eks. med alarmknapp, automatisert alarm fall og ingen bevegelse, noe som er spesielt viktig for de som arbeider alene.
  • Utvikling av den første serien med VoWiFi-telefoner som støtter 802.11n-standarden.
  • Utvikling av Ascom d81 – en av de mest robuste DECT-telefonene i bransjen; og den meget sikre Ascom d81Ex, egnet for bruk i potensielt eksplosive miljøer.
  • Utvikling av Unite Messaging Suite™, Ascoms mellomvareplattform som muliggjør at kundenes virksomhetskritiske systemer integreres med mobilkommunikasjon.
  • Utvikling av Unite Axess for smartenheter – en helserelatert kommunikasjonsapp.
  • Lansering av Ascom Myco™ – en revolusjonerende VoWiFi+3G-mobil, Android-basert smarttelefon designet for helse- og pleiepersonale.
  • Neste generasjon Ascom Myco (DECT + Wi-Fi) lanseres i 2017, kombinerer DECTs overlegne talekvalitet med høy kapasitet for dataoverføring for bredbåndsbruk over Wi-Fi.

«Ascom innså tidlig behovet for å bygge prosesser og verktøy som fungerer konsekvent. De identifiserte fellestrekk i vellykkede trådløse telefonløsninger, og stilte følgelig nødvendig dokumentasjon, beste-praksis-materiell og diagnoseverktøy til en stor krets av kanalpartnere, personer og institusjoner», sier Alaa Saayed, IKT Principal Analyst i Frost & Sullivan. «Spesielt for helsesektoren tilbyr Ascom flere former for utdanning, inkludert instruktørledede kurs, e-læring, omfattende brukerhåndbøker og hurtigveiledninger.»

Gjennom årene har Ascom hatt betydelig suksess i forhold til samlede inntekter, omsetningsvekst, driftsmarginaler og andre viktige finansielle faktorer. Divisjonen Wireless Solutions står for 74 prosent av konsernets virksomhet og har konsekvent vist lønnsomhet. I Nord-Amerika hjalp Wireless Solutions Ascom med å bokføre tosifret vekst i 2015, både for innkommende ordre og omsetning. I Europa fortsetter selskapet å innfri vekstmål, spesielt i Tyskland og Sveits, og de er stadig voksende i Sør-Øst Asia og Latin-Amerika.

Kundeopplevelsen hos Ascom er blant de beste i bransjen. Mange organisasjoner, som sykehus, helseinstitusjoner, produksjonsanlegg og detaljhandelen, rapporterer at Ascom løser deres spesielle behov, fordi løsningene tilpasses deres spesifikke utfordringer når de implementeres.

«Videre gir Ascoms trådløse løsninger kundene flere verktøy for potensielle nye krav og problemløsing», sier Alaa Saayed. «Ascoms servicepersonell tilbyr forhandlere og kunder en rekke tjenester, inkludert kundestøtte, teknisk opplæring, systemanalyse, ingeniørtjenester, produktreparasjoner og annen kontraktfestet service. Profesjonelle servicetjenester kan skreddersys etter kundespesifikke behov.»

Ascom har solid merkevaregjenkjennelse og mindshare blant organisasjoner med mobilitetskrav. Foreløpig kommer 60 prosent av Wireless Solutions nettoinntekter fra helsesektoren, og selskapet skal bli ledende innen IKT-tjenester til helsesektoren innen 2020. På grunn av Ascoms sterke totalvekst og visjonært lederskap, gjør at Frost & Sullivan gir prisen Global Company of the Year for 2016 til Ascom.

Hvert år tildeler Frost & Sullivan denne prisen til et selskap som har vist overlegenhet i å utarbeide og implementere en sterk vekst-strategi. Mottakeren har vist styrke når det gjelder produkt- og teknologiinnovasjon, kundeverdi, og hurtig reaksjon på kundebehov.

Om Frost & Sullivan

Frost & Sullivan gir virksomheter mulighet for sterkere vekst og å posisjonere seg innenfor vekst, innovasjon og lederskap. Selskapets Growth Partnership Service tilbyr forskning og beste praksis-modeller til toppledelsen og deres vekst-team, slik at de kan skape, evaluere og implementere vekststrategier. Frost & Sullivan har nesten 50 års erfaring som partner med noen av verdens største virksomheter, nye virksomheter og investeringsfellesskap. Selskapet har 31 kontorer på seks kontinenter.

For mer informasjon: www.frost.com

Om Ascom

Ascom er en global løsningsleverandør av IKT-tjenester til helsesektoren. Ascoms visjon er å redusere informasjonsbrister for å skape best mulig beslutningsgrunnlag, uavhengig av tid og sted. Ascom leverer virksomhetskritiske sanntidsløsninger for mobile, ad hoc- og tidskritiske miljøer. Selskapets unike produkt- og løsningsportefølje og programvarearkitektur gjør det mulig å integrere mobile enheter, og skape løsninger som gir smidig, effektiv arbeidsflyt i helsesektoren, industrien, og innen sikkerhet og detaljhandel.

Ascoms hovedkvarter ligger sveitsiske Baar. Selskapet har datterselskaper i 15 land og en arbeidsstyrke på ca. 1300 medarbeidere over hele verden. Ascoms registrerte aksjer (ASCN) er notert på SIX Swiss Exchange i Zürich. Finn mer informasjon på www.ascom.no.

Ascom Wireless Solutions
Roel Ottink
E-post: roel.ottink@ascom.com
Frost & Sullivan